×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مناظره دبیر تشکیلات خانه کارگر استان با دبیر حزب موتلفه استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: چهارمین مناظره فرهنگی استان بوشهر در تاریخ ۹۵/۶/۱۷در دفتر چغادک نیوز در حالی برگزار شد که پایگاه خبری اینبار از مسئولین احزاب سیاسی دو طیف اصلاح طلب و اصولگرای استان دعوت نمود که در این مناظره شرکت نمایند که در احزاب اصولگرا در ابتدا عبداله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر دعوت این پایگاه خبری را پذیرفت.

در احزاب اصلاحات نیز با جود اینکه از مسئولین انجمن اسلامی معلمان در استان، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در استان، حزب ندای ایرانیان در استان، حزب کارگزاران سازندگی در استان، حزب عدالت و آزادی در استان، حزب اتحاد ملی در استان، انجمن صنفی معلمان در استان، مردم سالاری در استان و حزب اعتماد ملی در استان جهت مناظره دعوت به عمل آورده شد ولی بدلایل مختلف از انجام مناظره در این زمان صرف نظر نمودند.

 از بین اکثر مسئولین احزاب اصلاح طلب استان میر جهانمردی حاضر به مناظره با فاتحی  اصولگرا شد

تنها سید موسی میرجهانمردی دبیر تشکیلات خانه کار گر استان بوشهر که تشکیلاتی اصلاح طلب می باشد مقابل عبداله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی  استان حاضر به مناظره شد که در ادامه متن کامل مناظره این دو چهره سیاسی استان را در خصوص واکاوی در ولنگاری فرهنگی که رهبری نیز برآن تاکید بسیاری داشته است، می بینید.

هاشمی رفسنجانی نماز جمعه را مانوری جهت تجمل گرایی معرفی کرد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سوال چگونگی سیاست های فرهنگی دولتهای سازندگی اصلاحات، اصولگرایان و اعتدال و نقش آنها در توسعه فعالیتهای فرهنگی، گفت: شعار دوران سازندگی در دو کلمه رفاه و تجمل گرایی خلاصه می شود که حتی رئیس دولت وقت، نماز جمعه را مانوری جهت تجمل گرایی معرفی کرد و تشویق نمود که مردم زندگیشان را توام با رفاه و آسایش شکل دهند.

شعار دولت سازندگی شامل عده خاصی بود که باعث تبعیض در جامعه شد

عبداله فاتحی اضافه کرد:  طبیعی است که این نوع شعار با جمعیتی که در ایران وجود دارد شامل عده خاصی می شد و عده دیگری هم از این امر محروم می شدند که این امر باعث تبعیض شد و این انتقادی است که ما در این زمینه از دولت سازندگی داریم، فرای از اینکه کارهای شایسته زیادی را انجام دادند و باید این را هم عرض کنم که همه دولت هایی که در جمهوری اسلامی بر سر کار آمدند خدمات فراوانی را برای مردم انجام داده اند و نقش مثبتی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند و دور از انصاف است که بگوئیم دولتهای سازندگی، اصلاحات، اصولگرا و اعتدال برای نظام کاری انجام نداده اند.

مردم در زمینه فرهنگی انتقاداتی را از دولت سازندگی داشتند به همین خاطر به جریان دیگری رای دادند

وی افزود:  منتها ما در بعد فرهنگی وقتی وارد شویم و شعار تجمل گرایی و رفاه سر دهیم این بدان معناست که باید تمامی شرایط را برای مردم جامعه فراهم کنیم ولی در جامعه ای که تعداد زیادی روستایی و حاشیه نشین در شهرها و روستا وجود داشت، آیا این امر محقق می شد؟ این موضوع توقعاتی را در مردم بوجود آورد و به همین دلیل در پایان این دوره مردم به یک جریان دیگری رای دادند و از جریان قبلی انتقاداتی را مخصوصا در زمینه فرهنگی داشتند و آن را نپسندیدند.

شعار دولت اصلاحات آزاد اندیشی وجامعه مدنی به سبک غربی بود که آن را به هیچ وجه مخفی نمی کردند

دبیر حزب موتلفه اسلامی  استان با بیان اینکه وقتی ما در زمینه تجمل گرایی و رفاه وارد می شویم طبیعی است که بعد دینی، معنوی  و ارزشی مقداری  افت خواهد کرد و دنیا گرایی رواج پیدا کرده و دین گرایی تضعیف می شود که این از انتقادات وارد بر این موضوع بوده و هست، به تشریح فعالیت فرهنگی دولت اصلاحات پرداخت و گفت: شعار دولت اصلاحات نیر آزاد اندیشی وجامعه مدنی به سبک غربی بود و رئیس جمهور و وزرا این امر را به هیچ وجه مخفی نمی کردند و افرادی مثل مهاجرانی مشی غرب گرایی جامعه مدنی به سبک غربی داشت.

