×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معاون وزیر راه: انتخاب هفته فرهنگی عالیشهر باعث تقویت ارتباطات و تعاملات اجتماعی بیشتر مردم خواهد شد

به گزارش چغادک نیوز:  حبیب‌الله طاهرخانی در مراسم افتتاح طرح‌‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با بیان اینکه این شهردارای ۲۵ هزار نفر جمعیت است اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم در شهرهای جدید هویت‌سازی در شهرها است که راه‌اندازی مراکز مجتمع فرهنگی و هنری نقش مهمی در این راستا دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مجتمع فرهنگی هنری آفتاب عالی‌شهر خبر داد و بیان کرد: این مجتمع فرهنگی هنری بر اساس نیاز و مطالبات جمعیت این شهر طراحی و ساخته شده که می‌تواند در هویت‌بخشی در عالی‌شهر اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور با تأکید بر توسعه طرح‌های فرهنگی در شهرهای جدید گفت: یکی از نیازهای مهم و اساسی در شهرهای جدید شکل‌گیری هویت فرهنگی است که ایجاد فضاهای فرهنگی در این راستا نقش ارزنده‌ای دارد.

طاهرخانی با تأکید بر تعاملات فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع‌های فرهنگی هنری می‌تواند تعاملات اجتماعی در شهرهای جدید را افزایش دهد و هویت‌ساز باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این نکته که شهر باید دارای نماد فرهنگی و اجتماعی باشد تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی پروژه‌ها و طرح‌های مهمی در کشور اجرا و افتتاح شد ولی بیشتر بناهای ساخته‌شده هویت‌ساز نبودند.

وی با ابراز اینکه باید در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و بناها موضوع هویت و نماد مورد توجه قرار بگیرد اضافه کرد: پروژه‌های اجرایی در مجموعه شهرهای جدید با رویکرد هویت‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور طراحی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرهای جدید را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: انتخاب هفته‌ای به‌نام عالی‌شهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم و پسندیده است چراکه این رویداد فرهنگی ضمن تقویت ارتباطات اجتماعی، مردم را در تعامل اجتماعی بیشتر به هم نزدیک می‌کند.

طاهرخانی از ساخت ۲۱ شهر جدید در استان‌ها خبر داد و گفت: سال آینده عملیات اجرایی شهر جدید تابناک در لامرد فارس و شهر تیس در چابهار آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از توجه به توسعه زیرساخت‌ها در شهر جدید عالی‌شهر بوشهر تصریح کرد: اجرای روبناها، زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف آموزشی، تفریحی، فرهنگی، درمانی، خدماتی و دیگر طرح‌های مورد نیاز و مطالبه مردم در شهر جدید عالی‌شهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false