×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
«مناظره» با استانی شدن انتخابات مجلس می آید

خستین برنامه «مناظره» سال ۹۴ با موضوع «طرح استانی شدن انتخابات مجلس« با حضور نمایندگان مجلس به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش "چغادک نیوز"، طرح استانی شدن انتخابات مجلس، طرحی است که در ادوار اخیر مجلس، همواره از سوی برخی از نمایندگان و گروه‌های سیاسی مطرح شده است. طرحی مشابه این طرح، در سال ۸۶ در مجلس هفتم به تصویب رسید که شورای نگهبان به دلیل مغایرت داشتن با اصول ۶۲ و ۷۵ قانون اساسی با آن مخالفت کرد.

طراحان و موافقان این طرح معتقدند که تصویب این طرح موجب افزایش نقش نمایندگان در برنامه ریزی‌های کلان اقتصادی و ملی خواهد شد و نقش احزاب و تفکرات سیاسی را پررنگ‌تر خواهد کرد اما مخالفان بر این باورند که اجرای این طرح موجب افزایش هزینه‌های تبلیغاتی، کاهش ارتباط نمایندگان با شهرستان‌ها و تقویت نقش باندهای قدرت و ثروت در انتخابات مجلس خواهد شد.

محوری‌ترین بحث شصت و هشتمین برنامه این خواهد بود که: آیا تصویب طرح استانی انتخابات مجلس مجموعا به نفع ساختار سیاسی کشور است یا خیر؟

برنامه «مناظره» به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false