ورود سازمان بازرسی ‌برای بررسی ‌ آلودگی هوای کشور / کوتاهی برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام ‌وظایف‌ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ورود سازمان بازرسی ‌برای بررسی ‌ آلودگی هوای کشور / کوتاهی برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام ‌وظایف‌

به گزارش چغادک نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: لازمه تداوم اعتماد، مقوله نظارت است؛ نظارت برای کمک به دستگاه‌های اجرایی و مدیران در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های قانونی آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه نظارتی خود توجه کنند، افزود: مقوله نظارت کمک می‌کند تا دستگاه‌ها و مدیران درمسیر صحیح خود قرار حرکت کنند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: معتقد هستیم نظارت و بازرسی به معنای توقف نیست بلکه کمک به تسریع در انجام ماموریت‌ها‌‌ست.

‌درویشیان با اشاره به دخیل بودن مقوله ترک فعل‌ها در بروز جریاناتی نظیر سیل و آلودگی هوا در کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف وظایفی در این حوزه‌ها داشتند که انجام ندادند، لذا سازمان بازرسی ضمن ورود به موضوع، بررسی‌هایی انجام داد و موارد متعددی را به عنوان تخلف معرفی کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اصلاح نظام اداری همچنان شاهد مشکلات ساختاری در نظام اداری هستیم و همین‌ها گاهی باعث بروز تخلف، فساد و ناکارآمدی در برخی از دستگاه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: شناسایی و پیگیری اصلاح بسترها و گلوگاه‌های فساد از دستورکارهای سازمان بازرسی کل است.

‌درویشیان با اشاره به اینکه فساد صرفا محدود به مباحث مالی و اقتصادی نیست، افزود: مسائل اداری که زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کند یک نوع فساد است، گاهی فساد‌های غیرمالی تاثیرش در ناامید کردن مردم بیشتر از فساد‌های مالی و اقتصادی است.

وی در ادامه گفت: به دنبال تقویت نظارت‌های درون دستگاهی هستیم و این مهم را از مدیران مطالبه خواهیم کرد که وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری سالم را از رویکرد‌های دیگر این سازمان برشمرد و گفت: در خراسان رضوی به برکت حضور آقای رزم حسینی و همت همه همکاران بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این یک الگو برای کشور است و معتقد هستم پتانسیل استان بیش از این رقم است.

‌درویشیان تاکید کرد: حتما باید کمک و تلاش کرد که امنیت اقتصادی به طور کامل برقرار شود و سرمایه گذار احساس امنیت کند، در این راستا از مدیرانی که در جهت تولید و سرمایه گذاری سالم قدم بردارند حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false