×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استفاده از کارت یارانه برای ضمانت‌ ساخت مسکن

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: طبق مصوبه دولت برای ساخت و نوسازی مسکن روستایی از این پس روستاییان برای ضمانت بانکی می‌توانند از ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و کارت یارانه‌های خود استفاده کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"،عزیزالله مهدیان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بافت فرسوده گچساران که با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با بیان این که دولت یازدهم برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی اهتمام جدی دارد، اظهار کرد: در این دولت سعی شده تا آسان‌ترین راه برای ساخت و نوسازی این منازل پیش روی صاحبان آن‌ها باشد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در همین خصوص یک سری تسهیلات برای بازسازی حمام‌ها و سرویس‌های دستشویی در سال ۹۳ در نظر گرفته شد که به هر واحد دو میلیون تومان پرداخت شد.

مهدیان بیان کرد: در سال جدید هم علاوه بر وام قرض‌الحسنه از حساب ۱۰۰ امام اعتباراتی برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال ۹۳ تعداد ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باری ساخت و نوسازی داشتیم که وام ۱۵ میلیون تومانی در اختیار آن‌ها قرار داده شد و امسال هم به همین تعداد منزل روستایی برای ساخت و بازسازی در برنامه قرار داده‌ایم.

مهدیان تصریح کرد: از تعداد ۲۰۰ هزار واحد سال گذشته ۸ هزار واحد آن تکمیل شد و ۱۰۷ هزار واحد را هم به بانک معرفی کردیم که بقیه آن هم ظرف امسال به نتیجه می‌رسد.

این مسئول یکی از دل نگرانی‌های روستاییان را مربوط به وام روستایی دانست و افزود: با مصوبه دولت روستاییان می‌توانند از ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و یا کارت یارانه برای این کار استفاده کنند.

وی به کارهای انجام شده در خصوص مسکن روستایی در زمینه ساخت و بازسازی آن‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اخذ قرارداد شده است.

مشرق

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false