ابراز رضایت عسکراولادی از صادرات پسته | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ابراز رضایت عسکراولادی از صادرات پسته

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به صادرات حدود ۱.۳ میلیارد دلار پسته ایران در سال گذشته گفت: با وجود تولید بیشتر پسته در آمریکا، میزان صادرات این محصول توسط کشور ما بیشتر است.

به گزارش "چغادک نیوز"،اسد الله عسگر اولادی در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه تولید و صادارت پسته کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: در سال جاری پیش بینی تولید ۲۲۰ هزار تن پسته می شود که حدود ۱۵۰ هزار تن از این محصول صادراتی خواهد بود.

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سال گذشته هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با صادارت پسته نداشته ایم و بازرگانان ما به راحتی تحریم ها را دور زدند.

وی اظهار داشت: از لحاظ تولید پسته آمریکا بزرگترین تولید کننده این محصول در جهان است و ایران در رتبه دوم تولید کننده بزرگ این محصول قرار دارد .

وی با بیان اینکه در مقام صادرات، ایران بزرگترین صادر کننده پسته در جهان است تصریح کرد: با وجود تولید بیشتر این محصول در آمریکا، به دلیل مصرف بالای پسته در این کشور حدود ۳۰ درصد از کل تولید خود را در بازار مصرف عرضه می کنند در حالی که ایران تنها ۱۰ درصد از کل تولید در بازار داخلی عرضه می شود.

عسگر اولادی یادآورشد: پسته ایران به کشورهای مختلفی صادر می‌شود اما بخش زیادی از صادرات پسته ما به کشور چین است.

وی گفت: در سال گذشته ۹۵ هزار تن ﭘﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ و ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن ﭘﺴﺘﻪ ﺑﺪون ﭘﻮﺳﺖ، به ترتیب به ارزش ۷۷۸ و ۵۰۹ میلیون دلار صادر شده است.

متوسط نرخ صادارت هر کیلو از این محصول نیز در سال گذشته ۸ تا ۸.۲ دلار بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false