بعد از تصویب در کمیسیون امنیتی دفاع دولت، چغادک رسما بخش شد+تقسیمات جدید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
بعد از تصویب در کمیسیون امنیتی دفاع دولت، چغادک رسما بخش شد+تقسیمات جدید

به گزارش چغادک نیوز: حجت الاسلام عبدالحمید خدری در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رسمی ارتقاء شهر چغادک به بخش خبر داد و گفت: پس از تصویب طرح در وزارت کشور و تصویب در کمیسیون امنیتی دفاع دولت و تصویب در هیات دولت و ابلاغ به وزارت کشور، چغادک رسما بخش شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی افزود: مراحل پیگیری پس از درخواست ما به وزارت کشور و طرح در فرمانداری و معاونت سیاسی استانداری بوشهر تهیه شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان از وزارت کشور جهت بررسی به چغادک آمدند، سپس با پیگیریهای فراوان و طرح در وزارت کشور تائید و به دولت ارسال شد.

خدری تصریح کرد: با پیگیری های مستمر در کمیسیون امنیت دفاعی دولت تصویب و علیرغم اینکه تقسیمات کشوری تا بعد از انتخابات تعطیل شده بود، طرح به هیات دولت رفت و پس از تصویب به وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی ضمن تشکر از همراهی مسئولین استانی و کشوری عنوان کرد: با قاطعیت ای وعده را دادم تا برای خودم تعهد ایجام کنم ارتقاء و توسعه چغادک نزدیک است.

لازم به ذکر است: آذر ماه سال ۹۶ دو عضو شورای اسلامی شهرچغادک بهمراه رئیس دفترحامیان ولایت استان بوشهر و حجت الاسلام خدری با حضور در وزارت کشور پرونده ارتقاء شهر چغادک را در دستور وزارت کشور قرار داده و مقدمات ارتقاء این شهر را به بخش فراهم کرده بودند.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر نیز در گفتگو با چغادک نیوز ضمن تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و تبریک بخش چغادکبه مردم ولایتمدار و تشکر از نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس و مسئولین استانی جهت پیگیری این موضوع، خبر داد:بر اساس مصوبه  مورخ ۹۸/۱۰/۸ جلسه هیات وزیران به پیشنهاد  وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ظوابط تقسیمات کشوری، چغادک به عنوان مرکز بخش تعیین شده و از  ترکیب دهستانهای چاهکوتاه، دویره و چغادک تشکیل می شود.

مهدی بختیاری افزود: براساس این مصوبه در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، روستاها، مزرعه ها و مکان های واقع در محدوده جغرافیایی از جمله جزیره شیف و جزیره عباسک از دهستان حومه منتزع و به دهستان انگالی ملحق خواهد شد، دهستان چاهکوتاه نیز از ترکیب روستاها، مزرعه ها و مکان های واقع در محدوده جغرافیایی از کنارآبادی، چاه کوتاه، قلعه چاهکوتاه، تل اشکی، آبطویل، حسینکی، سرمل، حسن نظام، نوکار گزی، نوکار مخی، تل بهی، سهیلی، هپولو، احشام حسن، زندان، حیدری، محمدشاهی، زردکی علیا ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: دهستان دویره نیز از ترکیب روستاها، مزرعه ها و مکان های واقع در محدوده جغرافیایی از جمله دویره، احمدی و تل سیاه ایجاد می شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر عنوان کرد: بعد از تصویب از سوی هیات وزیران، مراسم اعلام رسمی ارتقاء شهر چغادک به بخش در روزهای آینده با حضور مسئولین در شهر چغادک برگزار می شود که زمان دقیق و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد./ انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false