×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
روحیه نقادی و مطالبه گری در صدا و سیمای مرکز بوشهر به دست فراموشی سپرده شد

به گزارش چغادک نیوز: یکی از رسالت های مهم یک رسانه نقادی و مطالبه گری می باشد؛ ولی بدلیل نامعلوم بعد از انتصاب سید حسین ناظر به عنوان مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر این مهم به دست فراموشی سپرده شده است.

نمونه بارز آن برنامه پر مخاطب “در شهر” می باشد که در سال ۱۳۸۳ و شروع بکار شبکه استانی به فعالیت پرداخته و از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون به مدت ۱۴ ماه است که بدلیل کج سلیقگی های موجود به تعطیلی گرویده است و باعث کاهش چشم گیر مخاطبین این شبکه استانی و از بین رفتن روحیه مطالبه گری در این مرکز  شد.

نبود محتواهای منتقدانه و همچنین استفاده نکردن  از فرصت های پیش آمده در جامعه که بوسیله برخی نهادها، رسانه ها و فعالین شبکه های اجتماعی در راستای پرسشگری از مسئولین گام برداشته اند، موجبات آسوده خاطر شدن مسئولین و متولیان اجرایی در انعکاس واقعیت ها و قطع شدن امید مردم در احقاق حقوق شهروندی خود شده است.

همچنین شنیده های این پایگاه خبری حکایت از آن دارد که سیاست های ناصیح در این مجموعه انقلابی باعث فاصله گرفتن فیلم سازان و کارگردانان مشهور هم استانی شده؛ این در حالی است که این چهره ها در زمان تصدی مدیر کل سابق در جشنواره های متعددی برای استان وکشور افتخار آفرینی می نمودند ولی  هم اکنون استان بوشهر در جشنواره های مختلف حرفی برای گفتن نداشته و در رنکینگ کشور نیز صدا و سیمای مرکز بوشهر در رده های آخر جدول قرار دارد.

هر چند مدیر کل صدا و سیمای مرکز  بوشهر از رضایتمندی ۹۵ درصدی مخاطبین از این شبکه خبر داده بود ولی شواهد و قرائن حکایت از ریزش شدید مخاطبین شبکه استانی حکایت دارد و بدلیل فراموشی رسالت مهم نقادی و مطالبه گری که خواسته بر حق مردم بوده و همیشه از آن استقبال کرده اند، هم اکنون نگاهی به شبکه محبوب دهه ۸۰ ندارند.

شایسته است متولیان امر به جای همگام و همنوا شدن با مسئولین، هدف خود را خدمت خالصانه به مردم و سعی در رفع مشکلات آنان در شرایط کنونی که مردم انتظار زیادی از رسانه دارند، قرار دهند تا ضمن ایجاد رضایتمندی عمومی، باعث ایجاد چرخش و نگاه مثبت مردم به نظام و انقلاب شده و موجبات ارتقای سطح کیفی برنامه های صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز فراهم شود؛ چراکه تنها انتظار مردم از صدا و سیما انعکاس واقعیت ها ست./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false