رفتار برخی سران اصلاحات ذهنیت بی توجهی به ارزشها و ولنگاری فرهنگی را در جامعه بوجود آورد

عبداله فاتحی اضافه کرد: هرچند که مقام معظم رهبری تلاشهایی زیادی جهت جایگزینی مدینه النبی به جای این موضوع داشتند تا سبک اسلامی مدینه النبی را در جامعه ایجاد کنند ولی متاسفانه رفتاربرخی از سران دولت اصلاحات و وزرا و افراد برجسته ای که ارتباطاتی با غرب داشتند و عکس هایی را با برخی از خانمهایی که حجاب نداشتند و دست دادن با آنها و امثال این موارد، ذهنیتی را در جامعه ایجاد کرد که ذهنیت تعبیر رهبری مبنی بر ولنگاری و بی توجهی به ارزشها در آن زمان اوج گرفت که این امر نیز در مسائل فرهنگی بود که اگر وارد مسائل سیاسی شویم بحث های فراوانی در این خصوص وجود دارد.

در دوران اصلاحات آزاد اندیشی جای خود را به ابایی گری داد

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی باید گفت در آن زمان آزاد اندیشی با عمل ابایی گری به اشتباه جابجا شد، یعنی ما خلافی را آزاد بداریم، در حالی که آزاد اندیشی به معنای دیگری است و ما می توانیم منصفانه و آزادانه افکار و اندیشه های موجود در جوانان را بشنویم و به نقد آن در قالب های مباحثه، مناظره و مذاکره بپردازیم که اشکالی بدان وارد نیست .

در دوران اصلاحات کارهای افراد بی دین، لامذهب، سکولارم و لیبرال در مملکت آزاد تلقی شد

وی افزود: ولی تسلیم ارزشهای غربی شدن و رواج بی بندو باری در جامعه خلاف ارزشهای دینی و اسلامی است و اینطور که بیائید و کارهایی که افراد بی دین، لامذهب، سکولارم و لیبرال در مملکت انجام دهیم، از نظر ارزشهای اسلامی صحیح نیست، ولی متاسفانه در آن زمان این مسائل آزاد تلقی شد که حتی درگیری های زیادی بین افرادی که نمی خواستند این مسائل را ببینند با کسانی که در دولت می خواستند آزادی های اجتماعی زیادی را داشته باشند پیش آمد.

انجام شعارهای دینی احمدی نژاد در سازمان ملل بواسط شعار دولت اصولگرایی  بود

عبداله فاتحی به بیان دیدگاه خود در خصوص  دولت اصولگرایی پرداخت و گفت: شعار دولت اصولگرایی گفتمان امام و انقلاب و فقر زدایی و استکبار ستیزی بود، برای همین رئیس دولت وقت در سازمان ملل شعارهای دینی همچون (اللهم عجل لولیک الفرج)  و شعارهایی بر علیه استکبار سر می داد و نهادهایی مثل مساجد، انجمن های اسلامی، حسینیه ها و هیات های مذهبی را تشویق کرده و به واسطه اینکه درآمدهای دولت هم خوب بود به آنان بودجه و اعتبار فراوانی می داد.

اصولگرایان  با وجود کج اندیشی های جریان انحرافی، برای رشد ارزشهای دینی تلاش فراوانی داشتند

وی افزود: آنان برای رشد ارزشهای دینی تلاش فراوانی داشتند، هر چند کج اندیشی هایی مثل جریان انحرافی نیز در این دولت وجود داشت ولی در مجموع روحیه استکبار ستیزی در مردم  اوج گرفته بود و حتی می گفتند که در کشورهای آمریکای لاتین(ونزوئلا و بولیوی) برای مردم مرکز استکبار ستیزی شده و مردم در آنجا نیز شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با استکبارسر می دادند که در آن موقع حیات خلوت آمریکا تحت اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت، بنابراین مساله استکبار ستیزی و ارزشهای اسلامی  زیاد مطرح بود.

بنده هیچ مشکلی با احزاب سیاسی اصلاحات و اصولگرا ندارم

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان بوشهر نیز با بیان اینکه هر چه می گویم به نفع ویا برعلیه حزب خاصی نیست و فقط دیدگاه شخصی می باشد گفت: بنده یک مسلمان هستم و دوست دارم مملکت اسلامی ما طوری اداره شود که باعث افتخار ایرانیان شود؛ بنده در محیطی کار می کنم که دیدگاه اصلاحاتی دارد؛ بنده مسئول خانه کارگر می باشم و ندیده ام که  فردی دیدگاه غیر اصلاحات داشته باشد و نتواند در آنجا ماندگار باشد و در کل هیچ مشکلی با احزاب سیاسی اصلاحات و اصولگرا ندارم.

