محدودیت یک‌هفته‌ای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر از امروز اعمال می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
محدودیت یک‌هفته‌ای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر از امروز اعمال می‌شود

به گزارش چغادک نیوز؛ سعید کشمیری با بیان اینکه آمار بیماران کرونایی روز به افزایش است اظهار داشت: مراجعه بیماران مشکوک به کرونا مشکلات تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر افزایش یافته و این در حالی است که تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های ‏استان بوشهر رو به افزایش است.

وی با تاکید بر این نکته که تنها راه مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل بهداشتی است بیان کرد: استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا و مصون ماندن از ابتلا به آن است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه درخواست استان برای اعمال محدودیت در نقاط با وضعیت قرمز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد گفت: اعمال محدودیت یک هفته‌ای در مناطق با وضعیت قرمز استان بوشهر از ۱۹ تا ۲۵ مهرماه به تصویب ستاد ‏استانی مبارزه با کرونا رسید. ‏

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها در ۶۰ درصد شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر اعمال می‌شود خاطر نشان کرد: محدودیت یک هفته‌ای از ۱۹ مهرماه در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، دشتی و تنگستان اعمال می‌شود.

کشمیری، اعمال محدودیت‌های کرونایی را با موافقت وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان دانست و تاکید کرد: ‏محدودیت‌ها شامل فعالیت دانشگاه‌ها، مدارس عادی و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و ‏سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها است که فعالیت آنها در فضای مجازی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های یک هفته‌ای شامل استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینما، تئاتر، موزه، ‏تالارهای پذیرایی، مساجد و مصلی‌ها می‌شود افزود: بر اساس این محدودیت‌ها برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ‏ورزشی پربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر فعالیت کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و نماز جمعه را تا ۲۵ ‏مهرماه ممنوع دانست و بیان کرد:خدمات تمامی رستوران‌ها و مراکز فروش غذا در سراسر استان بوشهربه شکل بیرون بر می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر از فعالیت کلاس‌های مراکز آموزشی را به شکل مجازی خبر داد و تصریح کرد: تشکیل ‏هرگونه کلاس حضوری در تمامی مقاطع تحصیلی و کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه در یک هفته آینده در شش شهرستان استان بوشهر ممنوع است.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false