دغدغه تامین سوخت در استان بوشهر با گازکشی برطرف می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دغدغه تامین سوخت در استان بوشهر با گازکشی برطرف می‌شود

گزارش چغادک نیوز: عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه  این استان از ظرفیت شبکه گاز بهره‌مند است اظهار داشت: عملیات گازکشی در راستای رفاه، آسایش و تحقق مطالبات مردم اجرایی شده است.

وی، با تاکید بر تشویق مردم برای بهره‌مندی از شبکه گاز گفت: شبکه گاز در نقاط مختلف شهری و روستایی ایجاد شده که باید مردم در راستای آسایش و رفاه خود از آن استفاده کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تسهیلات لازم برای عملیات لوله کشی داخل منزل ارائه می‌شود گفت: در راستای رفع دغدغه  و نگرانی تامین سوخت مردم باید از شبکه گازکشی استفاده کنند.

گراوند به  تامین نفت سفید پرداخت و بیان کرد: در این راستا بنابر به درخواست فرمانداران تمهیدات لازم اندیشیده شده ولی با این حال انتظار می‌رود  منازلی که شبکه گاز درب منزل آنها  ایجاد شده  اقدام به  نصب انشعاب گاز کنند.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد افزود:  در این راستا دستگاه‎های حمایتی مانند کمیته امداد در ساخت واحدهای مسکونی مددجویان گازکشی باید به طور جد در دستور کار قرار دهند.

استاندار بوشهر باتاکید بر توجه رسانه‌ها برای ترویج  استفاده از گاز طبیعی و شبکه گازرسانی گفت: رسانه‎‌ها باید با معرفی ظرفیت‎های تسهیلاتی پیش بینی شده به ترغیب هر چه بیشتر شهروندان برای نصب انشعاب گاز تلاش کنند.

بیشتر بخوانید

گراوند با اشاره به تامین بنزین قایق‌های صیادی استان بوشهر خاطر نشان کرد:سهمیه بنزین قایق‌های صیادی این استان و سه استان جنوبی دیگر کشور تعیین شده است.

وی افزود: در این ارتباط چهار استان جنوبی کشور ملاحظاتی داشتند که به وزیر مربوطه ارسال شده تا از شبکه‎های ساماندهی شدن بنزین آنها تامین شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر ایجاد سامانه‌های الکترونیکی در تامین سوخت قایق‌های صیادی گفت: استفاده از سامانه الکترونیکی بدون شک در روند تامین سوخت قایق‌ها تسهیل سازی بیشتری دارد.

گراوند بهترین ابزار برای نظام سلامت اداری را سامانه‌های الکترونیکی دانست و تصریح کرد: این سامانه‌ها در مقابله با فساد و پیشگیری از آنها نقش قابل توجهی دارد.

وی با تقدیر از فعالیت شبانه روزی آژانس‌های تاکسی تلفنی گفت: دریافت اطلاع فعالان این حوزه در حال انجام است که این مهم تا حصول نتیجه ممکن برای تسهیل سازی در فعالیت آنها پس از افزایش قیمت بنزین پیگیری خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به پهلوگیری نخستین کشتی تامین کالاهای اساسی در بندر بوشهرگفت: در رابطه با کشتی حمل کالاهای اساسی بیش از ۶ سال وارد بوشهر نمی‌شد ولی با رایزنی‌های صورت گرفته اکنون این مهم محقق شد و نخستین کشتی تامین کالاهای اساسی در بندر بوشهر گرفت.

گراوند تصریح کرد: با فراهم شدن زمینه پهلوگیری چنین کشتی‌هایی در بوشهر اشتغال  و تجارت رونق  بیشتری می‌گیرد  و تحرک خوبی نیز در حوزه حمل و نقل ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در لایروبی کانال بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تنی در اسکله بندرگفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید خود را مسئول بداند تا لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر هر چه سریع‎‌تر محقق شود چرا که این پروژه نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

گراوند در ارتباط با نظارت بر بازار نیز عنوان کرد: در این راستا دستگاه‎های ذیربط همچنان بر نظارت مستمر خود با هدف کنترل قیمت‌ها ادامه دهند.

برخورد قاطع با افزایش دهندگان قیمت کالا و خدمات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهربا تاکید بر برخورد قاطع با افزایش قیمت کالا و خدمات اظهار داشت: جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات به همه صنوف استان بوشهر ابلاغ شده است و رسیدگی به تخلفات در اولویت قرار دارد.

وی از تشکیل کمیته راهبری ذخیره سازی میوه شب عید استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری انجام شده پرتقال و سیب از استان‌های مورد نظر تهیه  و  بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

ذخیره سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب

سیدحسین حسینی ، از ذخیره سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی انجام شده ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای توزیع در آخر سال ذخیره سازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به  بررسی قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی خاطر نشان کرد: قیمت این ۱۰۰ قلم روزانه رصد و پایش می‌شود که قیمت ۵۰ قلم کالا در یک هفته گذشته روند کاهشی داشته و ۱۹ قلم حدود ۱ درصد، ۱۷ نوع کالا ۱ تا ۵ درصد و ۱۴ قلم کالا هم بالای ۵ درصد افزایش داشته است.

حسینی، برنج پاکستانی، نخود لپه، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب زرد و تیرآهن را از جمله کالایی دانست که قدری قیمت آنها افزایش داشته است.

وی، با اشاره به بازرسی قیمت کالا و خدمات گفت: ضمن فعال بودن گشت‌های بازرسی سامانه ۱۲۴ نیز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شکایات مردمی است که از ۲۵ آبان تا ۲۰ آذر ماه ۶ هزار و ۵۴۱ بازرسی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تعداد گشت‌های مشترک را در مدت یاد شده را ۳۰۸ گشت دانست و افزود: از ۲۵ آبان ماه تاکنون با بازرسی قیمت کالا و خدمات در استان بوشهر ۴۹۸ پرونده به ارزش تخلف صنفی ۱٫۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

حسینی، با اشاره به وضعیت توزیع سلیندر گاز  و گاز مایع در استان بوشهر گفت: بیش از ۳ هزار تن گاز مایع در استان بوشهر جذب شده که این میزان از سهمیه ۴ هزار و ۴۸۰۰ تنی است که ۶۵ درصد آن است.

وی با اشاره به پهلوگیری نخستین کشتی محموله کالاهای اساسی در بوشهر بیان کرد:  تاکنون افزون بر۶۰۰ تن برنج این کشتی تخلیه شده که  تا پایان سال کشتی‌های بیشتری برای تخلیه کالای اساسی در بوشهر پهلو می‌گیرد.

قیمت گوجه فرنگی به شدت روند کاهشی داشته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم با اشاره به کاهش قیمت گوجه فرنگی گفت: قیمت گوجه فرنگی از دیروز به شدت روند کاهشی داشته و امروز قیمت گوجه درجه یک سر مزرعه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار ریال و گوجه‎های درجه ۲ نیز هر کیلو حدود ۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

محمد تقی منوچهری افزود: قرار شده تعرفه‌ای برای صادرات گوجه فرنگی گذاشته شود که این خبر نیز می‎تواند در کاهش بیش از پیش قیمت گوجه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۹۰‌/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false