×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
با وجود تحریم ها و تهدیدات؛ صادرات به کشور قطر۱۳۰درصد افزایش یافته است

خورشید گزدرازی در گفتگو با چغادک نیوز گفت: با رویکرد استاندار نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بصورت ماهانه با دستور اکید استاندار بوشهر در اتاق بازرگانی برگزار می شود.

در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات تجار بدستور استاندار مرتفع می شود

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود:  در این نشست ها مسائل مهمی همچون تولید، صنعت و معدن را رصد و بررسی کرده و با کار گروه هایی که در این راستا تشکیل شده  مشکلات تجار و بازرگانان بدستور اکید استاندار در سطح استان مرتفع می شود و مواردی که نیاز است در سطح ملی دنبال شود نیز با هماهنگی نمایندگان استان پیگیری می شود.

با وجود تحریم ها و تهدیدات؛ صادرات به کشور قطر۱۳۰درصد افزایش یافته است

گزدرازی اظهار داشت: اتاق بازرگانی بوشهر با توجه به تحریم ها و تهدیداتی که وجود دارد از فرصت پیش آمده در بحث همکاری با کشور قطر استفاده نموده و باعث افزایش ۱۳۰ درصدی صادرات به این کشور شده است و در این راستا مسئولین قطری و سفیر ایران در قطر با رویکری مثبت پیرامون بررسی و حل مشکلات صادرات  نشست هایی را با مسئولین و فعالین اقتصادی استان بوشهر داشته اند.

عمده صادرات به کشور قطر مواد غذایی است که از طریق بندر دیر صادر شده است

وی با بیان اینکه عمده صادرات به کشورقطر مواد غذایی می باشد که از شهرستان دیر ارسال شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به حجم کار اتاق بازرگانی جهت تسهیل امر صادرات شعبه صدور گواهی از مبداء  در دیر افتتاح شده است که باعث تسهیل در رفت و آمد تجار به شهر بوشهر می شود.

بیش از ۲ هزار تن گوجه استان بوشهر به قطر صادر شده است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به اینکه با صادرات به کشور قطر فعالین اقتصادی کشور به سوی بوشهر سوق داده شده اند، عنوان کرد: کلیه مواد ساختمانی، صنعتی، مواد معدنی، میوه و تره بار(خربزه جم، هندوانه، گوجه و…) و مواد غذایی از استان بوشهر به قطر صادر می شود که در این راستا خرمای بوشهر و در فصل صیفی جات بیش از ۲ هزار تن گوجه این استان به این کشور صادر شده است.

۱۱۵ میلیون دلار کالا از بنادر استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است

خورشید گزدارزی با بیان اینکه زائقه قطری ها به مردم بوشهر نزدیک می باشد؛  این کشور را در شرایط فعلی گزینه بسیار خوبی جهت صادرات دانست و افزود: در سال ۹۶ کالاهایی که از بنادر بوشهر به قطر ارسال شده است ۱۱۵ میلیون دلار می باشد و بیشترین حجم صادرات نیز به ترتیب به کشورهای قطر، کویت، عمان، هند و کشورهای اورآسیا ارسال شده است.

۵۰درصد هزینه های صادرات از بندر دیر به کشور قطر کاهش یافته است

وی تصریح کرد: در نشست هایی که با استاندار بوشهر داشته ایم تمام تلاش خود را جهت تسهیل روند کار صادرکنندگان انجام داده ایم و در این راستا با پیگیریهای به عمل آمده با اپراتور دیر، ۵۰درصد هزینه های بندر دیر را جهت صادرات به کشور قطر کاهش داده و چندین لنج نیز مجهز به سردخانه شده اند که با توجه به فصل گرما از فاسد شدن محصولات صادراتی جلوگیری شده است و هم اکنون نیز در حال پیگیری در اختیار گرفتن کشتی کانتینر بر یخچال دار هستیم که ان شاالله به مرحله ظهور نزدیک می باشد./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false