×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحلیل‌های انتخاباتی (۱)

به گزارش چغادک نیوز: بر اساس پیمایش انجام شده توسط کارگروه رصد و تحلیل انتخابات پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز؛ وضعیت توزیع آراء مردمی و آرایش سیاسی کاندیداهای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تا پایان روز اول تبلیغات به شرح ذیل می باشد.

۱-به نظر می رسد؛ بر خلاف پیش بینی های اولیه مبنی بر کمرنگ بودن استقبال مردم در این دوره از انتخابات، با توجه به حضورمتنوع چهره های سیاسی و تایید صلاحیت تعدادی از چهره های شاخص و همچنین تغییر حوزه انتخابیه برخی از کاندیداها به این حوزه شاهد استقبال مطلوب مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.

۲-به نظر می رسد؛ با حضور یکی از کاندیداهای جوان بنام حسین لعلیان که کلیپ های تصویری وی در فضای مجازی در حجم گسترده ای با بهره گیری از گروه های فراوان واتس آپی بصورت خودجوش دست به دست می شود و نوع گفتمان ساده و ادبیات عامه پسند وی، بخشی از آراء خاموش و خاکستری جامعه به پای صندوق های رای خواهد آمد.

۳- به نظر می رسد؛ پس از موافقت شورای نگهبان در خصوص انتقال حوزه انتخابیه علی افراشته از دشتی و تنگستان به حوزه بوشهر، گناوه و دیلم و اعلام حمایت غلامعلی میگلی نژاد از وی، شور رقابت انتخاباتی در این حوزه بصورت محسوسی افزایش یافته و بخشی ازاصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان سنتی به ستاد وی پیوسته اند و شانس پیروزی افراشته در این کارزار افزایش یافته است.

۴- به نظر می رسد؛ باتوجه به حمایت مجمع کشوری پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی وهمچنین پیوستن اعضای اصلی ستاد های آیت الله رئیسی و قالیباف از اسکندربهروزی و همچنین اعلام حمایت بخش عمده ای از مردم بخش مرکزی شهرستان بوشهر از وی، آرای این کاندیدای دانشگاهی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

۵- به نظر می رسد؛ در شهرستانهای گناوه و دیلم آراء سه تن از کاندیداهای شمال استان به نسبت سایر کاندیداها بیشتر خواهد بود، این سه کاندیدا به ترتیب ضرغام حیدریه، مسعود شیرافکن و حسین لعلیان می باشند که به نظر می رسد سایر کاندیداها برای پیشی گرفتن از آنها در این دو شهرستان کاری بسیار دشوار خواهند داشت.

۶- به نظر می رسد؛ با توجه به حضور کیوان هاشم زاده(نفر اول شورای شهر بوشهر) به عنوان رئیس ستاد شهرستان بوشهر حسین حیدری، در روزهای آتی شاهد افزایش محسوس آراء این کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان خواهیم بود، مضاف بر اینکه در طی چند روز گذشته تعداد زیادی از انقلابیون با نا امید شدن از رای آوری یکی از کاندیداهای پا به سن گذاشته اصولگرا (که وی را عامل تفرقه جهت اجماع یکدست نیروهای انقلاب در این دوره از انقلاب قلمداد می کنند) به ستاد حسین حیدری پیوسته اند.

۷- به نظر می رسد؛ با توجه به تبلیغات غیرقانونی یکی از کاندیداهای این دوره از رقابتها که تمام فضای شهر را به شکل غیرقانونی با نصب بنرهای متعدد تسخیر کرده است، تعدادی از کاندیداها وهمچنین نیروهای مردمی قانون گرا، شکایات خود را همراه با مستنداتی ازتخلفات مذکور به مراجع قانونی ارسال خواهند کرد.

۸- به نظر می رسد؛ با توجه به آرای بالای ضرغام حیدریه در شهرستانهای دیلم و گناوه، در صورتی که وی بتواند در شهرستان بوشهر آرای مناسبی کسب کند، با توجه به تکثر کاندیداها در شهرستان بوشهر و توزیع آراء بین کاندیداها، از شانس قابل توجهی برای پیروزی در انتخابات برخوردار خواهد بود.

۹- به نظر می رسد؛ باتوجه به حضور تعدادی از اعضای موثر و اصلی ستادهای سیدکریم موسوی و شیخ عبدالحمید خدری در دوره قبل انتخابات در ستادهای شهرستانی علی افراشته، آرای این دو کاندیدا، به شکل معناداری در روزهای آتی به سمت سبد رای استاندار سابق بوشهر سرازیر خواهد شد.

۱۰- به نظر می رسد؛ دو سه نفر از کاندیداهای این دوره از رقابت، در دو سه روز آینده و در صورتی که نتوانند سبد رای قابل قبولی برای خود فراهم کنند، به نفع یکی از کاندیداهای شاخص این دوره کناره گیری خواهند کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false