۱۳.۲ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۳.۲ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد

به  گزارش چغادک نیوز، بهروز قره‌بیگی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن رسالت و وظیفه همگانی است اظهار داشت: برای ناکامی دشمن و یاس و ناامیدی دشمنان باید در عرصه سیاسی اجتماعی راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب حضور فعالی داشته باشیم تا این بار هم دشمن شکست دیگری تجربه کند.

وی با اشاره به  وضعیت صادرات از گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته با احتساب میعانات گازی افزون بر ۱۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار محصول از گمرکات ۱۴گانه استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر حجم کالاهای صادر شده را ۲۸ میلیون و ۵۷۳ هزار تن دانست و تصریح کرد: در این مدت بدون احتساب میعانات گازی ۲۴ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۸ میلیارد و ۸۹۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره‌بیگی عمده کالاهای صادراتی را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزی و صیفی‌جات دانست و افزود: کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، هند، کره جنوبی ، قطر، پاکستان، برزیل، ترکیه و عراق مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

وی به در بخش واردات در بازه یک ساله فجر انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در یک سال گذشته ۴۵۹ هزار تن کالا به ارزش حدود یک‌ میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان را لاستیک خودروی سواری، موز، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، یراق آلات، قطعات در اتوماتیک، شیرآلات صنعتی و خودروی سواری عنوان و خاطر نشان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سری لانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا عمده کشورهای مبداء وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

منبع : تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false