دولت سازندگی مقوله فرهنگ را فراموش کرده بود و نیازی به فرهنگ را احساس نمی کرد

سید موسی میرجهانمردی افزود: با توجه به شروع انقلاب و بلافاصله جنگی تحمیلی، دولت سازندگی بیشترین فعالیت خود را بواسطه صدمه دیدن اماکن و محلات بر اثر جنگ، در بحث سازندگی استوار ساخته بود و به همین خاطر نیازی به بحث فرهنگی در آن موقع احساس نمی شد و حتی باید گفت مقوله فرهنگ را فراموش کرده بود، بواسطه اینکه آن موقع دهه اول انقلاب بود و مردم خود را مقید دانسته و قانون مند بودند شاید دولت نیازی به فرهنگ را احساس نمی کرد و سازندگی را مقدم بر فرهنگ می دانست.

در دولت اصلاحات تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام شکل گرفت

وی اضافه کرد:  در دولت اصلاحات که فضا بسیار باز تر و سازندگی کمتر بود و براحتی می توانست کار کند ولی تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام شکل گرفت؛ مسئول با فرهنگ ما از کشور فرار کرد که هم اکنون نیز باعث نگرانی جامعه است که وی  به عنوان مدعی و دشمن ایران اسلامی در خارج از کشور سخن می گوید و در یکی از سخنان خود نیز گفته است ما کاری کردیم و تفکری را در کشور رواج دادیم که دیگر نمی توان آن را جمع کرد.

دولت اصلاحات به واسطه باز گذاشتن فضای فرهنگی برای دشمنان، باعث ولنگاری فرهنگی موجود شد

وی ادامه داد: در آن موقع ماهواره شیوع پیدا کرد و دولت اصلاحات فضا را زیادی برای تهاجم فرهنگی مهیا کرد که تا بحال ما زجرآن زمان را می کشیم و در واقع دولت سازندگی توجهی به فرهنگ نداشت و دولت اصلاحات نیز به واسطه باز گذاشتن فضای فرهنگی برای دشمنان باعث ولنگاری فرهنگی موجود شد.

نتوانسته ایم دیدگاه امام ، رهبری بود در جامعه گسترش دهیم

وی با بیان اینکه من در واقع مخالف ماهواره، اینترنت و تکنولوژی های جدید و مسائل فرهنگی نیستم افزود: عقیده دارم باید جوانان ما بیشتر از این مسائل استفاده نمایند ولی جامعه طوری شده است که ما نتوانسته ایم دیدگاهی که مد نظر امام ، رهبری و مسئولین ما بود و می بایست در کشورهای دیگر نیز توسعه یابد، گسترش دهیم.

تفکر دولت اصلاحات وجود داشته و ادامه دارد ولی دیدگاه فرهنگی آنان مورد پسند واقع نشد

وی با بیان اینکه خاتمی بگونه ای محبوب مردم بود و هم اکنون نیز وی را دوست دارند اظهار کرد: تفکر دولت اصلاحات هم اکنون وجود داشته و ادامه دارد ولی دیدگاه فرهنگی دوران خاتمی به نظر بنده  مورد پسند واقع نشد و هرچند رهبری در خصوص مقوله فرهنگ دغدغه های بسیاری دارند که همیشه در حضور مسئولین نسبت به آن تاکید می کنند ولی متاسفانه نسبت به نظرات رهبری کم لطفی صورت می گیرد.

اقدام صورت گرفته دولت اصولگرایان در مقابل شبکه های مجازی ضعیف بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان در جواب اینکه  نفوذ فرهنگی چه در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و فضای حقیقی کدام یک از دولتها را درگیر خود ساخته است، اظهار کرد: شبکه های مجازی در ۴ سال آخر دولت اصولگرایان و دولت اعتدال شکل گرفت  که متاسفانه اقدامات صورت گرفته در مقابل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضعیف بوده و در این خصوص کار فرهنگی صورت نگرفت.

مهمترین اقدام در کنترل فضای مجازی فیلتر کردن سایت های مبتذل و مفسد بود

عبداله فاتحی بیان کرد: می توان گفت مهمترین اقدام آنان فیلتر کردن بود که با این کار مشکل حل نمی شود و از راهکارهای مقابله با این کار، استفاده از اینترنت داخلی تاثیر گذار که مستقل بوده که وابستگی به خارج از کشور نداشته باشد و بتوان محتوا را بهتر کنترل کرد؛ بنابراین فقط توانستند سایت های مبتذل و مفسد را فیلتر کنند.

