×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
محکومیت قطعی جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی به ۲۵ سال حبس

به گزارش چغادک نیوز، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده “علیرضا زیباحالت منفرد” اظهار کرد: این فرد به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت نفتی “H.K” به مبلغ ۱٫۲ میلیارد یورو به تحمل ۲۵ سال حبس، استرداد تمام اموال منقول و غیرمنقول و وجوه حاصله از کلاهبرداری و رد آن در حق شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت “H.K” و جزای نقدی معادل مال کلاهبرداری، محکوم شده و این حکم قطعیت یافته و در حال اجراست.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پاکسازی قوه‌قضائیه از عناصر فساد و آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در این حوزه و اینکه آیا حکمی در این زمینه صادر شده است یا خیر گفت: در ابتدا از اکثر همکاران خدوم و زحمتکش و پاکدست در بخش‌های مختلف قوه‌قضائیه که حجم سنگین پرونده‌ها و پیچیدگی پرونده‌های قضائی و وسوسه‌های خناسان و عناصر سودجو و فرصت‌طلب به هیچ عنوان در عزم و اراده آنها در احقاق حق مردم و برخورد با مظالم تزلزل ایجاد نکرده است تشکر می‌کنم و عیدی ما به مردم در پایان سال، عیدی خدمت است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در کنار این موضوع، ما مفسده را در هیچ کجا به ویژه در درون دستگاه قضا برنمی‌تابیم و کوچکترین مفسده‌ای را مطلع شویم، برخورد می‌‌کنیم. هرجا به ما مفسده‌ای در هر یک از واحدهای تابعه دستگاه قضائی گزارش شده، برخورد جدی کردیم. ما در ارتباط با قضات دو نوع برخورد داریم؛ نخست برخورد از حیث رسیدگی مجدد به صلاحیت قضات مبنی بر آن که فلان قاضی به لحاظ شائبه‌های مطرح شده که وصف مجرمانه ندارد، همچنان صلاحیت قضایی دارد یا خیر. به عنوان مثال یک قاضی به خاطر اینکه منزل مسکونی خود را از یکی از اصحاب پرونده خریده و پولش را هم داده بود، سلب صلاحیت قضائی شد.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: در بحث جرایم نیز هر جا هم نیاز به اعلام جرم باشد، در چارچوب قانون اسم فرد، مجازات و عنوان مجرمانه او را اعلام می‌کنیم؛ چه مرتکب قاضی یا کارمند یا هر شغل دیگری داشته باشد. برخوردها توسعه پیدا کرده است و جدیت در برخورد با مفاسد وجود دارد.

اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگری درباره لغو نشدن پروازهای چین به ایران به رغم هشدارهای وزارت بهداشت گفت: در حوزه پروازها خبر نهایی که اعلام شد، لغو این پروازها بود و قرار هم شد یک پرواز برای انتقال تعدادی از دانشجویان در چین اعزام شود. البته کشور چین، کشور گسترده‌ای است و این ویروس هم در بخشی از آن شیوع یافته اما سلامت شهروندان‌مان امر مهمی است و باید اهتمام لازم صورت گیرد.

وی گفت: تدابیر لازم برای انتقال دانشجویان ایرانی انجام شده و ما نیز پیگیر هستیم. کما اینکه در خود حوزه وزارت بهداشت و فرودگاه‌ها، هرچند وظیفه خودشان بود، با ورود دستگاه قضائی حسگرهای حرارتی نصب شد تا مسافران ورودی از طریق این حسگرها مورد معاینه قرار گیرند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false