۸۰ درصد معتکفین استان بوشهر را جوانان تشکیل می دهند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۸۰ درصد معتکفین استان بوشهر را جوانان تشکیل می دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ۸۰ درصد معتکفین استان بوشهر را جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب المرجب و ایام البیض، گفت: مراسم اعتکاف امسال از جمعه شب که مقارن با میلاد حضرت امام علی (ع) خواهد بود به مدت سه روز در مساجد برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که در سال گذشته اعتکاف در ۱۳۰ مسجد استان برگزار شد، ادامه داد: پیش بینی ما این است که امسال بیش از ۱۵۰ مسجد در استان میزبان اعتکاف و معتکفین باشند.

وی ضمن تشریح برنامه های قابل اجرا در اعتکاف امسال، اظهار داشت: برگزاری برنامه های متنوع معرفتی و بصیرتی، قرآنی، گفتمان های دینی با حضور ائمه جماعات مساجد و مبلغینی که برای وعظ و خطابه به سراسر مراکز برگزاری اعتکاف اعزام می شوند، عبادات فردی و برنامه های مناسبتی از برنامه هایی هستند که در مراسم اعتکاف برگزار خواهند شد.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که پیش بینی ها حاکی از ثبت نام بیش از ۱۲ هزار معتکف در استان خواهد بود از هموطنان در سراسر استان دعوت کرد با حضور در مساجد جهت ثبت نام در اعتکاف اقدام کنند و در صورت نیاز با ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان در ارتباط باشند.

وی با ذکر این مطلب که برنامه اعتکاف یک برنامه ی مردمی است، تاکید کرد: از خیرین دعوت می‌کنیم با تقبل بخشی از هزینه های برگزاری اعتکاف (تقبل یک یا چند وعده افظار یا سحری معتکفین) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در نشست هایی که با مسئولان مختلف استان برگزار شده، تمهیدات لازم برای برگزاری کیفی مراسم اعتکاف استان فراهم شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که ۸۰ درصد معتکفین استان بوشهر را جوانان تشکیل می دهند، اضافه کرد: سال گذشته مراسم اعتکاف همزمان با ایام امتحان بود و پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش چشمگیر معتکفین و استقبال گسترده جوانان باشیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false