مشکلات شهروندان و دفع ناصحیح زباله در شهر چغادک+تصویر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مشکلات شهروندان و دفع ناصحیح زباله در شهر چغادک+تصویر

به گزارش چغادک نیوز:  یکی از معضلاتی که در سطح شهر چغادک وجود دارد دفع ناصحیح زباله و پسماند شهر چغادک می باشد که در منطقه وسیعی در حاشیه شهر بصورت کاملا غیر اصولی رها سازی و به آتش کشیده می شود که باعث ایجاد خطرات انسانی و زیست محیطی  شده است.

رها سازی زباله ها در چندین هکتار از اراضی که مالکیت آن نیز مشخص نمی باشد باعث ایجاد بوی بسیار بد ناشی از به آتش کشیدن زباله ها و انباشت آنها می باشد که مشکلاتی را برای رانندگان عبوری در مسیر ورودی جدید بوشهر از سمت تقاطع غیر همسطح چغادک به سمت جزیره شیف بوجود آورده است و بعضا خاکستر و دود ناشی از به آتش کشیدن زباله ها نیز به سمت شهر هدایت شده و مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است.

از سوی دیگر  به غیر از دفع غیر اصولی زباله ها و نبود استفاده بهینه از آن، تفکیک نکردن زباله های عفونی و غیرعفونی، خشک و تر، قابل بازیافت و غیر بازیافتی و… که مشکلات دفع پسماند را چند برابر کرده است، تفکیک نکردن زباله از مبداء نیز از دیگر مواردی است که در شهر چغادک رعایت نمی شود .

در حالی که می بایست از این زباله ها استفاده بهینه نموده و آن را به کمپوست(کود آلی) و سایر مصارف تبدیل نمایند بدلیل نا معلوم اقدام عاجلی صورت نمی گیرد و از سوی دیگر نیز افراد کم بضاعتی هم وجود دارند که با حضور در محل رها سازی زباله ها به جمع آوری زباله های قابل بازیافت مراجعه نموده و بدلیل دفع غیر اصولی  حیات آنان را به خطر انداخته و موجبات انتقال بیماری های واگیر دار را فراهم می سازد.

لازم است؛ شهردار چغادک که خود تجربه لازم و کافی را در مقوله پسماند داشته و قبل از این نیز در سمت کارشناس پسماند شهرداری برازجان به فعالیت می پرداخته است، نسبت به ساماندهی و دفع صحیح پسماند و استفاده بهینه از آن اقدام عاجلی را صورت دهد ./ انتهای پیام

     

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false