×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جهت ایجاد همدلی و ورود افکار نو؛ حضور مجدد اعضای شورا در انتخابات ممنوع شود

به گزارش چغادک نیوز متن پیام نامه ارسالی مهدی بختیاری رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر به این پایگاه خبری بدین شرح می باشد:

به نام خداوند بخشنده مهربان

خدمت ریاست محترم شورای عالی استانهای کشور

با سلام و عرض ادب و احترام

نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را به همه همکارانم در شورای اسلامی شهرستان بوشهر و کلیه اعضای شوراهای روستا و شهر مهین اسلامی ام ایران تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر چهارسال یکبار در قالب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به مردم عزیز اجازه برگزیدن منتخبین مردمی داده می شود که خود نشان از احترام و عزت دادن به مردم عزیز ایران اسلامی می باشد و پس از خلق حماسه از سوی مردم انتخابات به پایان می رسد و از آنجایی که زمان باسرعت در حال سپهری شدن است در یک چشم بهم زدن من می مانم و وجدان آگاه بر اعمالم که زحمات مردم را جبران نموده و به ارائه خدمت بپردازم.

در این راستا براساس تجربه، ایراد اساسی در شورا باعث بروز اختلافات گردیده است که لازم می دانم این موارد را جهت اصلاح قانون شورا در شورای عالی کشور اعلام داشته تا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به امید حق تعالی باعث مرتفع شدن موانع ایجاد اتحاد و همدلی در شوراهای اسلامی کشور شود.

یکی از موارد مهم و تاثیرگزاری که پیشنهاد می گردد در قانون اصلاح شود بدین شرح می باشد.

اعضای شورا پس از انتخاب فقط برای چهار سال بتوانند در انتخابات شرکت نمایند و حضور مجدد را ممنوع نمایند.

محسنات:

۱-کلیه تصمیمات اتخاذ شده در طول چهار سال بدور از هرگونه نگاه و پشت فکری برای انتخابات دوره بعد گرفته خواهد شد وقطعا در اجرای مصوبات کمتر حقی پایمال نمی گردد.

۲-اعضاء برای خودنمایی و ریا کار نمی کنند و در قالب گروه و تیم از پتانسیل یکدیگر خالصانه استفاده خواهند کرد.

۳-ترس از عدم حضور دور بعد در شورا موجب ایجاد منیت و غرور در افراد گردیده و باعث می شود مسیر بیراهه را انتخاب نموده و گاها مردم را مدیون خود نمایند.

۴-در طول عمر چهار ساله شورا اعضا می تواند از بهترین مشاورین و دوستان خود برای پیشرفت شهر اقدام نموده و هراسی از رقیب برای خود نخواهند داشت.

۵-پایان کار منتخبین و تغییر اعضاء بعد از ۴سال موجب حضور افراد بیشتر و افکاری نو در انجمن شهری خواهد شد.

۶- موجبات شکستن تابوی قدرت طلبانی می شود که گاها سه دوره یا چهار دوره در انتخابات شرکت کرده و باعث می شود اعضاء بدور از نگاه سیاسی با فراغ بال بیشتری به قانون تمکین نمایند.

۷- با اجرای این طرح شاهد حضور افراد بیشتری جهت همراهی و همفکری با نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود .

۸_ با توجه به تجربه کسب شده برای اعضا شورا و محبوبیت مردمی برای استخدام به ادارات مربوطه در شهرها پس از مصوبه در قانون اساسی کشور بدون پیش شرط البته در رسته مرتبط با مدرک تحصیلی از این افراد استفاده گردد.

شورا جایگاه حقوقی انتخابی مردم بوده و ممکن است گاها بدور از کینه ونفرت موجبات تلخی و بی مهری برای مسئولین فراهم گردد لذا امیدوارم به چشم پدر و پسری به موضوع نگریسته شود و قدرت بخشش را در خود تقویت فرمایند.

من الله توفیق

مهدی بختیاری

رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر

۱۳۹۹/۲/۹

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false