۶ سریال فاخر در اولویت تولید سیما | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۶ سریال فاخر در اولویت تولید سیما

کارگردان‌های شناخته شده سینما و تلویزیون در حال تدارک ساخت سریال‌های فاخر برای تلویزیون هستند. سریال ابوطالب حامی پیامبر، حضرت موسی(ع)، سلمان فارسی، صاعقه خاموش، شهید چمران و شهید متوسلیان از جمله آثاری است که در اولویت تولید تلویزیون قرار گرفته‌ است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال ابوطالب حامی پیامبر درباره روند تولید این اثر گفت: محوریت اصلی این سریال درباره تاثیر حضرت ابوطالب بر مقاطع مختلف زندگی پیامبر(ص) است. این سریال در سه فصل تولید می‌شود. فصل اول این سریال در ۱۸ قسمت مربوط به دوران کودکی پیامبر، فصل دوم در ۱۵ قسمت دوره جوانی پیامبر و فصل سوم هم در ۱۷ قسمت به بعثت پیامبر می‌پردازد.

در همه این مقاطع حضرت ابوطالب در کنار پیامبر(ص) بوده و از ایشان حمایت کرده است. وی ادامه داد: این سریال با همکاری موسسه نور تابان که حامی فیلم حضرت محمد(ص) بوده و معاونت سیما تولید می‌شود. فیلمنامه فصل اول و دوم نوشته شده و در اداره کل نمایش سیما مورد بررسی قرار می‌گیرد. حسن میرباقری و محمد بیرانوند فیلمنامه این سریال را می‌نویسند. مرتضی میرباقری معاون اسبق سیما مشاور فیلمنامه است و داوود میرباقری هم دیگر مشاوری است که در کنار نویسندگان به آنها کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: داستان این سریال از زمان تولد حضرت محمد(ص) و سال عام‌الفیل شروع می‌شود و با هجرت پیامبر از مکه به مدینه تمام می‌شود. هنوز کارگردان این سریال هم مشخص نشده است.

شفیعی درباره این‌که آیا چهره حضرت محمد(ص) هم در این سریال نشان داده می‌شود، گفت: در این سریال حتی در یک پلان هم تصویر حضرت محمد(ص) دیده نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش‌هایی از قصه سریال ابوطالب حامی پیامبر با سریال سلمان فارسی که قرار است داوود میرباقری آن را بسازد شبیه یکدیگر نخواهد شد، توضیح داد: من شنیدم که قصه این سریال از زمان هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه آغاز می‌شود، اما قصه سریال ابوطالب حامی پیامبر در این مقطع به پایان می‌رسد. از این‌رو این دو سریال شباهتی به یکدیگر نخواهد داشت.

شفیعی درباره تحقیق و نگارش سریال ابوطالب گفت: حدود ۱۰ سال است روی تحقیق و نگارش این سریال کار می‌شود. نگارش فصل سوم تا پایان سال جاری تمام می‌شود، ولی به محض تصویب شدن فیلمنامه می‌توانیم همزمان با نگارش فصل سوم، پیش تولید فصل اول را آغاز کنیم که این مساله بستگی به تامین بودجه هم دارد.

فیلمنامه موسی(ع) کامل است

فر‌ج‌الله سلحشور، نویسنده و کارگردان سریال حضرت موسی(ع) درباره روند تولید این اثر گفت: این سریال در ۷۲ قسمت از زمان قبل از کودکی حضرت موسی(ع) شروع می‌شود و تا بعد از رحلت ایشان ادامه دارد.

وی با اشاره به این نکته که فیلمنامه موسی(ع) را خودم نوشته‌ام، اظهار کرد: برای نگارش این سریال به آیات قرآن و مستندات دینی استناد کردم و مطمئن هستم می‌توانیم اثر خارق‌العاده‌ای از زندگی حضرت موسی(ع) بسازیم. به محض تامین اعتبار و بودجه، تولید این اثر را آغاز خواهیم کرد.

فیلمنامه سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری که ساخت سریال‌هایی چون امام علی(ع) و مختارنامه را در کارنامه دارد، در مرحله بررسی قرار دارد. سلمان فارسی، صحابه بزرگ پیامبر(ص) و اهل اصفهان بوده و پیش‌بینی می‌شود بعد از مذاکرات نهایی لوکیشن‌های این سریال در اصفهان ساخته و سریال هم در این شهر تولید می‌شود.

سال گذشته استانداری اصفهان اعلام آمادگی کرده بود که چند هکتار زمین برای ساخت دکورهای سریال سلمان در اختیار تولیدکننده سریال قرار خواهد داد.

این سریال از بدو تولد تا زمان مرگ سلمان فارسی و بویژه مقطع مشرف شدن او به دین اسلام و همراهی وی با پیامبر(ص) را روایت می‌کند. سلمان شخصی است که دین‌های بزرگ زرتشتی، مسیحی، یهودی و اسلام را تجربه کرده و به یکی از یاران وفادار حضرت محمد(ص) تبدیل شد.

داوود میرباقری تاکنون در گفت‌وگوهای مختلف اعلام کرده که تمایل زیادی به ساخت سریال سلمان دارد و ترجیح ‌می‌داده که این سریال را قبل از مختارنامه کارگردانی کند.

اداره کل نمایش سیما بعد از گذشت شش سال سراغ تولید سریال صاعقه خاموش رفته که قرار است مجتبی راعی آن را کارگردانی کند. فیلمنامه این سریال سال‌ها پیش در مرحله نگارش متوقف شد، اما اداره کل نمایش طرح این سریال را مجدداً بررسی می‌کند و تولید آن را در اولویت قرار داده است. این سریال درباره ملی شدن صنعت نفت است و به تاثیر آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق در این نهضت می‌پردازد.

مسعود ردایی، تهیه‌کننده سریال شهید چمران درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: خلاصه فیلمنامه این سریال نوشته شده و اداره کل نمایش سیما بررسی آن را آغاز کرده است. دیالوگ‌نویسی این سریال به محض تصویب آغاز می‌شود. فیلمنامه را جلیل سامان می‌نویسد و داستان این سریال از زمان کودکی شهید چمران شروع می‌شود و تا زمان شهادت‌ ایشان ادامه دارد.

وی ادامه داد: فیلمنامه این سریال ۴۰ قسمت است، اما با توجه به فراز و نشیب‌های زندگی شهید چمران جای کار بیشتری دارد و می‌توان تعداد قسمت‌های این سریال را بیشتر کرد. برای نقش چمران هم با چند بازیگر صحبت کردیم، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

این تهیه‌کننده درباره این‌که آیا جلیل سامان کارگردانی این سریال را به عهده دارد، توضیح داد: قاعدتا باید این طور باشد، اما فعلاً قرارداد نگارش با وی منعقد شده است.

حسین برزیده هم قرار است سریال شهید احمد متوسلیان را کارگردانی کند. تحقیقات این سریال انجام و نگارش فیلمنامه هم آغاز شده است. این سریال را محمد داوودی تهیه می‌کند. سال گذشته اعلام شد درباره زندگی شهیدان همت و باکری هم قرار است سریال‌هایی تولید شود. طرح این سریال نوشته شده، اما هنوز تحقیق و نگارش آنها شروع نشده است.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false