تقویت روحیه های حزب الهی و بسیجی در مقابل تهاجم فرهنگی از اقدامات خوب دولت اصولگرا بود

وی در خصوص ترویج روحیه فرهنگ، ایثار ، ذلت ناپذیری، تعمیق و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی بر اساس اصول فکری و سیاسی امام و رهبری در دولتها بیان کرد: به نظر می رسد در این خصوص در دولت اصولگرا بصورت پررنگ تلاش شد، در واقع تقویت روحیه های حزب الهی، بسیجی، ارزشها، حجاب اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی در طول این ۸ سال مخصوصا در کارهای علمی و فن آوری جدید، نانو تکنولولژی اقدامات خوبی در جهت پیشرفت کشور و مقابله با  تهاجم فرهنگی صورت گرفت.

دولت اصلاحات  باعث شد که ایران به جهان معرفی شده و آرامش در کشور حکم فرما شود

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان بوشهر  نیز در این راستا گفت: دولت اصلاحات  باعث شد که ایران به جهان معرفی شد و به نظر من پای ایران در زمان اصلاحات  بدلیل مطرح شدن گفتگوی تمدن ها در سازمان ملل توسط خاتمی به جهان معرفی شد؛ دوران۸ ساله اصلاحات دورانی بود که آرامش در کشور حکم فرما بود و ما با حاشیه هایی مثل جنگ نیز روبرو نبودیم.

شروع تکنولولژی، علم و فن آوری در واقع در دوران اصلاحات شروع شد

سید موسی میرجهانمردی افزود: شروع تکنولولژی، علم و فن آوری در واقع در دوران اصلاحات شروع شد و دوران سازندگی نیز توانستیم با حوزه خلیج فارس ارتباط سازنده ای داشته باشیم؛

بیشترین بحث دولت دهم هسته ای بود که باعث ضربه زدن به فرهنگ شد

وی  افزود: دولت نهم  احمدی نژاد در اوایل واقعا خوب بود و پیشرفت نیز داشت ولی شاید به خاطر تند روی های موجود باعث شد نتها پیشرفت نکنیم بلکه هم اکنون نیز ضربه دولت گذشته را بخوریم، در دولت دهم بحث فرهنگی کمرنگ بود و بیشترین بحث موجود بحث هسته ای بود که باعث ضربه زدن به این مقوله شد.

نادیده گرفتن دولتها در بحث فرهنگی باعث ایجاد بی بندو باری و بدحجابی در جامعه شد

میرجهانمردی ادامه داد: در واقع نادیده گرفتن دولتها در بحث فرهنگی باعث شد با مشکل بی بندو باری و بدحجابی در جامعه مواجه شویم؛ فیلتر کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی در این خصوص دردی را دوا نمی کند و نمی توان به عقب برگشت و ماهواره ها را جمع کرد، چونکه دنیا در حال پیشرفت است و ما باید فرهنگ سازی مناسبی را در جامعه داشته باشیم و کاری کنیم فرزندان ما بدنبال مسائل منفی نروند.

عامل اول در ولنگاری فرهنگی،  نادیده گرفتن قوانین اسلامی و احکام شرعی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان در خصوص علل و عوامل ولنگاری فرهنگی در دولت ها و راهکارهای برون رفت از آن بیان کرد: در خصوص ولنگاری ۵ عامل وجود دارد؛ عامل اول:  نادیده گرفتن قوانین اسلامی و احکام شرعی( یعنی در واقع کسانی که می خواهند در محفلی مثل کنسرت شرکت کنند باید دید آیا شرکت در این مراسم جایزاست یا خیر، پس رعایت احکام باید امری ضروری و مقدم بر سایر امور باشد.

عامل دوم در ولنگاری فرهنگی، خلط میان آزاد اندیشی و ابایی گری است

عبداله فاتحی گفت: عامل دوم: خلط میان آزاد اندیشی و ابایی گری؛ در واقع آزاد اندیشی یک دیدگاه است که می توان در کنار هم نشست و آن را نقد و بررسی کرد ولی در آن نباید بی احترامی و توهین کرد؛ که به کسی هم لطمه ای وارد نمی شود ولی مردم بواسطه اینکه جامعه آزاد می باشد هر کاری انجام دهند و به آن عمل نمایند و کسی هم به آنان کاری نداشته باشد، بدور از قانون و ارزشها ست که  به آن عمل گفته می شود و بدور از آزاد اندیشی است، چونکه آزاد اندیشی در تفکر است و در اعمال ناشایست نیست.

