اولین زائر اربعین حسینی؛ با پای پیاده از شهر بوشهر عازم کربلا شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اولین زائر اربعین حسینی؛ با پای پیاده از شهر بوشهر عازم کربلا شد

به گزارش چغادک نیوز: اولین زائر پیاده روی اربعین حسینی؛ ابراهیم خیاری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که ساعت ۷/۳۰صبح امروز از شهر بوشهر حرکت خود را آغاز کرد و در ساعت ۱۲ ظهر نیز به شهر چغادک رسید و میهمان یکی از اهالی این شهر بود.

این زائر حسینی در حالی که کوله بارش نیز مملو از داروهای تجویز شده پزشک برای درمان عوارض شیمیایی بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس می باشد؛ به خاطرعشق  به امام حسین(ع) با اراده ای قوی و وصف ناپذیرهر ساله به سمت کربلای معلی حرکت فرهنگی و معنوی خود را آغاز می کند.

وی با وجود اینکه سابقه سی ساله خدمت در ارتش را در کارنامه دارد، ۲۲۸۱روز سابقه ایثارگیری در دوران دفاع مقدس نیز از افتخارات اوست و مجروح شدنش را در عملیات خیبر و شیمیایی شدن در عملیات والفجر ۸ را از نعمت های الهی می داند و از همین رو با عزم و اراده ای که دارد بارها قصد عزیت به سوریه و قرار گرفتن در صفوف مدافعان حرم حضرت زینب(س) را داشته است ولی به دلیل کهولت سن و جانبازی اش از اعزام وی جلوگیری شده است.

ابراهیم خیاری در گفتگو با چغادک نیوز درخصوص هدف خود از حضور در پیاده روی اربعین گفت: هدف من شرکت در پیاده روی اربعین حسینی و تعظیم به شعائر حسینی است و با توجه به اینکه یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین است بنده بدلیل عشق و ارادت ویژه ای که به سید و سالارشهیدان دارم هرساله با پای پیاده از منزلم واقع در شهر بوشهر به سمت کربلای معلی حرکت می کنم.

این زائر حسینی بیان کرد: در ابتدای راه در گلزار شهدای شهر بوشهر حاضر شدم و با تجدید میثاق با شهدا و سپس در بهشت صادق با کسب اجازه از پدر و مادرم عازم این سفرمعنوی شدم و از خداوند منان خواستارم تا جان در کالبد وجودم می دمد بتوانم هر ساله با پای پیاده عازم کربلا شوم.

این جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در سال اولی که این سفر معنوی را شروع کردم بدلیل ناتوانی جسمانی با مخالفت شدید پزشکان و خانواده روبرو بودم ولی با استعانت از خداوند متعال و عنایت سید وسالار شهیدان این توانایی جسمانی به من داده شد تا امسال نیز برای چهارمین سال متوالی راهی کربلا شوم که باعث تعجب پزشکان شد .

وی با بیان اینکه مدت سفر بنده از بوشهر تا شلمچه ۱۴ روز و شلمچه تا کربلا نیز ۱۸ روز می باشد؛ افزود: بر اساس تجربه و طبق برنامه ریزی که دارم هر ۱۰ کیلومتر را در مدت زمان ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طی می کنم .

این خادم اهل بیت ضمن تشکر از مردم که همیشه به وی  و زائران حرم حسینی ارادت داشته اند؛ بیان کرد: در طول مدتی که با پای پیاده عازم سفر به کربلا بوده ام ۱ ریال از جیب شخصی هزینه نکرده ام و همه مردم به من و زائران احترام گذاشته و مایحتاج سفر ما را تامین کرده اند.

وی گفت: هر چه به سمت مرز و کربلا نزدیک می شویم بر تعداد خادمین به زائران افزوده می شود در حدی که بر سر دعوت از ما به منزل خود دعوا می کنند که نمونه ای از آن را درمسیر بوشهر به چغادک و سه راهی چغادک شاهد بودم، و در حالی که میهمان یکی از شهروندان این شهر بودیم با اصرار شدید اهالی این شهر جهت رفتن به منزل آنان مواجه شدیم که نشان از عشق  و ارادت ویژه مردم این شهر به سید و سالار شهیدان و ساقی دشت کربلا می باشد./ انتهای پیام

      

 

false
true
false
true
  1. حسین چوپانی

    التماس دعا

  2. مبین

    درود بر رزمندگان اسلام درود و سلام. دردو بر حاج ابراهیم خیاری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false