علمای استعمار ستیز استان بوشهر به جامعه معرفی شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
علمای استعمار ستیز استان بوشهر به جامعه معرفی شود

امام جمعه بوشهر گفت: علمای استعمار ستیز استان بوشهر شناسنامه علمی این استان هستند که لازم است این علما به جامعه شناسانده و معرف شوند.

به گزارش “چغادک نیوز”، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم جشن میلاد مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب(ع) در تنگستان، ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابی طالب(ع) ابعاد شخصیتی آن حضرت را برشمرد و اظهارداشت:ما افتخار می‌کنیم که شیعه و محب حضرت علی(ع) هستیم چرا کسی که دوستدار و محب حضرت علی(ع) است، دوستدار و محب حضرت محمد(ص) محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه این مراسم به‌نام و یاد دو عالم بزرگ و ربانی شهرستان تنگستان آیت‌الله سید مرتضی علم‌الهدی و آیت‌الله شیخ عبدالکریم تنگستانی برگزار شده است، افزود: آیت‌الله سید مرتضی علم الهدی و آیت‌الله شیخ عبدالکریم تنگستانی این دو عالم وارسته و جلیل القدر به استان بوشهر خدمات زیادی در دوران استعمار و بعداز آن انجام دادند که تاکنون نیز ثمرات آن باقی و ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمام علمای بوشهر در مظلومیت و غبارگرفتگی تاریخی هستند، افزود: تمام علمای استان بوشهر با آن بزرگی که دارند با وجود اینکه خدماتی زیادی به این سرزمین کرده‌اند اما در مظلومیت و غبار گرفتگی تاریخی به‌سر می‌برند.

صفایی بوشهری یکی از عوامل ناشناخته ماندن علما در استان را استمعار عنوان کرد و ادامه داد: یکی از دلایل ناشناخته ماندن علما در استان بوشهر استعمار و استبداد بود زیرا این علما با تمام قدرت برابر استمعار ایستادند و هرگز تسلیم زیادخواهی آن‌ها نشدند و همین امر سبب شد تا چهره این علما در طول تاریخ این مملکت پنهان بماند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در چند سال اخیر تاریخ نویسان و فرهیختگان استان بوشهر با حضور در این عرصه این چهره‌های ناشناخته را با نوشتن تاریخ این استان معرفی می‌کنند.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر همیشه در تاریخ در برابر استعمار امتحان خود را خوب پس داده و هرگز حاضر نشده یک وجب خاک این  مملکت را به آن‌ها واگذار کند و در برابر آن‌ها تسلیم شود.

وی با اشاره به اینکه علمای بزرگ این استان از جایگاه و مرتبه خاصی برخوردار هستند، عنوان کرد: علمای استعمارستیز استان بوشهر شناسنامه علمی این استان هستند که لازم است برای هر کدام از این علما یک بارگاهی ساخته شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: باید بارگاه علمای استان بوشهر به‌گونه‌‌ای ساخته شود که هرکسی که وارد استان بوشهر می‌شود نامی از افرادی که در برابر استمعار تسلیم نشده و حتی خانه آن‌ها به توپ بسته شد، اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه علما شناسنامه علمی استان هستند، تصریح کرد: علمای چون آیت‌الله سید مرتضی علم الهدی و آیت‌الله شیخ تنگستانی، آیت‌الله بحرانی، آیت‌الله بلادی و آیت الله مجتهد برازجانی و شهید رئیسعلی دلواری، شناسنامه علمی و مبارزاتی استان بوشهر برابر استمعار هستند و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false