×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
میزان تولید خاویار در کشور

رئیس سازمان شیلات با اشاره به احتمال تمدید ممنوعیت صیدتجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا سال ۲۰۲۰، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال بین یک و نیم تا دو تن خاویار از کشور صادر می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه سال گذشته سازمان شیلات به منظور بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر حدود ۳ میلیون و ۷۴ هزار بچه ماهی خاویاری تکثیر و در دریا رها سازی شد، اظهارداشت: علاوه بر این، تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که طی سالیان قبل بچه ماهی پرورش داده بودند با همکاری شیلات موفق به تولید بچه ماهی برای مزارع پرورشی شدند.

وی اضافه کرد: در مجموع طی سال گذشته حدود ۶۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم خاویار در کشور تولید شد ضمن اینکه برای نخستین بار با کمک سازمان شیلات شرکت‌های تعاونی پرورش دهنده موفق شدند ماهی خاویاری تکثیر کنندضمن اینکه در گذشته همواره تکثیر این ماهی‌ها در بخش‌های دولتی انجام می‌شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در چپکرود ساری از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: افتتاح رسمی این مجتمع امسال انجام می‌شود و مجتمع مذکور به حداکثر ظرفیت فعالیت خود می‌رسد، ضمن اینکه مجتمع مذکور ظرفیت تولید ۲ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۰ تن خاویار را دارد.

صالحی ادامه داد: تولید ۲ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری به حداقل ۳ سال و تولید ۱۰ تن خاویار بین ۹ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

رئیس سازمان شیلات کشور در مورد ممنوعیت صیدتجاری ماهیان خاویاری دریای خزر نیز اضافه کرد: سال ۲۰۱۰ روسای جمهور ۵ کشور حاشیه دریای خزر در باکو توافق کردند صید این ماهیان برای ۵ سال ممنوع شود و به احتمال زیاد این ممنوعیت برای ۵ سال آینده نیز تمدید خواهد شد.

وی افزود: در خردادماه سال‌جاری روسای شیلات ۵ کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان طی نشستی در روسیه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: امیدوار هستیم با اقداماتی که انجام شده، امسال بین یک و نیم تا دو تن خاویار پرورشی تولید و از کشور صادر شود، ضمن اینکه میزان صادرات آن طی سال قبل حدود یک تن بوده است.  
 

 
منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false