×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گل‌محمدی: پول برانکو را بدهید و خلاص‌مان کنید/ وطن‌فروشان سنگ‌اندازی کردند/ بازی‌های ما را عقب بیندازید

به گزارش چغادک نیوز، یحیی گل‌محمدی با حضور در برنامه «فوتبال برتر» درباره صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: خدا را شکر می‌کنیم بابت لطفی که به ما داشت. در لحظات مختلف حضور یک نیروی قوی و محکم را پشت خودمان حس می‌کردیم که آن هم لطف خدا بود. دعای هواداران هم انرژی خیلی مثبت به ما می‌داد که بیشتر از طریق فضای مجازی بود. آنها خیلی از ما حمایت کردند و از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هفت بار به میدان رفتن یک تیم در ۲۰ روز تاکنون در جهان رخ نداده است، گفت: واقعاً شرایط سختی داشتیم، وضعیت هتل خوب نبود و در ذوق بچه‌ها خورده بود. آنها چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند و کارمان را سخت شروع کردیم. محدودیت‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشتیم و هر چند روز تست کرونا می‌دادیم. استرس زیادی میان بچه‌ها بود، اما خیلی خوب با این شرایط کنار آمدیم.

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از وضعیت آماده‌سازی پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: تیم ما دیر جمع شد و فقط یک بازی تدارکاتی مقابل شهر خودرو داشتیم. پنج یا شش جلسه تمرین در تهران و سه یا چهار جلسه تمرینی در قطر پشت‌سر گذاشتیم، اما خدا را شکر جو داخل تیم خیلی به ما کمک کرد. بچه‌های قدیم از لحاظ روانی قوی بودند و در روزهای سخت آبدیده شده بودند. بچه‌های جدید هم با این محیط تازه مطابقت یافتند و با مسائل کنار آمدند. بازیکنان قدیمی هم به بازیکنان جدید انگیزه می‌دادند.

«کم‌کم یک تیم واقعی شدیم و این اتحاد برگ برنده ما بود.» گل‌محمدی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: بازی‌ها را خیلی سخت شروع کردیم و در شروع بازی‌ها در انتهای جدول بودیم. دو دیدار با التعاون برای ما بازی مرگ و زندگی بود و شاید کسب چهار امتیاز از این دو مسابقه هم برای صعود ما کافی نبود. حامد لک در بازی اول چند توپ خوب گرفت و نقطه عطف ما از همان‌جا بود.

وی درخصوص دیدار برگشت شاگردانش مقابل التعاون عنوان کرد: در بازی دوم راحت‌تر بازی کردیم. با توجه به اینکه تیم‌مان دیر جمع شد، دیدار اول مانند بازی تدارکاتی بود. گفته بودم که بازی به بازی بهتر می‌شویم و از لحاظ هماهنگی، تاکتیکی و روانی به شرایط بهتری می‌رسیم. در مسابقه دوم بهتر شدیم. بچه‌ها باور خوبی داشتند که می‌توانند پیروز شوند و تا آخرین روز در قطر بمانند، این باور در ما نهادینه شد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه استراحت و تغذیه تیمش خوب بود، اظهار داشت: برای آنالیز فنی وقت داشتیم و برخی اوقات، روزی دو نوبت روی مسائل فنی کار می‌کردیم. شرایط برای بازیکنان و کادر فنی خیلی سخت بود و ما گاهی شش بازی را می‌دیدیم تا آنالیز کنیم. فقط فرصت داشتیم که بخوابیم و سایر زمان را کار می‌کردیم. پس از پیروزی در بازی دوم به صدر جدول آمدیم که این  سرگروهی خیلی به ما اعتماد به نفس داد.

گل‌محمدی درخصوص شکست شاگردانش مقابل الدحیل قطر خاطرنشان کرد: در بازی با این تیم حتی یک موقعیت ۵۰ درصد هم روی دروازه ما نیامد و در همه بازی‌ها به انسجام تیمی خوبی رسیدیم. بازیکنان اعتماد به نفس خوبی پیدا کردند و تلفیق بازیکنان قدیم و جدید خیلی خوب شد. بازیکنان قدیم از بازیکنان جدید تعریف می‌کردند و بچه‌های جدید همه عاشق پرسپولیس بودند. اولین آیتم برای جذب بازیکن این بود که پرسپولیسی باشد. من با چند بازیکن کار کرده بودم و از آنها شناخت داشتم.

وی با ابراز اینکه داور می‌توانست پنالتی پرسپولیس را در دقایق پایانی دیدار مقابل الدحیل اعلام کند، گفت: بازی با شارجه واقعاً مرگ و زندگی بود و با توجه به اینکه دو گل در خانه این تیم زده بودیم، می‌توانستیم با تساوی بدون گل یا یک ــ یک صعود کنیم، اما گفتند باید حتماً شارجه را ببریم تا صعود کنیم. این تیم در دو بازی، ۱۰ گل زده بود و ترس ما را برداشت، اما به بچه‌ها گفتم “بلد نیستم برای تساوی بازی کنم”. یک شب فکر می‌کردم برای مساوی بازی کنیم که نفهمیدم چگونه سیستم را بچینم، وقتی فهمیدم باید شارجه را ببریم، خیالم راحت شد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه تیمش برای صعود باید حداقل در سه دیدار پیروز می‌شد، یادآور شد: مقابل الدحیل دو بار شکست خوردیم و یک تساوی با شارجه داشتیم. اگر شارجه را نمی‌بردیم، حق‌مان نبود که بالا برویم و بازی را با انگیزه خیلی بالایی شروع کردیم. سه گل در نیمه اول زدیم و تیم حریف متعجب مانده بود. بچه‌ها بعد از هر گل می‌گفتند “به‌سراغ گل بعدی برویم” و اتفاقات حماسی افتاد. انگار خوابی بود که دیدم و تلاش و جنگیدن بچه‌ها مانند صحنه‌های نبرد بود که به جنگ رفتیم. شاد کردن دل هواداران تنها انگیزه ما بود که خدا را شکر به‌عنوان سرگروه صعود کردیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که دوست داشت در مرحله یک‌هشتم نهایی با چه تیمی بازی کند، گفت: قلباً دوست داشتم با النصر بازی کنیم، اما وقتی در فینال غرب آسیا به مصاف النصر رفتیم، فهمیدم این تیم از السد قوی‌تر است. النصر واقعاً تیم خوبی بود و بازیکنان سرعتی، تکنیکی و زهرداری در خط جلو داشت. بازیکنان تعویضی این تیم هم خیلی خوب بودند و دست‌شان خیلی باز بود. النصر ۳۵ بازیکن داشت و دو تیم خارج از زمین بود.

وی با تمجید از شاگردان ژاوی ارناندس اظهار داشت: السد میزبان بود و هزینه زیادی کرده بود. مبلغ یک بازیکن السد، ۱۲ میلیون دلار بود که بودجه ما ۲ تا ۳ میلیون دلار بود. یک بازیکن السد به‌اندازه پنج یا شش سال بودجه پرسپولیس بود و تیم خوبی داشتند. آنها واقعاً امید داشتند که قهرمان شوند و برنامه‌ریزی دقیقی کرده بودند. السد بازیکنان تأثیرگذاری داشت، اما در این بازی‌ها به دفاع تیمی خوبی رسیدیم. اگر فضایی به مثلث شارجه داده می‌شد، نتیجه را برمی‌گرداندند، اما هر بازیکن هجومی حریف در مقابله با دفاع تیمی ما مستأصل می‌شد.

 

منبع : تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false