۱۹۱ نفر در انتخابات مجلس استان نام نویسی کرده اند/ ثبت نام ۷ نفر هنوز نهایی نشده است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۹۱ نفر در انتخابات مجلس استان نام نویسی کرده اند/ ثبت نام ۷ نفر هنوز نهایی نشده است

به گزارش چغادک نیوز ؛ مجید خورشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر به تشریح روند انتخابات در استان پرداخت و گفت: از ابتدای شروه انتخابات تا کنون ۱۹۱ در ۴ حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند و تعداد ۷ نفر نیزثبت نام آنها نهایی نشده است که این نفرات ثبت نامشان نهایی شود به این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: هم اکنون در حوزه بوشهر، گناوه دیلم ۶۶ نفر، دشتستان ۴۷ نفر، دشتی و تنگستان ۳۶ نفر و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۴۲ نفر نام نویسی کرده اند.

وی اضافه کرد: ۳۸ نفراز داطلبین بین ۳۰ الی ۳۵ سال، ۴۸ نفر بین ۳۶ الی ۴۰ سال، ۳۲ نفر بین ۴۱ الی ۴۵ سال، ۲۰ نفر بین ۴۶ الی ۵۰ سال، ۳۰ نفر بین ۵۱ الی ۵۵ سال، ۱۴ نفر بین ۵۶ الی ۶۰ سال، ۵ نفر بین ۶۱ الی ۶۵، ۳ نفر بین ۶۶ الی ۷۰ سال می باشند.

خورشیدی ادامه داد: ۲۲ نفر از داوطلبین لیسانس، ۱۴۰ نفر فوق لیسانس و ۲۰ نفر دکتر هستند و در همین راستا ۱۵۷ نفر سابقه داوطلبی در ادوار مختلف را داشته ، ۱۵ نفر فرهنگی، ۵ نفر پزشک، ۹۲ نفر کارمند، ۹ نفر بازنشسته، ۱۲ نفر استاد دانشگاه، ۴ نفر بیکار، ۱۶ نفر شغل آزاد، ۹ نفر وکیل، ۳ نفر نماینده مجلس و ۱۲ نفر سایر مشاغل را داشته، ۵۳ نفر ایثارگیر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در جواب سوال چغادک نیوز مبنی بر نام نویسی از کاندیداها با اپلیکیشن اعلام شده عنوان کرد: این اپلی کیشن جهت هر چند دیر معرفی شد و جهت رفاه حال و تسهیل امور داوطلبین بوده است ۳ نفر از دواطلبین با این نرم افزار در انتخابات ثبت نام کرده اند و اخذ وجه از کاندیداها جهت نام نویسی با این برنامه شایعه می باشد.

خورشیدی همچینین ارائه تسهیلات به کاندیداها را شایعه خواند و گفت: بوشهر از اولین استانهایی بود که لیست هیات اجرایی خود را به اتمام رسانددر ترکیب هیات اجرایی فرمانداران تلاش های زیادی انجام دادندو از مجموع ۷۶۰ نفر در محله اول ۶۶۶ نفر تائید شدند و در مجمع ۱۱۴ نفر رد شده اند، بر همین اساس در مراحل بعد هزار و هشت نفر تعداد معتمدین استان است که ۷۵۰ نفر از آنان تائید شده اند.

وی با بیان اینکه این دوره با افزایش ۷۳ درصدی نام نویسی داوطلبین مواجه هستیم عنوان کرد: انتخابات الترونیک قرار است در چند استان انجام شود و با توجه به وجود زیر ساخت های لازم آمادگی خود را به وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام کرده ایم که استعلاماتی هم از هیات نظارت اخذ می شود و امیدواریم مورد قبول واقع شود چراکه باعث می شود مغایرت آماری وجود نداشته باشدو در صحت انتخابات کمک می کند.

رئیس ستاد انتخابات با تاکید بر توسعه مطبوعات از رسانه ها درخواست کرد جهت مشارکت حداکثری مردم تلاش نمایند و تصریح کرد: رسانه ا صدای مردم هستند و لطف کنید صدای مردم را به گوش ما برسانید.

وی عنوان کرد: از نهاد خانه احزاب انتظار داریم در گرد آوردن احزاب بدور هم نقش فعال تری داشته باشند و در انتخابات نقش تعیین کننده خود را به معرض نمایش قرار دهند.

خورشیدی بیان کرد: با توجه به اینکه در قانون مصداقی برای تبلیغات زود هنگام وجود ندارد کار را سخت کرده است و یشنهاد می کنیم کاندیداها در زمان مقرر به تبلیغ بپردازند تا انتخابات قانونمندی را داشته باشیم.

خسرو دهقانی نیز در این نشست اظهار داشت: دوره قبل حد نصاب رای آوری کاندیداها ۲۵ درصد از کل آراء بوده ولی این دوره اگر کاندیدای ۲۰ درصد حد نصاب را کسب نماید وارد بهارستان خواهد شد.

کاظمی مدیر روابط عمومی ستاد انتخابات نیز بر لزوم همراهی اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی صحیح انتخابات تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم وظیفه سنگینی است که این امر نیز با همراهی رسانه ها محقق خواهد شد./انتهای پیام

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false