عامل سوم در ولنگاری فرهنگی، پیروی از نفسانیات و نادیده گرفتن عقلانیت است

وی افزود: عامل سوم: پیروی از نفسانیات و نادیده گرفتن عقلانیت است؛ در برخی موارد در بین افراد لاابالی دیده می شود که اینها به خاطر ارضای هوا و هوس احکام اسلامی را زیر پا می گذارند و بعد می گویند که می خواهیم آزاد باشیم؛ در واقع باید بگوئیم آزادی در عقلانیت است و آنچه عقل و منطق می گوید بر اساس آن باید بحث کنیم .

عامل چهارم در ولنگاری فرهنگی، تحریک عوام و کنار گذاشتن خواص است

وی اضافه کرد: عامل چهارم: تحریک عوام و کنار گذاشتن خواص ؛ به عنوان مثال یک سری افراد کنسرتی می گذارند و افراد کم تجربه، ساده اندیش و افرادی که علاقمند به لاابالی گری می باشند را تحریک می کنند و آنان را مسئول اجرای برنامه می گذارند ولی با خواص، اهل فن، فقها و دانشمندان صحبتی نمی کنند.

عامل پنجم در ولنگاری فرهنگی، دخالت دشمن در جریانهای انحرافی است

فاتحی در ادامه گفت: عامل پنجم: دخالت دشمن در جریانهای انحرافی ؛  رهبری در دولت اصلاحات ازتهاجم فرهنگی تا ناتوی فرهنگی سخن گفتند که دشمنان به این مملکت هجوم آورده اند و می خواهند مملکت را به محلی برای لاابالی گری و فساد تبدیل کنند، در واقع دشمن می خواهد بوسیله ترویج فساد و فحشاء زمینه براندازی نظام را محیا کند، پس جریانهای انحرافی مثل لیبرالیسم، سکولاریسم، پلورالیسم با ضرب المثل های فراوان زمینه را جهت ترویج فساد فراهم می کنند.

شناسایی دست های دشمن در ولنگاری از راههای برون رفت از ولنگاری است

وی با بیان اینکه این ۵ عامل عوامل ولنگاری فرهنگی است، رعایت آن را راهکار برون رفت از این ولنگاری دانست و گفت: از راههای برون رفت از ولنگاری را می توان شناسایی دست های پلید دشمن در ولنگاری را از دیگر راهها دانست.

کنسرتها با توجه به حواشی که دارند از عوامل ولنگاری فرهنگی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان در خصوص برگزاری کنسرت ها و اظهار نظرهای آیت الله علم الهدی و رئیس جمهور، اظهار کرد: کنسرتها به نظر من با توجه به حواشی و آثاری که دارند خلاف شرع می باشد و از مصادیق ولنگاری فرهنگی است؛ حواشی همچون اختلاط دختر و پسر و نوازندگی هایی که تحریک می کند زمینه فساد را ایجاد می کند،

باید راه دیگری برای موسیقی و آهنگ هایی که از نظر ارشاد مجاز است پیدا کرد

عبداله فاتحی اضافه کرد: ممکن است کنسرت خلاف شرع نباشد ولی حواشی آن همانگونه که آیت الله علم الهدی در مشهد اشاره کرده اند به دلیل ایجاد زمینه برای انجام اعمال خلاف، به نظر من صحیح نیست، که باید راه دیگری برای موسیقی و آهنگ هایی که از نظر ارشاد مجاز است پیدا کرد که در این خصوص نیز ما مخالفتی نداریم.

اظهار نظر روحانی در خصوص کنسرتها سیاسی است و می خواهد طرفدارانی را بدور خود جمع کند

وی اظهار نظر روحانی در خصوص کنسرت را سیاسی خواند و گفت: اینها بواسطه این است که طرفدارانی را برای خود جمع نمایند که اینگونه صحبت نموده است، و الا فقها و علما نظرشان این است که این مسائل جایز نیست.

غفلت دولتها باعث نفوذ دشمنان و گودال عمیقی همچون ولنگاری فرهنگی شد

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه دولتها در هر مرحله مشغول مورد خاصی بودند که باعث غافل شدن آنها از مقوله فرهنگ شد، باعث ایجاد گودالی عمیق همچون ولنگاری فرهنگی شده است که این غفلت دولتها باعث نفوذ دشمنان شد و موجبات از بین رفتن تفکر و اندیشه ارزشی جوانان شد.

سید موسی میرجهانمردی با بیان اینکه اعتقادات دینی ما تضعیف شده است بیان کرد: این عامل باعث غافل شدن ما از مقوله فرهنگی می باشد.

به نظر بنده برگزاری کنسرت ضد دین نیست

وی در خصوص اجرای کنسرت ها در جامعه اظهار کرد: به نظر بنده برگزاری کنسرت ضد دین نیست، گرچه در دین و احکام ما رقص و کنسرت را رد می کند ولی در مملکت ما بدلیل وجود جوانان پرشور نیاز به برگزاری کنسرت در آن احساس می شود که باید با رعایت چارچوب و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران باشد؛ شک نکنید در این برهه از زمان خانواده ها از ما نمی پذیرند که کنسرت در جامعه برگزار نشود.

