×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هشدار رئیس ستاد انتخابات بوشهر به کاندیداهای مجلس؛ هرگونه تبلیغات در مراسمات مذهبی ممنوع

به گزارش چغادک نیوز:  مجید خورشیدی در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های دینی و انقلابی با تسلیت ایام فاطیمه، شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و جان باختن مسافران سقوط هواپیمای اوکراینی  اظهار داشت: برگزاری ایام فاطیمه دوم با دهه فجر انقلاب اسلامی تقارن است که باید در ایام‌الله دهه فجر آموزه‌های بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به ویژه در قشر بانوان تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه دهه فجر با ایام فاطمیه و چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان است خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) انسان‌های کاملی هستند که باید  در مراسم‌های گوناگون تمام  ابعاد زندگی این عزیزان برای جامعه هدف تبیین شود تا به عنوان اسوه و الگو مورد توجه قرار بگیرند.

خورشیدی با تاکید بر بهره جستن مُبلغ‌ها و طلاب از ایام فاطیمه برای معرفی ابعاد شخصیتی و زندگانی ائمه اطهار(ع) به عنوان انسان‌های کامل جامعه جهانی گفت: حضرت زهرا(س) که شیعیان می‌شناسند حضرت زهرایی است که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفی می‌شود و  جامعه در قبل آن هیچ اطلاعی ندارد و باید این مهم مورد توجه وعاظ قرار بگیرد.

وی‌ با تاکید بر پرداختن به همه ابعاد این اسوه‌ها به جامعه مخاطب افزود: مادران، زنان و دختران و همه آحاد جامعه اسلامی نیاز دارند ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) بهتر بشناسند و برای یک روز و مراسم خاصی نباشد و باید با ارائه اسناد از زندگانی اهل بیت(ع) این مهم  به جامعه معرفی شود و  تا مردم بتوانند از این اسوه‌ها بهره کافی بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد نظم امنیت در مراسم‌ها به ویژه ایام‌های ویژه و محوری تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات زیرساخت،  ایمنی، امدادی و بهداشتی باید در این ایام همراهی لازم داشته باشند.

خورشیدی با تاکید بر جلوگیری از تفرقه و اختلاف با توجه به وجود تنوع جمعیتی در استان خاطر نشان کرد: خدای نکرده مسئله و موضوعی بیان نشود که شیرینی عرض ارادت به ساحت قدسی اهل بیت(ع) سبب تلخی با تفرقه همراه شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر رعایت شئونات اهل بیت(ع) در برنامه‌های تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی گفت: ساحت مراسم‌های عرض ارادت به خاندان اهل بیت(ع) بالاتر از این است که این مراسم‌ها به مطالب بدون شان این بزرگواران آلوده و خدای نکرده به مراسم تبلیغاتی تبدیل شود.

وی، با تاکید بر این نکته که تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس به هیچ عنوان نباید در هیچ مراسم مذهبی انجام شود  افزود: شان اهل بیت(ع) و مراسم ایام فاطمیه بیشتر از این موارد است که استفاده تبلیغاتی برای یک شخص و گروه خاص شود ولی  باید زمینه حضور و مشارکت حداکثری در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار بگیرد.

خورشیدی، با بیان اینکه شان مراسم  ایام فاطمیه مهم‌تر از این است که این مراسم به استفاده تبلیغاتی تبدیل شود تصریح کرد: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در ایام فاطمیه باید مراقب باشند که شان و منزلت فاطمه زهرا(س) حفظ شود و نباید از این مراسم‌ها  به عنوان استفاده تبلیغاتی قرار بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر رعایت تبلیغات محیطی کاندیداها در ایام فاطمیه افزود: برای چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی برنامه‌های خوبی پیش بینی شده  و با توجه به اینکه این روز مقارن است با پایان ایام فاطیمه، باید باشکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

بیشتر بخوانید

وی، جنبه مردمی بودن مراسم ایام فاطیمه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ماندگاری این مراسم به مردمی بودن آن بوده چراکه ایام فاطیمه ۱۴ قرن اگر پویایی و دوام داشته به سبب مردمی بودن آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای برگزاری ایام باشکوه  فاطمیه(س) گفت: از شهرداری‌های استان بوشهر خواهش می‌شود برای برگزاری باشکوه ایام فاطمیه با مشارکت مردم و همکاری لازم با دستگاه مربوطه داشته باشند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false