×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دشتستان در وضعیت قرمز کرونا است/ تعطیلی مراسم و برنامه‌ها

به گزارش چغادک نیوز، فتح‌الله نوروزی عصر یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در دشتستان اظهار داشت: شهرداران در کنار آگاهی بخشی به مردم، نسبت به تعطیلی شهربازی‌ها در پارک‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان کرد: اتاق اصناف نسبت به تعطیلی کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها در شهرستان دشتستان از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ مهرماه اقدام کند.

وی خواستار توجه ویژه شهرداری‌ها و شبکه بهداشت و درمان بر اجرای مصوبات شد و افزود: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، برگزاری مراسم تشییع جنازه در بعدازظهر پنجشنبه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

نوروزی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت کارکنان ادارات، مدیران همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط اداره خود شدند و همچنین نظارت بر رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ارباب رجوع‌هایی که به ادارات مراجعه می‌کنند، نیز نظارت خود را به صورت هفتگی به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز همه مدیران دستگاه‌های اجرایی با دور کاری، شیفت بندی کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، جانبازان شیمیایی، بیماران حاد تنفسی، زنان باردار و دارای فرزند زیر دو سال، بیماری‌های خاص اداره خود اطلاع‌رسانی و همکاری کنند.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: با توجه به پایان رسیدن ماه صفر و شروع مراسم جشن عروسی و بازگشایی تالارها، شبکه بهداشت درمان با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف دستورالعمل مشخص در نحوه برگزاری مراسم تدوین و به ستاد کرونا در شهرستان ارسال کنند.

وی گفت: به منظور افزایش فرهنگ استفاده از خرید اینترنتی و خدمات غیرحضوری، اداره صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف نسبت به آگاهی‌بخشی و آشنایی بیشتر مردم شهرستان برنامه ریزی و اقدام کند.

نوروزی اضافه کرد: پیرو بند ۱۱ مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان مورخ ۱۵ شهریور ماه با توجه به احتمال افزایش بیماری کرونا در فصل پاییز مقرر گردید؛ بخشداران در سطح بخش تابعه، نسبت به تشکیل ستاد مقابله با کرونا در بخش به صورت مستمر اقدام و گزارش آن را به فرمانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری کرونا، بازرسی از بازار روز، پاساژها، ادارات و بانک‌ها توسط شبکه بهداشت و درمان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات نظارت خود را در سطح شهرستان تشدید کنند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: برنامه‌های دهه سوم صفر توسط سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری هیئت‌های عزاداری شهرستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان در خصوص کرونا، در وضعیت قرمز قرار گرفته، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای، بیشتر در معرض این بیماری می‌باشند، مقرر شد شبکه بهداشت و درمان آگاهی بخشی و مشاوره خود را به افراد سالمند تقویت کند.

نوروزی با اشاره به تعطیلی استخرهای سرپوشیده، مدارس فوتبال باشگاه ورزشی بدنسازی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تعطیلی سینما جوان و مراکز مشابه از ۱۹ مهرماه تا ۲۵ مهرماه اقدام لازم را به عمل آورند.

وی با تاکید بر عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ مهرماه تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ مهرماه ممنوع است.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false