×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
همکاری برای دستگیری عاملان شهادت ۸ مرزبان

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان گفت: دولت پاکستان برای دستگیری عاملان شهادت هشت مرزبان در منطقه نگور با تمام امکانات با ایران همکاری می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، سیف‌الله چتا امشب در دیدار اعضای هیئت تجاری مرزی پاکستان با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان، اظهار کرد: سفر به ایران و زاهدان مانند سفر به خانه دوم خودمان است.

وی افزود: دولت ما به دلیل موافقت ایران برای افزایش صادرات برق از ۷۰ مگاوات به ۱۰۰ مگاوات به شهر گوادر پاکستان قدردان هستند.

این مسئول ادامه داد: هدف از این اجلاس دو روزه برطرف کردن ناراحتی‌های بین دو کشور به ویژه ایران است، بررسی امنیت مرزهای دو کشور، هماهنگی بین مسئولان و مرزبانان دو کشور، اتخاذ تدابیر برای امنیت مناطق مرزی و افزایش صلح و رفاه از دیگر اهداف ما در سفر به زاهدان است.

وی با تسلیت به خانواده شهدای مرزبان در منطقه نگور، عنوان کرد: دولت و ایالت بلوچستان پاکستان با تمام امکانات برای دستگیری مجرمان و عاملان شهادت این مرزبانان برای سپردن آنها به دست قانون همکاری می‌کند.

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان از توافق حاصل شده برای گسترش روابط  بین ایران و پاکستان در تمامی سطوح به ویژه تعامل مرزبانان درجه یک و دو این دو کشور قدردانی کرد و یادآور شد: امیدواریم این تعامل مستمر و پایدار باشد.

چتا متذکر شد: در جلسه صبح امروز در زمینه افزایش امنیت مرزی صحبت شد و اینکه ما چطور تجارت بین دو استان را افزایش دهیم و برای گشایش بازارچه‌های مرزی جدید اقدام کنیم، معتقد هستیم هرچه برای توسعه تجارت تلاش کنیم، امنیت در مرزها را شاهد خواهیم بود.

این مسئول، خواستار بازسازی دفتر کنسولگری پاکستان در زاهدان شد و بیان داشت: کنسولگری پاکستان نیاز به بازسازی دارد که از استاندار سیستان و بلوچستان می‌خواهیم به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان صبح امروز به مدت دو روز در زاهدان افتتاح شد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false