خیلی تلاش کردم حق مردم استان را از وزارت نفت بگیرم ولی نشد/کسب رتبه اول کشوری در زمینه صلح و سازش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خیلی تلاش کردم حق مردم استان را از وزارت نفت بگیرم ولی نشد/کسب رتبه اول کشوری در زمینه صلح و سازش

حیدر بحرانی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:رویکرد وزارت نفت و دولت برای مردم استان عادلانه نیست خیلی تلاش کردم که حق مردم استان بوشهر را از وزارت نفت بگیرم ولی عمر مدیریتم کفاف نکرد اما اگر روزی مجدد به استان بوشهر برگشتم مطمئن باشید حق مردم استان را پس می گیرم.

به گزارش "چغادک نیوز"،رئیس کل دادگستری استان  بوشهر در آخرین روز فعالیتش با برگزاری نشست خبری بخشی ازمهمترین رویدادهای قضایی که در دوران مدیریت وی به وقوع پیوسته است را باز گو کرد.

در این نشست بحرانی رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به عمل کرد خود طی این ۸ سال بیان کرد: در طول این چند سال سعی ما بر این بوده است سالامت وعدالت را سرلوحه کار خود قراردادیم.

بحرانی بیان: اجرای عدالت نیازمند  این است که تمامی امکانات مورد نیاز مردم  دراختیار آنهاقراردهیم و بعد اگر تخلفی از مردم سرزد، قانون و عدالت را اجراکنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جلو گیری از زمین خواری افزود: سعی کردیم که شورای حفظ بیت المال در مرکز استان تمرکز نداشته و در شهر ستان ها نیز گسترش دهیم و ما نیزدر شهرستان ها حضور پیدا می کردیم و شورایی جهت جلو گیری از زمین خواری درآن منطقه تشکیل  می شد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان داشت: در زمینه فرهنگ صلح و سازش در رتبه اول کشور قرار گرفتیم که این موضوع مرهون اعتقادات مردم و تلاش شوراهای حل اختلاف بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شورای حل اختلاف توانسته است  12 فقره قتل را منجر به سازش و رضایت از اولیای دم نماید  و این قتل ها پروند هایی بود که ما احساس می کردیم اگر اجرا بشود احتمال دارد قتل  و حس انتقام  در جامعه گسترش پیدا کند .

بحرانی اذعان داشت: زمانی که مدیرکلی دادگستری بوشهر را تحویل گرفتم، میانگین نوبت رسیدگی به پرونده ها یکسال بود که در حال حاضریک ماه است و میانگین آن در استان به دوماه  کاهش پیدا کرده است .

وی با اشاره به راه اندازی سیستم cmsدر استان بیان کرد: با راه اندازی این سیستم متقاضیان می توانند در کمترین زمان به اطلاعات خود دست یابند.

بحرانی با اشاره به کسب رتبه نخست استان بوشهر در ثبت پرونده ها در آرشیو الکترونیکی، اظهارداشت: اولین استانی بودیم که پرونده ها را اسکن شده نگهداری می کردیم.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار وسیعی در کنگان ،عسلویه و دیر در اجرای فاز های پارس شمالی و جنوبی دادگستر استان بوشهر انجام داده است و وزارت نفت  مدیون قوه قضاییه و دادگستری استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: با نظارت مستقیم قوه قضاییه بر منطقه توانستیم زمین های پارس جنوبی را از دست زمین خواران خارج کنیم و پارس جنوبی باید توجه داشته باشد که اگر قوه قضاییه نبود پارس جنوبی در عسلویه دچار مشکل بزرگی می شد  و هیچگاه نتوانسته است، مشکلات دستگاه قضایی و فشار وارده بر مردم استان را پاسخ گو باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه رویکرد وزارت نفت و دولت برای مردم استان عادلانه نیست،  و وزارت نفت و دولت باید رویکردشان را نسبت به مردم استان بوشهر تغییر دهند و حق مردم عسلویه را احیا کنند تا کید کرد: خیلی تلاش کردم که حق مردم استان بوشهر را از وزارت نفت بگیرم ولی عمر مدیریتم کفاف نکرد اما اگر روزی مجدد به استان بوشهر برگشتم مطمئن باشید حق مردم استان را پس می گیرم.

بحرانی با اشاره به  پرونده اختلال در نظام اقتصادی دراستان بوشهر بیان کرد: در این پرونده بدون هیچ غرض و نیت خاصی و صرفا درراستای احیاءحقوق مردم، دستگاه قضایی ورود کردکه تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال به ۶۲۷ نفر از مالباختگان این پرونده پرداخت شده است و از دو هفته آینده نیز روند پرداخت آغاز می شود.

 رئیس دادگستری استان بوشهر اذعان داشت: به مردم استان اطمینان می دهم که با برنامه ریزی های انجام شده قادریم ۶۵ درصد از مطالبات مردم در دادگستری استان بوشهر پرداخت شود .

 

لازم به ذکر است: فراد صبح ساعت ۱۰:۳۰ مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستر ی استان بوشهر  در سالن  بانک صادارات بوشهر انجام می شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false