برگزاری کنسرت نیاز جامعه می باشد و منع آن را بدلیل علاقه جوانان صحیح نمی دانم

میرجهانمردی افزود: آیت اله علم الهدی نیز در این راستا اعلام کرده است که بواسطه اینکه درحواشی کنسرت ها مسائل غیر شرعی ایجاد می شود در شهر مشهد برگزار نشود، پس با در نظر گرفتن همه جوانب، برگزاری کنسرت نیاز جامعه می باشد و من منع آن را بدلیل علاقه جوانان صحیح نمی دانم.

هر کاری که باعث لطمه زدن به دین و شریعت ما شود ما با آن مخالف هستیم

وی ادامه داد:همانگونه که عده ای علاقه به مسجد و حسینیه دارند عده ای نیز به کنسرت علاقه دارند که براحتی می توان حواشی را کنترل کرد و اگر کنسرت را لغو کنیم مردم باز در مراسمات عروسی خود خواسته یا ناخواسته از موسیقی استفاده می نمایند که در واقع همان کنسرت می باشند ولی باید اعلام کنم هر کاری که باعث لطمه زدن به دین و شریعت ما شود ما با آن مخالف هستیم.

پخش سریالهای خارجی در صدا و سیما تاثیرات زیادی در ولنگاری فرهنگی داشته است

وی گفت: پخش سریالهای خارجی در صدا و سیما تاثیرات زیادی در ولنگاری فرهنگی داشته است که باید برنامه های متعددی برای جوانان گذاشته شود تا جوانان به شبکه های کشورهای بیگانه توجه کمتری داشته باشند.

یکی از عوامل ولنگاری فرهنگی  بیکاری جوانان است و مشکلات اقتصادی است

وی اظهار کرد: یکی از عوامل ولنگاری فرهنگی  بیکاری جوانان است و مشکلات اقتصادی است که ریشه در فرهنگ دارد و علل ضعف آن نیز  اجرای یارانه ها بود که در کنار آن هزینه های برق و آب و..گران شد و بدلیل عدم حمایت دولتها  با گرانی اجناس تورم پیش آمد صنایع  رو به تعطیلی گذاشت .

در خانه کارگر برای پیش دبستانی ها و مهدهای کودک فرزندان جامعه کارگری برنامه فرهنگی داریم

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان بوشهر به اقدامات فرهنگی خانه کارگز پرداخت و بیان کرد: در خانه کارگر برای پیش دبستانی ها و مهدهای کودک فرزندان جامعه کارگری برنامه فرهنگی داریم تا فرزندان کارگران در پیش دبستان قرآنی بتوانند شرکت کنند  که این خانه تاکنون برای فرزندان کارگران بصورت رایگان خدمات فرهنگی زیادی انجام داده است.

جناح ها دارای سلیقه های مختلفی هستند و باهم اختلاف دارند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان در خصوص وضعیت جناح بندی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چگونه تشیکل آنان بیان کرد: مجموعه سلایق وقتی کنارهم قرار گیرند یک جناح بوجود می آید که دارای سلیقه های مختلفی بوده و باهم اختلاف دارند که به عنوان مثال در یک جریان که جوانان کنسرت و نمایشی دیده و تفریحی داشته باشند این یک سلیقه است و ممکن است فرد دیگری در جناح مقابل اعلام کند از نظر شرعی  مراجع فقها فقط باید اجازه بدهند و بدون اجازه فقیه نباید انجام گیرد؛ پس بنابراین اختلاف سلیقه در مملکت از روز اول وجود داشته است.

اختلاف سلیقه ها حتی بین اصولگراها نیز وجود دارد

عبدالله فاتحی با بیان اینکه ما مجتهد و مرجع تقلید داریم که اصلا رادیو هم گوش نمی دهند، افزود: اختلاف سلیقه ها حتی بین اصولگراها نیز وجود دارد ولی وجه مشترکی بین آنها وجود دارد که دور هم جمع شده و تبدیل به جناح می شوند؛ مجموعه سلایقی که پایبندی به دین بشریت اسلامی را لازم میداند و به آن التزام عملی دارند و تحت عنوان اصولگرا و حزب اللهی محسوب می شود که در اول انقلاب مطرح شد یعنی کاملا به این دین معتقد هستند اگر چنین چیزی خلاف دین باشد با آن درگیرمی شوندکه بعضی ها بصورت تند و بعضی ها کند مخالفت میکنند و درگیر میشوند .

