نزول شدید پروتکل های بهداشتی/فقط ۴۲ درصد مردم رعایت می کنند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نزول شدید پروتکل های بهداشتی/فقط ۴۲ درصد مردم رعایت می کنند

به گزارش چغادک نیوز؛ علیرضا رئیسی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با عنوان این مطلب که روزهای سخت کرونایی را تجربه می‌کنیم، گفت: در حال حاضر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها راه مبارزه با این ویروس است.

وی در واکنش به نحوه جریمه‌های کرونایی، افزود: اول این سوال مطرح است که چرا جریمه اعمال می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در این هشت ماه درگیری با بیماری، فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم، گفت: این بیماری، نه دارویی دارد و نه درمانی و تنها راه مبارزه با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: بیش از نصف مردم به دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. به طوری که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اواخر فروردین تا مرز ۷۶ درصد رسید اما الان میزان رعایت به ۴۲ درصد رسیده است.

رئیسی گفت: الان یکی از مطالبات مردم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، این است که چرا آن دسته از افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: این جریمه‌ها صرفاً برای استان تهران تعریف شده و بعد از مدتی که نواقص آن برطرف شد، در سایر نقاط کشور اجرا می‌شود.

رئیسی گفت: فردی که علائم را آگاهانه مخفی می‌کند، مشمول جریمه است.

وی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد تمامی آزمایشگاه‌هایی که تست کرونا انجام می‌دهند، باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: آغاز نزول رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بعد از عید فطر کلید خورد که سفرها آغاز شد.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران حدود ۳۲ درصد است که پایین‌ترین رتبه کشوری را دارد.

رئیسی ادامه داد: نانوایی‌ها نیز بدترین مکان‌هایی هستند که بیشترین تخلفات بهداشتی را دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در ۴۵ شهر بیشترین آمار انتشار بیماری کرونا را داریم که این شهرها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی، همدان و یزد قرار دارند.

وی با اشاره به موارد بستری و فوت، افزود: بیشتر مبتلایانی که فوت می‌کنند بالای ۷۰ سال هستند بنابراین افراد مسن به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

رئیسی ادامه داد: در سن ۸۰ تا ۹۰ سال از هر ۲ نفری که بستری می‌شوند یک نفر فوت می‌کند و در همه جای جهان اینگونه است.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false