جشن چند وجهی درعسلویه برگزارشد+تصویر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جشن چند وجهی درعسلویه برگزارشد+تصویر

جشن چند وجهی ولادت حضرت علی (ع) وروز مرد، جشن فارغ التحصیلی طلاب روستای بیدخون، تجلیل از مقام معلم و همچنین مدال آوران تیم ووشوی پارس جنوبی در تورنمنت بین المللی ارمنستان با سخنرانی مدیرکل پژوهشی حوزه های علمیه کشور در عسلویه برگزار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در مراسم چند وجهی ( ولادت حضرت علی (ع) وروز مرد، جشن فارغ التحصیلی طلاب روستای بیدخون ، تجلیل از مقام معلم و همچنین مدال آوران تیم ووشوی پارس جنوبی در تورنمنت بین المللی ارمنستان) شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت .

مدیرکل پژوهشی حوزه های علمیه کشور و موسس حوزه علمیه الزهرا(س) عسلویه افزود: همانظور که اشاره شد مراسم ما چند وجهی است، هم جشن میلاد حضرت علی (ع) وروز پدر است و هم روز معلم که این روز را به محضر معلمان و اساتید تبریک عرض می داریم.

 

وی افزود: جشن فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب منطقه است همانطور که اشاره شد همه فارغ التحصیلان امسال حوزه علمیه الزهرا(س) عسلویه از روستای بیدخون هستند و این افتخاراست که امشب جمعی از دختران این منطقه از حوزه علمیه فارغ التحصیل می شوند و مدرک لیسانس شان را از حوزه دریافت می نمایند.

 

وی اضافه کرد: ان شاءالله منبع خیراتی خواهند بود برای منطقه و من از همه دست اندر کاران از جمله دهیاری و شورای اسلامی روستای بیدخون  که این جلسه باعظمت را ترتیب دادند تشکر می کنم. همچنین زحماتی روحانیت حاضر در منطقه و مسئولین امر کشیدند که صمیمانه تشکر می شود و ان شاء الله خداوند به شما جزای خیر عنایت کند.

 

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در مورد ارزش علم و معلم بیان داشت: معلم یعنی کسی که حیات را به ما می بخشد، حیات به ظاهرمادی است ولی قرآن می فرماید حیات و زندگی واقعی حیات معنوی است. خیلی از ماها به ظاهر زنده ایم، ولی قرآن می فرماید اینها مرده اند و زندگی به علم است، به دانش است ، به معرفت است. هرکس دانشش بیشتر، معرفتش بیشترو زنده تر است.

 

وی بیان داشت: معلم کسی است که به ما حیات می دهد، حضرت علی(ع) می فرماید: علم زندگی است، معلم چه کسی است؟ معلم حیات بخش است، پس معلم حق حیات برما دارد.

وی تصریح کرد: اگر من در باب ارزش معلم همین یک جمله توضیح بدهم کافی است، معلم حق حیات برمادارد، معلم حق زندگی برما دارد. روایت داریم که ماسه پدر داریم: پدری که از آن متولد شده ایم، پدرهمسرت ، و کسی که ازش علم کسب میکنیم لذا معلم حیات بخش است . حالا چه جوری می شود از این معلم تقدیر کرد که هرچه داریم از اوست ان شاءالله خداوند خودش از معلمین قدر دانی کند.

 

وی در خصوص علم دین بیان داشتند: پیغمبر خدا می فرماید: هیچ چیزی  کمر ابلیس را مثل این مسئله نمی شکند. چه مسئله ای؟ این که از یک قبیله ای، یا خانواده ای،یکنفر عالم دین شود، این کمر ابلیس را می شکند. 

 

مدیرکل پژوهشی حوزه های علمیه کشور گفت: حالا ما امشب در محفلمان می خواهیم تبریک بگوییم به تعدادی از جوانان این منطقه که موفق شدند با ۷ سال تحصیل در حوزه علمیه امام زمان(عج) و تحصیل کردن معارف اسلام و قرآن، و الان می خواهند وارد عرصه خدمت شوند، چه عرصه های رسمی و چه عرصه های غیر رسمی برای کارهای فرهنگی که اینها خیلی ارزش دارد و موفقیت بزرگی است.

 

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امروز تعدادی از جوانان شما مدرکی را اخذ کردند، معلوماتی را کسب کردند، که در آینده، شما ارزش اینک کار ها را می فهمید، شاید خیلی ها امروز ارج زیادی نگذارند، ولی کار فرهنگی از نیروی انسانی فرهنگی شروع می شود، و این نیروی انسانی زیربنای پیشرفت است و امروز شما این گام بزرگ را برداشته اید. انشاء الله که شاهد افزایش این نعمت ، یعنی نیروی انسانی باعلم و اخلاق و تحصیل کرده باشیم و به خانواده این عزیزان تبریک عرض میکنم.

 

در ادامه این مراسم از معلمان روستای بیدخون که بیشترین نیروی فرهنگی منطقه را دارا میباشد و از اساتید حوزه علمیه الزهرا(س) عسلویه  و مدال آوران ، سرپرست و مربی تیم ووشوی پارس جنوبی که در تورنمنت بین المللی ارمنستان مقام کسب کرده بودند بعمل آمد.

درضمن یکنفر از مدال آوران(آقای امید شهریاری که مدال نقره این تورنمنت را کسب کرده بود نیزتجلیل شد

در انتهای این مراسم کسانی که نامشان مزین به نام حضرت علی(ع) بود به رسم یادبود هدایایی از طرف دهیاری و شورای اسلامی روستای بیدخون تقدیم شد. 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false