 

اصولگرا یعنی متحد بودن در پایبندی به ارزشها

وی افزود: بنابراین اختلاف سلیقه بین اصولگرا هم هست و اختلاف سلیقه نیز دارند ولی مجموعه اینها درپایبندی ارزشها باهم متحد هستند که به آن یک جناح اصولگرا و حزب اللهی، گفته می شود و برخی نیز  تعبیرهای مختلفی از جمله مثلا اصولگراهای تندرو را بکار می برند که مقام معظم رهبری در این خصوص می فرماید: ما تندرویی نداریم همه درحمایت از دین تلاش می کنند، عده ای جدی تر هستند و  عده دیگر ملایم ترند ولی آیا جدی بودن و حمایت ازحق کردن تندروه محسوب می شود؟ پس بنابراین یک سلیقه ای بوجود آمد به نام حزب الهی ها و اصولگراها..

اصلاح طلبان در پایبندی به ارزشهای دینی سختگیرنیستند و به آن التزام عملی نشان نمی دهند

وی ادامه داد: از آن طرف افرادی هستند که نماز می خوانند،  روزه میگیرند، اسلام و قانون اساسی  قبول دارند ولی خیلی نسبت به پایبندی به عهد ارزشهای دینی سختگیرنیستند؛ التزام عملی نشان نمیدهند وحالا فرض کنید می روند موسیقی گوش می کنند و فیلم مبذل هم می بینند، یعنی ماهواره ای هم گذاشته اند اینها کافر نیستند بلکه مسلمانند و جزئی از همین مملکت می باشند.

 اصلاح طلبان دیندار و مسلمانند اما نسبت به مسائل شرعی حساسیت زیادی نشان نمی دهند

وی تصریح کرد: پس بنابراین با مجموعه سلایقی که دارند، دیندار و مسلمانند اما نسبت به مسائل شرعی حساسیت زیادی نشان نمی دهند؛ مجموعه اینها شدند اصلاح طلب و اختلافات فرهنگیشان نیز همین می باشد، اما اختلاف سیاسی، اختلاف اقتصادی و اختلاف نظرهای دیگه ای هم دارند ولی از نظر فرهنگی اینها سختگیری بیشتری درمملکت ندارند و در واقع سختگیری با مسائل نداشته و با آن  راحت برخورد می کنند و به عنوان مثال می گویند نماز نخون خب می گیم نخون دنیا که به آخرنرسیده؛ در کل خیلی سختگیری در این مسائل نمی کنند؛ ولی اگر فرض کنیم اصولگرا بچه اش نماز نخواند ممکنه تویگوش  آن بچه را بزند؛  این اختلاف سلیقه ها ی موجود در اصلاحات و اصولگراست.

از اول انقلاب در تمام دنیا از جمله آمریکا نیز اختلاف سلیقه هایی وجود دارد

وی ادامه داد: از اول انقلاب ببنید توی تمام دنیا اختلاف سلیقه هایی وجود دارد اگر درآمریکا  تاملی کنید دو جناح جمهوری خواه و دمکرات وجود دارد که دریک سری ارزشها مثل حمایت ازاسرائیل، حاکمیت و سلطه آمریکا در جهان و منافع آمریکا از همه که دیگر  در این موارد دومکرات یا جمهوری خواه فرق نمیکند، اما ممکن است دربرخوردها یشان این را بگویند که با مذاکره و نصیحت، فلان کار را باید پیش برد و دیگری بگوید که نه باید بوسیله بمب اهدافمان را پیش ببریم که در این مورد اختلاف سلیقه پیدا می کنند؛ پس بنابراین آنجا هم دوتا جناح وجود دارد با وحدت نظری که در خصوص خط قرمزهای مملکت خودشان وجود دارد با هم یکی هستند ولی اختلافاتی نیز با هم دارند و دوجناح رودر رو هستند.

اگر مدتی از هر دو جناح، یکی بر سر کار آیند هیچ اشکالی هم ندارد

عبداله فاتحی اظهار کرد: ما می گوئیم در ایران هم ما در روز اول با بوجود آمدن دوجناح مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مخالفتی نکردیم  و قانون اساسی ما نیز اجازه بوجود آمدن این جناح ها را داد، حال اگر اینها اصول اصلی را رعایت کنند و مدتی از هر دو جناح یکی بر سر کار آیند هیچ اشکالی هم ندارد که از اول انقلاب نیز بدین گونه بوده است.

نقطه ضعف های جناح های سیاسی در خطوط قرمز نظام باعث تقابل مردم با آنها می شود

وی ادامه داد: اینها باید استقلال مملکت، قانون اساسی، اسلام، ولایت اهل بیت را رعایت کننند و اگر یکی از جناح ها در یکی از این مسائل که خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود نقطه ضعف هایی پیدا کرد، مردم بواسطه ولایتمدار بودن و دیداریشان در مقابل آنها قرار می گیرند و در واقع وقتی مردم از یک جناح دلزده شدند می روند و از جناح دیگری رئیس جمهور می آورند که در آمریکا نیز همین طور می باشد .

