×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
امسال به هیچ وجه در شهر چغادک قطعی آب نخواهیم داشت

به گزارش چغادک نیوز: علی پور قربان در نشست با رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر پیرامون بررسی مشکل آب در شهرستان و شهر چغادک اظهار داشت : مشکل اصلی شهر چغادک فرسودگی شیرآلات، حوضچه ها و ایستگاه های پمپاژ بوده  که موجبات هدر رفت ۳۰ درصدی آب در این شهر را به همراه داشته است.

مدیر آبفای شهرستان بوشهر، افزود: جهت مرتفع کردن مشکل هدر رفت آب در چغادک هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان؛  حوضچه ها و شیرآلات  فعال در سطح شهر را اصلاح، تعمیر و بروز رسانی نمودیم .

وی با بیان اینکه شهر چغادک امکان آبگیری از سه منبع را دارد، ادامه داد: درهمین راستا جهت بهینه کردن فشار آب  وتوزیع عادلانه آن ایستگاه پمپاژ را با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلون تومان اصلاح کرده ایم که باعث حل مشکل آب در این شهر شده است.

پور قربان با اشاره به قانون ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه های آب شهری، که در سطح شهرستان بوشهر به مرحله اجرا درآمده است، عنوان کرد: از محل تسهیلاتی که از این ماده واحده انجام می شود میتوان کمک شایانی  به مرتفع کردن مشکلات و ارتقاء سطح کیفیت آب در شهر چغادک کرد.

مدیر آبفای شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال به هیچ وجه در شهر چغادک قطعی و افت فشار آب در حالت نرمال نخواهیم داشت و بیش از ۹۰ درصد از خانوارهای چغادک با مشکلی مواجه نخواهند بود و در این راستا با اقدامات انجام شده مشکل بی آبی کارگاه های تولیدی در جنوب شهر و همچنین  اطراف سیل بند و مدرسه استثنایی گلها که با مشکلات فراوانی روبرو بودند، حل شده است.

وی ، تصریح کرد: در اینجا لازم می دانم از پیگیری های مهدی بختیاری رئیس شورای اسلامی شهرستان بوشهر که از طریق فرمانداری بوشهر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را جهت حل مشکل آب چغادک اختصاص داده و از جمشیدی فرماندار بوشهر که در این زمینه همکاری داشته اند که ما بتوانیم حوضچه ها، شیرآلات شهر چغادک را تعمیر و اصلاح کرده و ایستگاه پمپاژ را ارتقاء دهیم تا مشکلات مردم مرتفع شود، تشکر و قدر دانی می نمایم.

علی پور قربان آمادگی خود را جهت احداث مخزن جدید آب در شهر چغادک جهت رفع نیازهای این شهر اعلام کرد و گفت: این کار نیاز به مطالعه، اعتبار و واگذاری زمین دارد که در این راستا مطالعه طرح و اعتبار را آبفا انجام داده و انتظار داریم شورا و شهرداری چغادک نیز در بحث واگذاری زمین اقدام لازم را انجام دهند.

در این نشست مهدی بختیاری رئیس شورای اسلامی شهر ستان بوشهر نیزضمن  تقدیر از تلاش های پور قربان و همکاری فرماندار بوشهر بر لزوم هرچه بیشتر حل مشکل آب در شهرستان بوشهر بویژه شهر چغادک تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که باعث هدر رفت آب در سطح شهرستان بوشهر می شود، فرسودگی شبکه آبرسانی است که باید سایر دستگاه های اجرایی نیز با مدیریت آبفای همکاری نموده تا مشکلات مردم مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه احداث مخزن ذخیره آب در شهر چغادک باعث می شود که مشکل آب در این شهر بطور کلی حل شود، عنوان کرد: باید شرایط لازم پیرامون واگذاری زمین از سوی شهرداری و شورای اسلامی چغادک در این خصوص انجام شود و باآینده نگری شرایط لازم را جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت آب در این شهر فراهم ساخت./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false