آغاز فعالیت کارگزاران سازندگی در کرمانشاه | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز فعالیت کارگزاران سازندگی در کرمانشاه

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر فردی از دولت احمدی‌نژاد و کارآمد باشد مقدم بر فردی است که در دولت‌های خاتمی یا رفسنجانی بدون کارآمدی بوده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس، غلام‌حسین کرباسچی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌دلی و هم‌زبانی کلید سازندگی در سالن شهید بهشتی شهر کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاهیان خصلت‌های منحصر به فردی دارند و مجمع‌الجزایری از سلایق قومی و مذهبی است.

کرباسچی با بیان اینکه بحث‌های مختلفی از ۲۰ سال پیش در بین نیروهای سیاسی و اهل فکر مطرح بوده، افزود: مباحث مطرح شده شامل این بوده که اول به سیاست بپردازیم یا مسائل اقتصادی و الان نیز این موضوع مطرح است که آزادی اول مطرح است یا دموکراسی مهم است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه مردم باید به احزاب رای بدهند تا احزاب برنامه‌های مورد نظر را دنبال کنند، ادامه داد: توسعه اقتصادی مقدمه کار است.

وی با بیان اینکه با این موضوع فاصله داریم که حزبی در انتخابات چهار سال آینده برنامه‌ای برای کشورمان با این تنوع آب و هوایی و جغرافیایی داشته باشد و اداره کشور بر مبنای فکر و اندیشه تنها راه دچار نشدن به اندیشه‌های تک نفره و گرفتار نشدن در چرخه آشوب و استبداد است.

این فعال سیاسی انجام این مدعا را نیازمند صبر دانست و بیان داشت: هر حزبی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد، باید اخلاق سیاسی را ترویج و رعایت کند.

وی معتقد است، مجموعه آزادی فکر و عقیده باید از حزب شروع شود و برخی از دوستان انقلابی و مذهبی از صحبت کردن درباره برخی موضوعات عصبانی می‌شوند و نباید دلسوزی موجب خشونت داخلی شود.

کرباسچی موضوع مذکور را در تضاد با اخلاق حسنه مورد تاکید دین و پیامبر(ص) بیان کرد و متذکر شد: این مسئله موجب بروز مشکلات است و بسیاری از مشکلات مجموعه‌های سیاسی دولت‌ها به اخلاق افراد برمی‌گردد.

وی از تفکر سود بیشتر به جای فکر به اشتغال‌زایی انتقاد کرد، بیان داشت: اگر فردی از دولت احمدی‌نژاد و کارآمد باشد مقدم بر فردی است که در دولت‌های خاتمی یا رفسنجانی بدون کارآمدی بوده است.

* نقد عملکرد باید جای نقد اشخاص را بگیرد

این فعال سیاسی با بیان اینکه نقد صحیح و دلسوزانه و نقد کار به جای اشخاص موجب اصلاح می‌شود، اعلام کرد: به عنوان یک حزب توسعه‌گرا باید به فکر گرفتاری مردم باشیم

کرباسچی تاریخ را سرشار از تجربه‌های تکراری و کار را ضرورت توسعه برشمرد و یادآور شد: دعوا بین افراد سیاسی در ۱۵ سال اخیر، غفلت عظیم از نسل گسترده‌ای را رقم زده که با منطق آن‌ها آشنا نیستیم و این گاهی بسیار خطرناک است.

* فاصله نسلی جدیدی در حال رشد است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی عنوان کرد: خواننده‌ای (مرتضی پاشایی) اتفاقی برایش می‌افتد و یک‌باره بدون هیچ تبلیغی تشییع جنازه عظیمی انجام می‌گیرد و فاصله نسلی عجیبی در حال رشد و دلایل آن قابل مطالعه است.

وی دست نیافتن یک نسل به ایده‌آل‌هایش و احساس کاذب خفقان را عامل ناامیدی از آینده بیان کرد و متذکر شد: خلود دائمی که هیچ امیدی برای جامعه نباشد، بزرگ‌ترین عذاب است.

* زندگی کردن نسل جدید در حال خطرناک است

کرباسچی با تاکید بر اینکه نسل جدید در حال زندگی می‌کنند و این خطرناک است، اعلام کرد: در کنار مسائل سیاسی با تشکیل احزاب و نهادهای مدنی بخش زیادی از فرهنگ اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما درگیر جنگ‌های سیاسی خودمان هستیم و باید مواظب باشیم همچون اتفاقی که در آلمان نازی افتاد، یک حقه‌باز پوپولیست مردم را با شعاری نبرد و برخوردی که در این سال‌ها با سمن‌ها انجام گرفته موجب رها شدن جوانان شده است.

این فعال سیاسی معتقد است، بعد از دوم خرداد رشد سمن‌ها بسیاری از جوانان را جمع کرد و موضوعات مورد علاقه آنان را سامان داد و فعالیت احزاب فقط مختص به انتخابات نیست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نگاه سیاسی و امنیتی به احزاب و گردهمایی‌ها وجود داشت، گفت: این نگاه در دولت روحانی نیست و باید از این فرصت استفاده کرد تا کشور را ساخت و آباد کرد.

کرباسچی تصریح کرد: قدرت سیاسی در دنیای امروز با سلاح و جنگ جابه‌جا نمی‌شود و مردم یمن در مقابل قدرت اقتصادی عربستان و هم‌دستانش ایستاده‌اند و البته به موضوعات جنبی کاری ندارم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی عمر سیاسی افرادی که ۳۵ سال در انقلاب بوده‌اند را رو به پایان ذکر کرد و متذکر شد: در قالب احزاب باید انتقال تجربیات به نسل جدید و حضور زنان به عنوان نیروی عظیم و فعال جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

سهراب دل‌انگیزان عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، قدرت احمدیان استاد علوم سیاسی دانشگاه و مهدی نوروزی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در کرمانشاه نیز در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداختند.

براساس این گزارش، در سفر غلام‌حسین کرباسچی به کرمانشاه جلسه با چهره‌های اصلاح‌طلب و آغاز فعالیت دفتر حزب کارگزاران سازندگی در کرمانشاه نیز انجام گرفت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false