×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فشار شورای شهر بوشهر برای عزل شهردار/ آیا هدف شورا در بحران کرونایی حفظ سلامت شهروندان است؟

به گزارش چغادک نیوز: با وجود اینکه در شرایط کنونی که موج دوم کرونا در سطح استان و کشور آغاز شده است و باید جهت حفظ و سلامت شهروندان تلاش کرد، شورای شهر بوشهر در اقدامی احساسی و بی تدبیرانه قصد استیضاح شهردار را در روز یکشنبه دارد که تبعات زیادی را برای شهروندان داشته و باعث از هم گسیختگی شهرداری خواهد شد.

در این شرایط با وجود ضعف شدید عملکرد شهردار بوشهر، در حالی که باید در این جنگ بیولوژیک با تدبیر، اتحاد و همدلی کنار شهردار قرار گرفت و به وی راهکار داده و خلاء های مدیریتی وی و مشکلات پیش روی مبارزه با ویروس کرونا را حل کرد، ولی متاسفانه شورای شهر بوشهر با تصمیمی که در نیمه دوم اسفند ماه گرفته است بجای کمک به حل مشکل و مبارزه با کرونا به فکر تغییر شهردار است تا به مقاصد و اهداف خود برسد.

در همین راستا شنیده می شود سه عضو شورای شهر بوشهر جهت تصدی شهردار جدید به یکی از منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسل جسته و از وی همفکری خواسته اند تا وی گزینه انتخابی خود را به شورا معرفی نماید .

در حالیکه که قبلا از اعضای شورا شنیده می شد گزینه ای برای تصدی شهرداری وجود ندارد و مهمترین مساله، استیضاح و برکناری شهردار است، هم اکنون اعضای شورا بصورت جداگانه در حال لابیگری و اعمال گزینه پیشنهادی خود هستند و تمرکز و اولویت برنامه آنان نیز بجای همکاری و همراهی با گروه های مردمی، کادر پزشکی و انتظامی در مبارزه با کرونا، تغییر شهردار و پذیرش گزینه تحمیلی می باشند.

شورای اسلامی شهر بوشهر که می توانست تا ماه آینده و بهبود شرایط بحرانی کشور و مشخص شدن وضعیت استان، اقدام به تغییر شهردار کند، با اقدام غیر منطقی به مردم و افکار عمومی به صراحت القا نموده است، ما به فکر سلامت شهروندان نیستم و فقط تغییر شهردار برایمان مهم است.

هر چند  تعدادی از اعضای شورا( طاهره شمشیری، ندا عبدالله زاده، عبدالخالق برزگر زاده، مهرزاد آسایش) مخالف استیضاح شهردار می باشند و در راس آنان نیز طاهره شمشیری اعلام می دارد که ابتدا باید سرپرست و گزینه شهرداری مشخص شود و بعد استیضاح صورت گیرد تا شهر در این شرایط به عقب برنگرد و حق شهروندان پایمال نشود.

سایر اعضا با رویکرد دیگری در حال اعمال فشار و برکناری شهردار هستند و بعد جهت تصدی پست شهرداری تصمیمی بگیرند و سه عضو نیز بشدت در حال رایزنی برای گزینه پیشنهادی منتخب اصولگرای مردم در مجلس هستند که باید دید این سه عضو می توانند گزینه خود را به سایر اعضا تحمیل نمایند یا خیر!!

هرچند به نظر می رسد جلسات پیرامون این موضوع با عدم حضور برخی از اعضا در حال برگزاری می باشد و بعد از استیضاح نیز به جمع بندی نهایی نخواهند رسید، شایسته است بجای این لابیگری و سیاسی بازی ها قدری بسلامت مردم فکر کنند.

در این مجال چند سوال پیش می آید که لازم است اعضای شورا پاسخی صریحی به افکار عمومی دهند.

علت استیضاح شهردار در شرایط بحران کرونایی چیست؟

آیا شورا به فکر مردم می باشد که در این چنین شرایطی دست به تغییر شهردار خواهد زد؟

آیا به نظر نمیرسد ابتدا می بایست شهرداری قوی را انتخاب کرد و بعد استیضاح صورت گیرد تا شهر بوشهر مثل یکسال اول بدون شهردار نماند؟

چرا شورای شهر بوشهر مدت زمان بین پرسش، استیضاح، بند های قانونی را رعایت نکرده است آیا این نقص قانون نیست و نمی بایست دوباره پرسش و پاسخ صورت گیرد و بعد استیضاح؟

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false