جنتی:ما مراقب ارزش‌های دینی در کنسرت‌ها هستیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جنتی:ما مراقب ارزش‌های دینی در کنسرت‌ها هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: ما مراقب محتوا و ارزش‌های دینی در اجرای کنسرت‌ها هستیم و کسی نگران این گونه مسائل نباشد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی جنتی شامگاه چهارشنبه در دیدار با هنرمندان استان فارس با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و با تاکید بر اینکه این مشکلات با هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت و همه هنرمندان مرتفع می‌شود اظهار داشت: توجه به انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری از سیاست‌های وزارتخانه است.

جنتی عنوان کرد: حمایت و تقویت انجمن‌های ادبی و هنری کمک می‌کند که آنها راه خود را پیدا کنند و نیروهای مستعد و جدید پرورش دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال، سال تئاتر و توجه به این رشته هنری است گفت: مشکلات تئاتر بیش از دیگر حوزه‌هاست و هنرمندان این رشته با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند به همین دلیل اعتبار ویژه‌ای به این حوزه تزریق شده تا خون تازه‌ای در آن جریان یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: به دنبال ایجاد فضاهای جدید برای ارتقا تئاتر کشور هستیم و تلاش می‌شود از فضاهای موجود به صورت بهینه استفاده و تغییراتی در این فضاها ایجاد ‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ مجتمع فرهنگی و هنری در کشور موجود است که قابلیت تبدیل شدن به سالن سینما و تئاتر را دارند و تلاش می‌شود بودجه‌ای برای تعمیر و تجهیز این سالن‌ها تخصیص یابد.

جنتی با تاکید بر رفع مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران بیان کرد: با وجود اینکه بدهی این صندوق ۵۰ میلیارد تومان بوده با همکاری سازمان تامین اجتماعی تلاش شده که خدمات این صندوق قطع نشود.

وی با بیان اینکه امسال در بودجه کل کشور مبلغ قابل توجهی برای پرداخت بدهی این صندوق و کمک به بیمه هنرمندان اختصاص یافته است.

تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه بودند اما وضعیت برخی از آنها مشخص نبود که خوشبختانه امسال پالایش خوبی در این زمینه انجام و تلاش شده بیمه تکمیلی هنرمندان نیز ارائه شود.

وزیر ارشاد افزود: هنرمندان و اصحاب قلمی که دچار بیماری هستند با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  حمایت مالی می‌شوند.

وی با اشاره به تعمیر و تجهیز سالن‌های فرسوده سینما، عنوان کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای احیای این سالن‌ها در نظر گرفته شده است.

جنتی با بیان اینکه در تهران شهرداری برای ساخت مجتمع‌های تجاری، فرهنگی عوارض تجاری نمی‌گیرد، بیان کرد: اگر این طرح در استان‌ها نیز اجرا شود، وجود سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری سبب جبران زیان مالی ناشی از کمبود درآمد سینماها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقبال حوزه چاپ، نشر، تالیف و ترجمه در سال گذشته بسیار خوب بوده، اظهار داشت: ۷۳ هزار عنوان کتاب در سال ۹۳ مجوز چاپ گرفته که قدم مثبتی در جهت حمایت از اصحاب قلم و ناشران است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: هزینه‌های آن باید صرف زیرساخت‌های مورد نیاز کشور شده و یارانه مطبوعات نیز تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال عوارضی به قیمت کاغذ تعلق نگرفته است، عنوان کرد: مشاغل فرهنگی نیز در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان امور مالیات منعقد شده، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

جنتی گفت: درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تجدیدنظرهایی صورت گرفته و در آینده در فصل‌های مختلف نمایشگاه‌های تخصصی در موضوعات ادبیات کودک ونوجوان، دین، کتاب‌های خارجی و درسی و دانشگاهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه موسسات قرآنی و حافظان قرآن در استان فارس اقدامات خوبی انجام شده و بیمه فعالان قرآنی قطع نشده است بلکه تصمیم گرفته شده که صندوق جداگانه‌ای برای آنها راه‌اندازی شود و از صندوق حمایت از هنرمندان مستقل می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه هر استان با توجه به ظرفیت و مزیت‌هایی که دارد میزبان جشنواره‌های ملی و بین المللی است افزود: با توجه به اینکه شیراز خاستگاه شعر و ادب است باید جشنواره ملی و بین‌المللی شعر و ادب در این استان به صورت سالانه برگزار شود.

وی در مورد برگزاری کنسرت‌ در استان فارس گفت: کنسرت‌ موسیقی به طور معمول در استان فارس برگزار می‌شود و ما مراقب محتوا و ارزش‌های دینی در اجرای کنسرت‌ها هستیم و کسی نگران این گونه مسائل نباشد.

جنتی با بیان اینکه ما بر موسیقی سنتی تاکید داریم بیان کرد: البته در موسیقی پاپ نیز مضامین ارزشی وجود دارد.

وی در مورد اعزام گروه‌های هنری استانی به خارج از کشور نیز گفت: با هماهنگی استان‌ها قرار بر این است که در مناسبت‌های مختلف گروه‌های استانی به خارج از کشور اعزام شوند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false