هشتمین سال برنامه ترتیل‌خوانی نوای ملکوت در بوشهر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هشتمین سال برنامه ترتیل‌خوانی نوای ملکوت در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، سردار علی رزمجو ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های ترتیل‌خوانی نوای ملکوت اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و ماه خودسازی و ماه نشستن بر سفره الهی است.

وی اضافه کرد: خداوند در ایام سال فرصت‌هایی را برای بندگانش قرار می‌دهد که بندگان خدا از برکات و فیوضات الهی بهره ببرند که یکی از این فرصت‌ها ماه مبارک رمضان است و مقدمه‌ای برای ورود به این ماه وجود دارد که ماه‌های رجب و شعبان است که انشاالله همه ما از این دو ماه استفاده را برده باشیم و آماده ورود به ماه بهار قرآن شویم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و بعد از گذشت ۴۰ سال از فرهنگ تعالیم روح‌بخش اسلام و قرآن مجید در همه مساجد و حسینیه‌ها در ماه مبارک رمضان علیرغم همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ندای ملکوتی قرآن از مساجد و حسینیه‌ها طنین‌افکن است.

وی ادامه داد: این برای دوست‌داران انقلاب بسیار گران‌بها و ارزشمند است و برای ما هم افتخاری است که میزبان قرآن دوستان و قرآنی که خیر و برکت و نیازهای بشری در آن نهفته است در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله میزبان عزیزان قرآن‌دوست هستیم و این را به فال نیک و خیر و برکت نعمات الهی می‌دانیم که حسینیه عاشقان ثارالله مرکز قرآن و مراسم قرآن‌خوانی است و یک ختم کامل قرآن همراه با تفسیر از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

سردار رزمجو تصریح کرد: خوشحالیم که در هشتمین سال ترتیل‌خوانی قرآن در حسینیه عاشقان ثارالله هستیم. برنامه‌های مختلفی در طول ماه مبارک رمضان در این حسینیه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن مجید در حسینیه عاشقان ثارالله هر روز برگزار می‌شود، هر روز یک جز از قرآن مجید تلاوت می‌شود که این برنامه‌ها از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه هر روز آغاز می‌شود و تلاوت مجلسی همراه با دعای ایام ماه مبارک رمضان متناسب با هر روز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شروع مراسم تفسیر قرآن ساعت ۱۷ است که مفسرین مختلفی در این برنامه حضور می‌یابند. مراسم ترتیل‌خوانی هر روز ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در شب‌های احیا علاوه بر اینکه در حسینیه مراسم داریم، در مصلی نماز جمعه بوشهر به میزبانی سپاه امام صادق استان مراسم شب احیا برگزار خواهد شد.

سردار رزمجو با اشاره به اینکه دشمن جوانان و نوجوانان مار را هدف قرار داده است، اظهار داشت: یکی از مسائل ضروری آشنایی این نسل با تلاوت قرآن است که برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان نیز در حسینیه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: هماهنگی لازم برای این برنامه‌ها انجام شده و کمیته‌های مختلفی نیز برای این برنامه تشکیل شده است و مشغول به فعالیت هستند که ۳۰۰ نفر از خادمین در این برنامه فعالیت دارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: افتخار می‌کنیم که همه خادمین این مراسم بر اساس فضای معنوی ماه مبارک رمضان و نوای ملکوتی که توسط قاریان هم‌استانی در مرکز استان و شهرستان‌ها طنین‌افکن می‌شود فضای معنوی استان در زیر سایه قرآن و ماه مهمانی خدا یک فضای همراه با معنویت، آرامش، امنیت و موفقیت در ابعاد مختلف باشد.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false