×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ائتلاف یا اختلاف مسئله اینست

به گزارش چغادک نیوز: کورش امینی از فعالین رسانه ای استان در یادداشتی نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
واعتصموا بحبل الله و لاتفرقوا

در برخی کشورهای دنیا, احزاب و گروه های ذی نفع ,نقش معرفی کاندیداها و برنامه های آنان را دارند. در کشورهایی نظیر ایران,این نقش به واسطه عدم تحزب به شخصیت ها,معتمدین, برخی گروه های شبه حزب و اخیرا گروه هایی موسوم به سلبریتی واگذار گردیده است. مطابق تجربه,گروه های اصلاح طلب,قائده بازی را بهتر آموخته اند و معمولا برای دستیابی به منافع خود,اقدام به اجماع و یا ائتلاف با دیگر گروه ها میکنند. در سوی دیگر,گروهای نزدیکتر به حاکمیت از نظر عقیدتی که تحت عناوینی چون اصولگرا و انقلابی شناخته میشوند,بنا به تجارب گذشته, توفیق چندانی در ائتلاف و اجماع نداشته اند و با تکروی,به بن بست خوردند. مجموع این مسایل, این جریان را مجاب به همفکری و همگرایی بیشتر با گروه های نزدیک به خود کرد.

با ورود شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به عرصه سیاسی کشور,بارقه های امیدی برای اتحاد و یکسوسازی توان جبهه انقلابی در بزنگاه های حساس کشور نظیر انتخابات ,ایجاد شد. اما این توان باالقوه, هرگز به فعلیت نرسید. مطابق انچه میدانید, در بسیاری از نقاط کشور, شوراهای ائتلاف اسلامی ,در انتخاب فرد اصلح,دچار نوعی واماندگی شدند و تعداد گزینه هائی فراتر از ظرفیت ورود به مجلس را در هر حوزه انتخابیه به عنوان اصلح مطرح کرده اند. این تعدد گزینه که در وهله اول مشروعیت و صلاحیت این شورا را درعمل به وظیفه خود یعنی وحدت نیروهای انقلابی زیر سوال می برد,منجر به تقسیم آرا و افزایش اقبال کاندیداهای رقیب شده است.

مسئله دیگری که ناخواسته جریانات انقلابی با ان درگیر میشوند,نوعی برخورد و اَعمال تخریب گونه در بین کاندیداها و هواداران چند کاندید انقلابی است که نتیجه ای جز تضعیف این جریان ندارد. بنابراین انفعال این شورا در انجام وظایف محوله که در راس آن ایجاد وحدت است, با ناکارامدی مواجه شده است. اگر با توجه به عملکرد این شورا, به جای شورای ائتلاف,از عناوینی چون شورای اختلاف استفاده کنیم,سخنی به گزاف نگفته ایم. با توجه به مرام انتخاباتی شوراها,ابتدا میثاق نامه ای با امضای کاندیداها, از ایشان گرفته میشود که چنانچه در رای گیری شورا و یا مطابق نظرسنجی های مورد قبول شورا,از کاندیدا درخواست کناره گیری شد,ایشان به نفع کاندید مدنظر شورا کناره گیری کند.

دشتستانمان را دریابیم.

پشت پرده انتخاب ۴ نفر به عنوان اصلح انقلابی, در حوزه ای که ظرفیت ورود ان به مجلس ۱ نفر است,چه محلی از اعراب دارد؟ اختلافات بین کاندیداهای جریان انقلاب و هواداران انها که به واسطه هیجانات,به سطح تخریب همدیگر هم رسیده را چه کسی پاسخ میدهد؟ ریزش سرمایه های اجتماعی به واسطه این تخریب ها را در بزنگاه های دیگر ,چه کسی پاسخ میدهد؟ پاسخ ظلم آشکار شورای ائتلاف به مردمی که به آنها اطمینان کردند چیست؟ ایا اعضای شورا روی ان را دارند که همچنان از انقلاب بگویند و سنگ ولایت به سینه بزنند؟ کارنامه شما در برهه های حساس کشور در گذشته, به نفع محور انقلاب تمام شده یا جناح لیبرال؟ !!!

بسیار دردمندانه است که بعدها بشنویم این بی عملی و انفعال شورای ائتلاف,ناشی از عدم تشخیص فرد اصلح انقلابی نبود. بلکه انچه در جلسات شورا به عنوان حسن ختام حکم میکرد, منافع فردی و حزبی و قومی و زدوبندهای مرسوم بود و نه شاخص هایی نظیر ولایتمداری و تخصص وکارامدی و پاکدستی و شناختن فضای سیاسی کشور.

حتما مردم میپرسند اعضای این شورای ناکارامد چه کسانی بودند؟؟؟ عاملین عدم انسجام چه کسانی بودند؟؟؟

ما از شورای ائتلاف بابت این ناکارآمدی مطالبه میکنیم. چرا که در آزمون مهمی مردود گردید. اعضای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی بدانند که مردم در بزنگاه های دیگر نه به شما و نه شورای شما اعتماد نمیکنند.
شورای ائتلاف یا شورای اختلاف؟؟؟؟ مسئله این است.

از قضا سرکنگبین صفرا فزود
روغن بادام خشکی مینمود

کورش امینی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false