افتتاح واجرای ۷۵۴ پروژ عمرانی و اقتصادی دراستان بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افتتاح واجرای ۷۵۴ پروژ عمرانی و اقتصادی دراستان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز. عبدالکریم گراوند روز یکشنبه همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار ۶۷۱ پروژه با ۸۵۶ میلیارد تومان اعتبار شامل ۵۷ طرح اقتصادی و ۶۱۴ پروژه عمرانی  افتتاحی و بهره‌برداری‌ است.

وی بیان کرد: همچنین ۸۳ پروژه با ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار بوشهر یادآورشد: با وجود مسائل و مشکلات مالی دولت ولی تلاش شده در اجرای پروژه‌ها وفقه‌ای ایجاد نشود و روند کار، تلاش و توسعه در استان همچنان ادامه یابد.

گراوند گفت: یکی از مشکلات مهم استان بوشهر نوبت‌بندی آب است و بوشهر تنها مرکز استانی است که آب مورد نیاز مردم آن به صورت نوبت‌بندی تامین می‌شد اما با همت مسئولان بعد از ۴۰ سال آب محله‌های تنگک‌های ۱، ۲ و ۳ واقع در جنوب این شهر از حالت نوبت‌بندی خارج و ۲۴ ساعته شده‌است.

وی یادآور شد: پیش از این آب بخش دیگری از محله‌های جنوبی شهر بوشهر شامل امامزاده، رایانی، سرتل، بهمنی و دواس نیز از حالت نوبت‌بندی خارج شده بود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف تلاش می‌شود آب مابقی مناطق  شهر بوشهر نیز تا پایان دولت دوازدهم سامان داده شود.

گراوند اضافه کرد: در زمان حاضر با اجرای یک خط انتقال آب تلاش می‌شود مشکل آب شهر بوشهر برطرف شود و با اجرای این خط انتقال مشکل خاصی در زمینه تامین آب در این شهر به وجود نمی‌آید.

وی درباره فاضلاب گفت: در زمان حاضر فاضلاب بافت قدیم شهر بوشهر با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان درمراحل پایانی قرار دارد و آماده بهره‌برداری است افزون برآن هفت کیلومتر از شبکه فاضلاب‌های قدیمی که جواب نمی‌داد نیز تعویض و نوسازی شده‌است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: سامان دادن پارک لیان از خواسته‌های مردم این شهر بود که براساس بازدید بعمل آمده بزودی فاز نخست این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: احداث پارک لیان از مطالبه‌های بحق مردم بوشهر است و ضمن تلاش مسئولان شهرداری نیز باید به صورت جدی برای به سرانجام رساندن پروژه پای کار باشد.

گراوند درباره دیوارکشی در منطقه پارک لیان و برخی اعتراض‌های مردمی گفت: در زمان استانداری اینجانب یک متر زمین در این منطقه به کسی واگذار نشده‌است هرچند واگذاری زمین به اداره اطلاعات دراستان انجام نمی‌شود و در سطح ۲ وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: در زمان دولت دوازدهم یک متر زمین از ساحل به کسی واگذار نشده‌است و کاربری زمین‌ها گردشگری بوده و گردشگری خواهد بود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مردم  این شهر به منطقه لیان علاقه خاصی دارند و معتقدم یکی از مناطقی که می‌تواند به شهر بوشهر کمک کند جنوب شهر و منطقه لیان است به همین دلیل با وجود مشکلات مالی تلاش کردیم کار پارک لیان انجام شود.

وی گفت: در زمان حاضر ۶۰۰ کیلومتر در حوزه روستایی استان بوشهر اصلاح شبکه آب انجام گرفته‌ است و در حوزه شهری نیز در شهر دالکی که ۶۵ درصد پرت داشت ۶۰ تا ۷۰ درصد، برازجان ۲۰ کیلومتر و بوشهر نیز اصلاح شبکه انجام شده است.

گراوند اضافه کرد: در شرایطی که در سال ۹۳ همزمان با سفر دولت یکی از مشکلات مردم استان بوشهر در بخش تامین آب بود اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم این مشکل سامان یافته و دیگر سوال مردم نیست.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر همه پروژه‌های آبرسانی از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها در روستاها و نوار ساحلی آغاز شده و با سرعت در حال انجام هستند.

استاندار بوشهر گفت: افزون براین سدهای استان از جمله سد کلمه امسال آبگیری می‌شود و این از شاهکارهای  پیمانکاران بومی استان است که با هدف برطرف کردن مشکل تامین آب مردم استان با جدیت در حال کار هستند.

وی با بیان اینکه همه سدهای استان فعال هستند گفت: سد خائیر با ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رئیس‌جمهوی تامین اعتبار شده‌است و امید می‌رود تا سال آینده آبیگری شود.

