۲ سکوی گازی ۲۵۰۰ تنی فاز ۱۳ پارس جنوبی از صدرای بوشهر بارگیری شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲ سکوی گازی ۲۵۰۰ تنی فاز ۱۳ پارس جنوبی از صدرای بوشهر بارگیری شد

به گزارش چغادک نیوز، داریوش زارعی بعدازظهر امروز در بارگیری ۲ سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه  این سازه با توان متخصصان داخلی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شد اظهار داشت:در صدرای بوشهر ۱۰ سکوی گازی مربوط فازهای پارس جنوبی ساخته شد  و امروز  آخرین سکوهای میدان گازی پارس جنوبی بارگیری شد.

وی، وزن سکوهای یاد شده را هر کدام ۲۵۰۰ تن دانست و افزود: ۲ سکوی گازی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی شامل سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C در مجموع به وزن ۵۰۰۰ تن  است که با توان متخصصان داخلی ساخته شده برای نصب در میدان گازی پارس جنوبی از صدرای بوشهر بارگیری شد.

مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با بیان اینکه  این سکوها  در شرایط آب و هوای مساعد به منطقه پارس جنوبی منتقل می‌شود تصریح کرد:  با مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این ۲ سکو پس از عملیات مهاربندی،  به میدان پارس جنوبی در خلیج فارس در موقعیت این فاز گازی منتقل می‌شود.

زارعی، بیان کرد: تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب تجهیزات، بارگیری، حمل توسط شرکت‌ صدرا  انجام شده که نشان از توان بالای این شرکت در عرصه ساخت سازه‌های دریایی در صنعت نفت و گاز است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز با بیان اینکه با نصب این سکوها برداشت گاز از میدان گاز پارس جنوبی افزایش می‌یابد تصریح کرد:با نصب و راه‌اندازی سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C در آینده نزدیک، ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به میزان ۲۸٫۴ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

پیام معتمد تولیدات گازی این دو سکو را  معادل ۵۰ درصد از ظرفیت تولید اسمی هدف‌گذاری شده برای فاز ۱۳ پارس جنوبی دانست و گفت: هر یک از سکو‌های اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C فاز ۱۳ پارس جنوبی توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش را دارند.

وی بیان کرد:همه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و بهره‌برداری ازسکوهای یاد شده  به‌دست مهندسان و کارگران ایرانی در صدرای بوشهر انجام شده است.

منبع:تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false