اشتغال جوانان بوشهری نیازمند مهارت‌افزایی/مراکز آموزشی گسترش یابد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اشتغال جوانان بوشهری نیازمند مهارت‌افزایی/مراکز آموزشی گسترش یابد

به گزارش چغادک نیوز ؛ استان بوشهر میزبان خیل عظیم صنایع است و در کنار صنایعی که مستقر شده، ظرفیت‌های عظیمی دارد که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال در استان باشد.

از شمال تا جنوب استان بوشهر را صنایع نفت و گاز و پتروشیمی گرفته است که البته استان بوشهر به سهم خود در اشتغال در این صنایع نرسیده است و بیشتر کارکنان این صنایع غیربومی هستند.

قبلاً یکی از بهانه‌ها برای عدم استفاده از نیروهای بومی استان بوشهر، نداشتن مهارت و توان علمی و تخصصی لازم بود که با گسترش مراکز آموزش فنی تا حدودی این مشکل رفع شده ولی باید آموزش‌ها بیش از پیش تقویت شود.

آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی فنی جوانان می‌تواند آنها را برای فعالیت و کار در صنایع مستقر و صنایع جدید استان آماده کند که این مهم نیازمند گسترش مراکز و ارائه خدمات مناسب در حوزه آموزشی است.

ارائه آموزش متناسب با نیاز استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای را داشته‌ایم تا آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازها و شرایط استان بوشهر ارائه شود.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به تدوین هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: هیچ کمبودی از نظر ظرفیت‌های مهارتی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر خاطرنشان کرد: وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز فرصت خوبی را برای توسعه مهارت‌آموزی در استان فراهم کرده است.

توسعه آموزش‌های مهارتی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت تعامل صنعت و مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه صنایع نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

دراهکی از نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان ظرفیت‌های مهم استان بوشهر یاد کرد و ادامه داد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز دارد.

تقویت مهارت جوانان برای اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال است که باید جوانان این استان برای حضور و فعالیت در این حوزه‌ها توانمند شوند.

سعید زرین‌فر توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری را نیازمند توسعه مهارت‌آموزی در بین جوانان استان دانست و اضافه کرد: باید جوانان استان بوشهر برای فعالیت در حوزه صنایع مستقر در استان و فعالیت‌های متناسب با نیاز استان توانمند شوند.

وی با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مهارت‌افزایی جوانان استان برای فعالیت در پارس جنوبی و نیروگاه اتمی افزود: صنایع دریایی و آبزی‌پروری از دیگر ظرفیت‌های مهم حوزه اشتغال استان هستند.

ایجاد مرکز مهارت آموزی منطقه پارس جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد مرکز تربیت مربی کشور در استان بوشهر ادامه داد: مرکز مهارت آموزی منطقه پارس جنوبی نقش مهمی در توانمندسازی نیروها و مهارت‌افزایی و جذب نیروهای بومی دارد.

زرین‌فر با اشاره به توسعه برنامه‌های مهارتی در عسلویه و کنگان تصریح کرد: اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دریایی و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است.

وی گفت: بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف طرح‌های مهارت آموزی تدوین شده که در شهرستان دیر آموزش صنایع دریایی و آبزی‌پروری مورد توجه است که تجهیز مراکز آموزشی و مهارت آموزی باید در اولویت قرار بگیرد.

استان بوشهر در شرایطی دارای آمار بالای بیکاری است که به تنهایی به اندازه چند استان فرصت شغلی دارد و باید جوانان استان برای اشتغال در صنایع مهارت‌افزایی شوند.

 

منبع : مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false