×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
«معامله قرن» تیر خلاص به راه‌حل دو دولت است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فلسطین الیوم، طاهر المصری در جریان کنفرانسی که مرکز مطالعات سیاسی القدس برگزار کرد، اظهار داشت طرح ترامپ به‌مثابه اعلام ورود منطقه و جهان به یک برهه تاریخی متغیر و متفاوت است. وی افزود حضور سفیران کشورهای عربی عمان، بحرین و امارات دلیلی بر حجم تغییری است که منطقه شاهد آن است.

وی افزود: اردن نمی‌تواند از این مسئله با توجه به موقعیت جغرافیایی درهم‌تنیده و مرتبط با فلسطین چشم پوشی کند و آماده است به‌خاطر آن هزینه بپردازد.

وی درباره این طرح هشدار داده و بر ضرورت تعامل بسیار محتاطانه تأکید کرده است.

المصری اظهار داشت اردن دیگر برای کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) کشوری که در اولویت کمک‌های سخاوتمندانه آنها قرار داشته باشد، نیست.

این کشورها دیگر به اردن به‌عنوان یک بازیگر اساسی در منطقه و مسئله فلسطین نگاه نمی‌کنند، به‌دلیل اینکه مسئله فلسطین دیگر در جدول اهتمامات این کشورها قرار ندارد.

المصری اضافه کرد مسئله حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) از طرح معامله قرن تنها به کشورهای امارات، بحرین و سلطان‌نشین عمان خلاصه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد روابط اردن و عربستان به‌نظر نمی‌رسد در بهترین حالت خود باشد، زیرا اولویت‌های عربستان در دوره جدید تغییر کرده است که این مسئله منجر به کاهش شدید حمایت سعودی از اردن شده است.

وی اظهار داشت به‌نظر نمی‌رسد که اسرائیل امروز نیاز خیلی مبرمی داشته باشد که به توافق وادی عربه چنگ بزند، توافقی که اسرائیل برای شانه خالی کردن از آن تلاش می‌کند که یکی از دلایل آن، گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) است که با موضع اردن و منافعش و حتی منافع فلسطینیان تعارض دارد.

وی تصریح کرد پیامدهای هرگونه حادثه و رخدادی را فلسطینیان و اردنی‌ها به یک اندازه تحمل خواهند کرد، چرا که همه اسرائیلیها معتقدند که حل مسئله فلسطین باید در اردن باشد.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false