۱۵ هزار نفر امر برگزاری انتخابات مجلس در استان بوشهر را انجام می‌دهند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۵ هزار نفر امر برگزاری انتخابات مجلس در استان بوشهر را انجام می‌دهند

به گزارش چغادک نیوز: اسماعیل کاظمی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات سبب تقویت نظام و ناکامی و ناامیدی دشمنان می‌شود، اظهار داشت: حضور گسترده در انتخابات سبب حفظ آبرو و اعتبار جهانی ایران و تقویت، پایداری، ماندگاری نظام است.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر و مردم با اصالت آن دارای یک شان فرهنگی ویژه‌ای هستند تصریح کرد: تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کمتر از ۴۰ ساعت دیگر باقی مانده ولذا به‌گونه‌ای عمل شود تا ضمن ایجاد شور انتخاباتی، شان فرهنگی استان صدمه‌ای وارد نشود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر رعایت قانون در امر تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: تخریب چهره‌ نامزدهای رقیب در عرصه انتخابات غیر اخلاقی، غیر قانونی و تخلف است که باید کاندیداها و هواداران آنها  موازین و مقررات لازم را مورد توجه قرار دهند تا زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم شود.

کاظمی فرایند انتخابات در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به آغاز انتخابات مجلس از ۱۰ آذر  به دستور وزیر کشور افزود: در ابتدا ۱۹۸ نفر  برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند که در مجموع ۱۰۱ نفر از کاندیداها تایید صلاحیت شدند.

وی،  با اشاره به انصراف برخی کاندیداها گفت: بر اساس آخرین آمار انصرافی ها، با انصراف ۲۵ کاندیدا تعداد داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه استان بوشهر به ۷۶ نفر رسید.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: اکنون در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۷ کاندیدا، حوزه انتخابیه دشتستان ۱۸ داوطلب، دشتی و تنگستان ۱۵ نفر و در حوزه  انتخابیه دیر، جم، کنگان و عسلویه ۱۶ داوطلب انتخاباتی حضور دارند.

کاظمی، واجدان شرایط رای در استان بوشهر را ۷۸۳ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۹۴ هزار نفر، دشتستان ۱۶۹ هزار نفر، دشتی و تنگستان ۱۰۸ هزار نفر و در حوزه انتخابیه دیر، جم، عسلویه و کنگان ۲۱۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر، با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر امر برگزاری انتخابات مجلس در استان بوشهر را انجام می‌دهند تصریح کرد: عوامل برگزاری انتخابات ۲ اسفند در زمینه اجراء، نظارت، بازرسی و پشتیبانی و ستاد مشارکت دارند که تعداد ناظران ۳ هزار و ۲۰۰ نفر، اعضای شعب ۴ هزار و ۱۱۰ نفر و بازرسان، محافظان شعب و دیگر دست اندرکاران افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی، تعداد شعب اخذ رای را ۷۲۰ شعبه ذکر کرد و بیان کرد: از این تعداد شعب ۵۰۱ شعبه ثابت و ۲۱۹ شعبه سیار در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر تعیین شده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه تا ۸ صبح فردا اول اسفند، تبلیغات کاندیداها ادامه دارد، افزود: تبلیغات  نامزدهای انتخابات مجلس تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات انجام می‌شود و از ساعت ۸ صبح اول اسفندماه سکوت تبلیغاتی برای برگزاری انتخابات در ۲ اسفندماه برقرار می‌شود.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false