مخالفت طلال‌بن‌عبدالعزیز با انتصابات پادشاه سعودی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مخالفت طلال‌بن‌عبدالعزیز با انتصابات پادشاه سعودی

شاهزاده طلال بن عبدالعزیز مخالفت صریح خود با برکناری‌ها و انتصابات جدید پادشاه عربستان که ساختار انتقال قدرت در این کشور را نقض کرده، ابراز داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، شاهزاده "طلال بن عبدالعزیز" طی پیامی در صفحه توئیتر خود مخالفت خود با اقدام پادشاه در برکناری مقرن بن عبدالعزیز به عنوان ولی عهد و انتصاب محمد نایف به عنوان ولی عهد و محمد بن سلمان به عنوان ولی ولی عهد ابراز داشت.

وی تاکید کرد که این اقدام پادشاه با میثاق فرزندان عبدالعزیز [بنیان گذار پاشاهی آل سعود در عربستان] در مکه تطابق نداشته و بنابراین هیچ بیعتی با کسی که با این اصل مخالفت کرده وجود ندارد.

طلال خواستار برگزاری نشست عمومی با فرزندان عبدالعزیز و برخی از نوه‌هایش که در هیئت بیعت هستند به اضافه برخی از علمای بزرگ و برخی از اعضای مجلس شورا شده تا درباره این موضوع تصمیم گیری شود.

رسانه‌های عربستان سعودی صبح امروز اعلام کردند ملک سلمان مقرن‌بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی را برکنار و شاهزاده محمدبن نایف را با حفظ سمت در وزارت کشور به عنوان ولیعهد جدید و معاون نخست وزیر منصوب کرد. امیر مقرن کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی است که بعد از مرگ ملک عبدالله به عنوان ولیعهد انتخاب شده بود.

ملک سلمان در حکمی دیگر همچنین محمد بن سلمان فرزند خود و وزیر دفاع را با حفظ سمت به عنوان جانشین ولیعهد منصوب کرد. به ‌دستور ملک سلمان مراسم بیعت با ولیعهد جدید و جانشین وی امروز در قصر پادشاهی عربستان برگزار خواهد شد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین «سعود الفیصل» وزیر خارجه ۷۵ساله بیمار این کشور را برکنار و «خالد الجبیر» سفیر عربستان در آمریکا را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد. سعود الفیصل از ۴۰ سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی تاکنون بیش از ۶ بار عمل ستون مهره انجام داده و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اجلاس‌ها کاملاً مشهود بود.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false