باید همه جناح ها ارزشهای دین، حجاب اسلامی و رفتار دینی را رعایت کنند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بیان کرد: پس وقتی ما می گوئیم باید ارزشهای دین، حجاب اسلامی، رفتار دینی رعایت حقوق کارگر و مستضعفین و محرومین رعایت شود باید همه جناح ها آن را رعایت کنند چونکه جزو ارزشهای دین و نظام می باشد ظلم حق کشی، حقوق های کلان همه را ناراحت کرده است که تعلقی نیز به یک جناح خاصی ندارد که الان می بینیم  بواسطه ظلمی که صورت گرفته است نوبخت و رئیس جمهور در این خصوص عذر خواهی کرده اند، پس بنابراین نباید ظلم باشد.

جناح های سیاسی اختلاف سلیقه های زیادی دارند که باید همدیگر را تحمل نمایند

وی بیان کرد: ما ارزشهای مشترکی داریم که از ریشه های اصیل و اصلی دین است که اصولگرا و اصلاح طلب هر دو باید این را بپزیرند ولی اختلاف سلیقه های زیادی در کنسرت و… وجود دارد که ممکن  است طرفین نیز تحمل نمایند ولی در مسائل اصلی مثل دین، حقوق مردم، بیت المال و… نباید بازی شود و همه باید نسبت به رعایت آن کوشا باشند.

مردم سالاری ما دینی است ولی در دنیا مردم سالاری مطلق بدون محدودیت دینی وجود دارد

وی در جواب اینکه چرا تقسیم بندی و جناح بندی در ادبیات سیاسی کشورما با آنچه در جهان وجود دارد سازگاری ندارد، افزود: در کشور ما بواسطه اینکه همه باید دیندار باشند مردم سالاری ما دینی است بنابراین ما با دنیا فرق می کنیم چونکه در دنیا مردم سالاری مطلق است و هیچ محدودیتی ندارد ولی مردم سالاری ما دینی است بنابراین هر کار خلافی را نمی توان انجام داد.

تشکیل احزاب مختلف باعث شد برخی از احزاب ما از رهبر معظم انقلاب، دین و احکام  فاصله گیرند

دبیر تشکیلات خانه کارگر استان بوشهر  اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب بیش از ۹۹ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و حزب الله را قبول داشتند ولی به تبع آن  بواسطه رشد جامعه و ارتباط با خارج باعث شد سلایق مختلفی در جامعه پدیدار شود و روشنفکران با توجه به تفکراتی که داشتند دسته به دسته احزاب مختلفی را ایجاد کردند که هیمن تشکیل احزاب مختلف در جامعه،  باعث شده است در برخی از احزاب ما از رهبر معظم انقلاب، دین و احکام  فاصله گیرند .

چند دسته شدن برخی از احزاب باعث شد در انتخابات و تصمیم گیری های کشور نتوانیم خوب عمل کنیم

سید موسی میرجهانمردی افزود:  این فاصله گیری و چند دسته شدن برخی از احزاب باعث شد در بحث انتخابات و در تصمیم گیری های کشور نتوانیم خوب عمل کنیم، قبلا یک دست بودیم و با الله اکبر گفتن سراسری توانستیم بر رژیم شاه به پیروزی برسیم ولی در حال حاضر هر یک از احزاب صحبت های جداگانه ای دارند و در دولت تدبیر و امید که نگاهی مثبت را به احزاب داشته است نیز بواسطه اینکه فعالیت خود را معطوف به حل مشکلات دولت قبل، در بحث برجام نماید  نتوانسته است مساله احزاب را حل نمایدکه امیدواریم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامعه اسلامی ایران به پیشرفت خود با همراهی احزاب ادامه دهد.

یکی از مشکلات کشور  وجود زیاد احزاب می باشد

وی افزود: یکی از مشکلات ما وجود زیاد احزاب می باشد که سازکاری را با دیگر کشور ها نداشته است و همه احزاب دلسوز جامعه هستند و نمی شود طوری باشد که هر کس هر جور دلشان خواست پیش بروند.

اصلاح طلبان بخاطر پیشرفت به سمت و سوی غرب پیش رفته اند

وی در پایان گفت: جناح های اصلاح طلب  بخاطر پیشرفت، به سمت و سوی غرب پیش رفته اند و تفکرشان این است که با غرب ارتباط برقرار کنیم تا باعث پیشرفت و توسعه کشور شود  که در این رابطه اصولگراها نیز مخالف این پیشرفت نبوده اند./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false