×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ساخت فیلم مستند سینمایی با موضوع مقاومت در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش چغادک نیوز: امید پارسایی‌فر در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم و ممتاز هنرمندان در ترویج فرهنگ و شهادت اظهار داشت: کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر، فرصت مناسبی است تا هنرمندان استان بتوانند با تولید آثار فاخر در فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت سهیم باشند.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره سرداران و ۲۱۲۱ استان بوشهر افزود: با توجه به ایجاد دبیرخانه دائمی این کنگره به‌دنبال این هستیم که پس از پایان اجلاسیه نهایی این کنگره در دی‌ماه زمینه‌سازی‌های لازم برای تولید و خلق آثاری فاخر در کمیته هنری کنگره ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اقدامات ممتازی که در این مدت انجام شده، کمک به انتشار ماهنامه تخصصی عرشیان است که به شکل تخصصی در سطح کشور اقدام به بررسی رویدادهای دوران دفاع مقدس می‌کند.

پارسایی‌فر از برگزاری  ۶ جشنواره  در عرصه دفاع مقدس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این جشنواره‌ها شامل شعر دفاع مقدس، تئاتر بچه‌های مسجد، سرود، جنگ‌نامه خوانی، شب خاطره و جشنواره نگارش وصیت‌نامه شهدا و جشنواره نقاشی سرداران شهید تاکنون در استان بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به تولید انواع برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در این راستا ساخت فیلم مستند سینمایی با موضوع مقاومت در استان بوشهر با بودجه مناسب توسط سیدرضا صافی یکی از برترین کارگردان هم استانی کلید خورد که نیمی از اعتبار این پروژه توسط استان و نیمی از طرف حوزه هنری کشور تامین شده است.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر از تولید موشن‌گرافی خبر داد و اظهار داشت: آثار موشن‌گرافی و پویانمایی با پنج قسمت نیز تولید شده که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید

پارسایی‌فر افزود: در این راستا کتاب فاخر برگزیده اشعار دفاع مقدس، شاعران استان بوشهر چاپ شده و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false