قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورات بهداشتی در دیر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورات بهداشتی در دیر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، حجت‌الاسلام سید علی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: بزرگداشت اربعین مصداق بارز شعائر الهی است و خداوند در قرآن نسبت به ابراز محبت به اهل بیت توصیه کرده است.

امام جمعه دیر افزود: اربعین نماد پیروزی حق بر باطل است و ما هم امروز باید پیام رسان خون و راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف حقایق جنگ تحمیلی، تاکید کرد: در طول سال باید برنامه‌های دفاع مقدس دنبال شود.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه امسال پیاده روی اربعین و جاماندگان اربعین برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان دیر در فضای باز شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از پرستاران و پزشکان و کادر درمان، ادامه داد: همه مردم، کسبه و ادارات موارد بهداشتی را رعایت کرده و متولیان هم با جدیت مصوبات ستاد کرونا را پیگیری کنند و با کسانی که دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.

حسینی با تبریک پیروزی تیم پرسپولیس و نماینده فوتبال کشورمان بر تیم عربستانی به همه ورزش دوستان، گفت: این مسئله ملی است و باید خوشحال باشیم که پوزه دشمن در این عرصه نیز به خاک مالیده شد.

جذب ۷ پزشک متخصص در بیمارستان دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز بیان داشت: یکی از مطالبات جدی مردم که راه اندازی بخش زایشگاه بیمارستان دیر بود، محقق شد.

احمد آخوندی تاکید کرد: با توجه به جذب ۷ پزشک متخصص در بیمارستان دیر انتظار داریم مردم برلی دریافت خدمات استقبال کنند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۲۵ نفر در شهرستان دیر فوت شده‌اند و اکنون نیز ۳ بیمار کرونایی داریم، تصریح کرد: متأسفانه شب نشینی ها مجدداً به پارک‌ها منتقل شده که متولیان اجرایی مصوبات ستاد کرونا باید در این زمینه اقدام لازم انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به ۸ هزار بازدید از صنوف و یک مورد پلمب، افزود: با جدیت بیشتری در بحث صنوف وارد شده‌ایم و ظرف یک روز گذشته ۷ مورد پلمب انجام شده است.

وی تاکید کرد: مصوبات ستاد کرونا باید برای صنوف جنبه اجرایی داشته باشد.

آخوندی افزود: سهمیه اول ۳۳۰ واکسن آنفلوانزا به شهرستان ارسال شد و طبق اولویت وزارت بهداشت به زنان باردار دارای بیماری زمینه‌ای تخصیص داده می‌شود.

۲۲۰۰ حامی ایتام در دیر داریم

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر گفت: در حال حاضر دو هزار و ۲۴۱ حامی در شهرستان داریم که هزار و ۱۰۰ حامی فعال و به طور مستمر ماهانه مبالغی به حساب ایتام و محسنین واریز می‌کنند.

سیدعلی حسینی با بیان اینکه ۳۷۲ فرزند مورد حمایت داریم، ادامه داد: از این تعداد ۱۷۳ فرزند یتیم و ۱۹۹ نفر نیز محسنین هستند.

وی با بیان اینکه بنا داریم مبلغ واریزی به حساب هر یتیم را به ۷۵۰ هزار تومان ارتقا دهیم، افزود: در شهرستان دیر در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب ایتام واریز شده است و از این حیث در استان برتر هستیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر اضافه کرد: نگاه خوب خیرین و مردم به نهاد کمیته امداد باعث شد ما در اواخر سال گذشته در کمتر از دو ماه هزار حامی را در شهرستان جذب کنیم و رتبه اول کسب کردیم.

منبع : مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false