×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اتمام پروژه هزار میلیاردی آب‌شیرین کن بوشهر تا پایان امسال/مشکل آب استان بطور کامل برطرف می شود

مهرداد ستوده در تور عمرانی و بازدید خبرنگاران از پروژه آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی که از سوی معاونت عمرانی استانداری تدارک دیده شده بود اظهار کرد: این پروژه ۳۵ هزارمترمکعبی با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز نخست آن با ۱۲ هزارمترمکعب تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتبار احداث آب شیرین کن، خط برق و خط انتقال پروژه بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال می باشد است، گفت: با بهره برداری از پروژه آب شیرین کن بوشهر مشکل آب شرب استان بوشهر و بویژه شهر بوشهر به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: بزودی عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین کن ۱۷ هزارمترمکعبی برازجان مرکز شهرستان دشتستان نیز آغاز خواهد شد.

ستوده با اشاره به اجرای سدهای بزرگ و کوچک‌تر مقیاس در بوشهر گفت: سدهای باغان، دالکی، دشت پلنگ، خاییز، ارغون کلمه، اخند عسلویه، آبپا دشتستان و قیزقلعه دشتی از جمله سدهای در دست ساخت استان بوشهر است و تا پایان امسال نیز سدهای اخند، خاییز و ارغون در استان بوشهر آبگیری و افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: استان بوشهر در عرصه اجرای طرح‌های عمرانی در زمینه‌های مختلف عمران شهری، روستایی، راه‌سازی، راه‌آهن و دیگر عرصه‌ها طرح‌های مهمی را اجرایی کرده است.

وی تامین آب آشامیدنی را یکی از مطالبات مهم مردم در شهرها و روستاها دانست و گفت: در این زمینه طرح‌های مهمی در عرصه سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا و حفر و تجهیز چاه‌ها اجرا و عملیاتی شده است.

مهرداد ستوده بهمراه خبرنگاران در بازدید از پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف – جم نیز اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه، امکان شیرین‌سازی ۵۲ هزار متر مکعب آب روزانه فراهم خواهد شد که با توجه به معضل کم آبی، کار آبرسانی اضطراری به شهر و روستاهای جم تا پایان شهریور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه مردم جم مدت زیادی پذیرای صنعت نفت هستند، باید پیش از این از ظرفیت آب شیرین‌کن بهره‌مند می‌شدند و در همین راستا، فاز دوم شیرین سازی روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب در فروردین سال آینده در دستور کار خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: میزان اعتبار مجموع آب‌شیرین‌کن با خط انتقال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false