گراوند افزود: همچنین سد دالکی نیز با همت قرارگاه خاتم در حال کار است و بخشی از اعتبار آن قرار است از محل فاینانس اجرا شود و کارهای اداری آن در حال انجام است و تلاش می‌شود تا پایان دولت به آبگیری برسد.

وی با بیان اینکه سد اخند نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت آینده به بهره‌برداری می رسد گفت: در زمان حاضر سدهای خائیز، دالکی و باغان فعال هستند و تامین اعتبار سد باغان فاینانس است و ما سهم خود را واریز کرده‌ایم.

استاندار بوشهر درباره شهرک شیلاتی رود شور گناوه گفت: این پروژه از سوی بخش خصوصی در دست اجراست و دولت تنها موظف به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن است که در زمان حاضر تنها در زمینه تامین برق مشکل دارد.

گراوند افزود: باتوجه به تشکیل کارگروهی برای رصد روند کار شهرک شیلاتی رود شور اگر مشکل برق آن برطرف شود تلاش می‌شود بخشی از این شهرک تا سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

گراوند یادآورشد: با کمک دولت امسال ۱۱ میلیارد تومان تخصیص اعتبار از محل سفر دولت برای تامین زیرساخت‌های برق تخصیص و ابلاغ شده‌است.

وی در مورد گردشگری دریایی گفت: تلاش شده برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت خدادادی مدیران استان با هدف الگوگیری بازدیدی از جزیره کیش داشته باشند تا بتوان از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.

گراوند درباره استفاده از ظرفیت سدها در گردشگری دریایی افزود: پیوستی را وزارت نیرو ابلاغ کرده‌است که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت نیرو باید براساس الگوی ارائه شده کار کنند البته در استان بوشهر به دلیل وجود ظرفیت ساحل تلاش می‌شود از این ظرفیت استفاده بیشتری صورت گیرد.

استاندار بوشهر در مورد تخصیص عوارض آلایندگی گفت: تلاش می‌شود هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و قبل از ۲۲ بهمن وجه مربوط به شهرداری‌هایی که مشمول عوارض آلایندگی می‌شوند پرداخت شود.

وی بیان کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بوشهر ۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب تخصیص یافت و اعتبار مورد نیاز راه آهن بوشهر ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار شد براین اساس تلاش ما براین است که از ردیف‌های مختلف کاستی‌ها برطرف و روند اجرای پروژه‌ها پیگیری شود.

گراوند درباره تشکیل کارگروه ملی کاهش آلایندگی در عسلویه افزود: جلسه‌های کارگروه مقدماتی آن تشکیل شده و کارشناسی‌ها هم صورت گرفته‌است و امیدواریم هر چه زودتر در هیات دولت تصویب و به مرحله عملیاتی برسد.

وی اضافه کرد: کارگروه ملی کاهش آلایندگی در عسلویه با پشتوانه مصوبات آن می‌تواند سند محکمی برای بهبود وضعیت جنوب استان و نقطه‌ای که مایه عزت و اقتدار کشور است باشد و گامی برای برطرف کردن دغدغه مردم در زمینه آلایندگی‌ها باشد.

استاندار بوشهر در مورد تقاطع غیر همسطح میدان مطهری بوشهر گفت: تذکر لازم به شهرداری بوشهر در این زمینه داده شد و قرار است که این پروژه در مدت ۱۸ ماه اجرا شود.

وی درباره عزل فرماندار دیلم گفت: بحث‌هایی وجود داشت با وجود اینکه ایشان صحبت‌هایی داشت ولی بازهم عذر او را خواستیم و بعد از روشن شدن پرونده می‌توان قضاوت کرد و باتوجه به اینکه مسائل حقوقی با آبروی آدم‌ها سر و کار دارد باید در این بخش صبوری کرد.

استاندار بوشهر درباره مشکلات شهرداری آبپخش گفت: اختلافاتی بین شورا و شهرداری آبپخش وجود دارد و برخوردهایی شده هرچند باید یاد بگیریم شورا براساس قانون و مقررات  رفتار کند.

وی گفت: قانون‌گذار مسیر استیضاح را مشخص کرده‌است و همه باید این مسیر را رعایت کنند وقتی شورا این مسیر را رعایت نکند به طور قطع با مشکل روبرو می‌شود.

گراوند با بیان اینکه مدیریت استان هیچ حساسیتی در بحث شورا و شهردار ندارد افزود: شورا نهادی برخاسته از رای مردم و مدنی است وقتی سیکل اداری طی نشود منجر به دعوا و تنش می شود و شهردار باید حرمت شورا را داشته باشد و شورا نیز به عنوان ناظر باید حرمت مدیریت شهری و شهردار را رعایت کند.

وی درباره انحلال شورای شهر آبپخش گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و مسیرهای اداری آن در حال طی شدن است اگر این مساله ادامه یابد راهی به غیر از برخورد قانونی وجود ندارد.

منبع تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false