×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سرعت عمل آتش نشانان چغادکی در رسیدن به صحنه حادثه؛ بالاتراز استانداردهای جهانی است

به گزارش چغادک نیوز:  به مناسبت ۷ مهرماه روز آتش نشانی با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر چغادک ضمن تبریک و خسته نباشید به پرسنل این ایستگاه گفتگویی را با عادل دهامی مسئول آتش نشانی شهر چغادک داشتیم.

مسئول آتش نشانی چغادک به تشریح فعالیت های صورت گرفته خود پرداخت و گفت: به مناسب ۷ مهر روز آتش نشانی صبحگاه آتش نشانی و قرائت سوگند، رزمایش خودرویی، تجدید میثاق با شهداء، دیدار با امام جمعه چغادک و تقدیر از آتش نشانان توسط شهرداری از برنامه های گرامیداشت این روز بود که انجام شد.

عادل دهامی پیرامون مهمترین خدماتی که در مدت تصدی وی در آتش نشانی انجام شده است، اظهار کرد: از مهمترین دست آورد آتش نشانی در ۴ سال اخیر که مسئول بوده ام، ساخت ایستگاه آتش نشانی بود که به زیربنای ۴۰۰ متراحداث شد و از مهمترین اموراتی است که در حق مردم چغادک انجام شده است.

وی افزود: خرید وسایل و تجهیزات بروز ایمنی و آتش نشانی(وسایل اطفاء حریق و امداد و نجات جاده ای ) که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر اقدامات خوبی است که انجام شده است.

دهامی ادامه داد: اجرای طرح هر شهروند یک آتش نشان که در مقوله آموزش و پیشگیری از حریق  در شهر چغادک بصورت تئوری و عملی در مدارس و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا شده است و قریب به هزار نفر نیز طی دو سال مورد آموزش قرار گرفته اند و همچنین آموزش ماهانه ویژه و تخصصی پرسنل نیز از اقدامات صورت گرفته و مهمی است که در راستای پیشگیری انجام شده است.

مسئول آتش نشانی چغادک با بیان اینکه هم اکنون با ۹ نفر پرسنل و ۳ خودرو اطفاء حریق و یک موتورسیکلت در چغادک مشغول خدمات رسانی به مردم هستیم؛ بیان کرد: مشکل اساسی آتش نشانی شهر چغادک کمبود نیرو می باشد که با وجود تحت اختیار داشتن امکانات، این کمبود نیرو احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سرعت عمل رسیدن آتش نشانان چغادک به صحنه حادثه بعد از برقراری تماس با ایستگاه در دور ترین نقطه ۵ دقیقه می باشد این در حالی است که این سرعت عمل در استانداردهای جهانی ۶ دقیقه محاسبه شده است که این امرهم بدلیل بافت شهری چغادک و توانمندی ویژه پرسنل آن می باشد.

عادل دهامی “مار” را جزو بیشترین حیواناتی خواند که توسط آتش نشانی گرفته شده است و پیرامون طولانی ترین مدت زمان اطفاء حریق صورت گرفته بیان کرد:  یکی از طولانی ترین اطفاء حریق صورت گرفته در مدت زمانی که خود آتش نشان بودم در الکل سازی صورت گرفت که با تلاش پرسنل  مهار آن ۱۴ الی ۱۵ ساعت بطول انجامید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به عملیات های صورت گرفته در سال قبل که از لحاظ  کیفی خوب برآورد شده است، هم اکنون تا رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص ارتقاء سطح ایمنی فاصله زیادی داریم که باید تلاش های بیشتری صورت گیرد. / انتهای پیام

 

 

false
true
false
true
  1. يونس

    آتش نشان ها مثل گروه خونی O هستن به همه کمک میکنن اما…هیچکس به غیر از خودشون نمیتونه بهشون کمک کنه.آنها هر دم ، هستی خود را برای زنده ماندن دیگران، به خطر می افکنند .
    روز ایمنی و آتش نشانی بر شما مبارک
    با تشکر از مدیریت سایت چغادک نیوز جناب آقای سرمشقی

  2. زهرا

    ممنون از جناب اقای دهامی و همکارانشون محترمشون 👏👏👏

  3. همهشری

    درود بر نیروی بومی توانمند و متخصص .چغادک نیازمند به نیروی بومی مستعد در همه قسمتهای شهرداری میباشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false