سوریه| تاکید جنبش عدم تعهد بر لزوم خروج کامل اشغالگران صهیونیست از بلندی‌های جولان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سوریه| تاکید جنبش عدم تعهد بر لزوم خروج کامل اشغالگران صهیونیست از بلندی‌های جولان

به گزارش چغادک نیو؛ وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مجددا بر درخواست خود مبنی بر عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی تاکید کردند.

این درخواست در بیانیه سیاسی صادر شده از نشستی که دیروز وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (NAM)از طریق ویدئوکنفرانس تحت عنوان « ۶۵ سال پس از باندونگ: جنبش عدم تعهد، متحد و کارامد در برابر چالش های جهانی از جمله کووید – ۱۹» به عنوان یکی از فعالیت های جنبش در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی برگزار کردند آمده است.

وزرای خارجه این کشورها در بیانیه خود همه اقدامات انجام‌شده توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تغییر وضعیت قانونی و مادی و جمعیتی ارتفاعات جولان اشغالی را محکوم کرده و مجددا خواستار تعهد رژیم صهیونیستی به قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۹۸۱ و عقب‌نشینی کامل آن از ارتفاعات جولان سوریه شدند.

این وزرای خارجه همچنین صدور و اجرای اقدامات یک‌جانبه ضد کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نقض منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی را به شدت محکوم کردند.

وزرا در ادامه بر درستی و اهمیت مواضع اصولی جنبش عدم تعهد در خصوص حقوق ملت‌های تحت اشغال و استعمار برای تعیین سرنوشت خود و نیز مسئولیت دائمی سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین و حل آن طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کردند.

آنها بیانیه خود را با تاکید بر تعهد به اصول باندوگ در زمینه ایجاد جهانی امن‌ بر اساس صلح و عدالت و هم‌بستگی و همکاری و نیز احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و عدم تجاوز به زمین و امور داخلی هیچ کشوری، به پایان بردند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false