جشنواره خلیج فارس فرصتی برای افزایش ارزش افزوده فعالیت های بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جشنواره خلیج فارس فرصتی برای افزایش ارزش افزوده فعالیت های بوشهر

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: جشنواره ملی خلیج فارس می تواند فرصتی برای افزایش ارزش افزوده فعالیت های استان باشد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا عوض پور، عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر برای نخستین بار، توسعه دانایی محور را با برگزاری اولین همایش در این زمینه در سال ۸۴ وارد ادبیات ایران کرد.

وی ادامه داد: رویکرد استان در برگزاری این همایش ها این است که با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و تزریق یک نگاه جدید، ارزش افزوده فعالیت های استان را بالا برده و برای اینکار نیاز به پررنگ کردن مباحث توسعه ای مبتنی بر دانش دارد.
 

طرح ها و مقالات برتر جشنواره خلیج فارس تجلیل می شود

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه ایده های نو در مجموعه پارک علم و فناوری یکی از استان های پیشرو در سطح کشور است بیان داشت: مطالعات آمایش با بهره گیری از نخبگان استان در حوزه های مختلف در برنامه ششم توسعه استان تدوین خواهد شد و با رویکرد قرار گرفتن نخبگان در کنار جشنواره ملی خلیج فارس، چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور را برنامه ریزی کردیم.

عوض پور ادامه داد: پنجمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس نیز امسال با محوریت حوزه نفت و گاز توسط بنیاد نخبگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی خلیج فارس در روزهای هشتم تا ۱۰ اردیبهشت جاری در مجتمع فرهنگی هنری ۹دی بوشهر با حضور چهره های علمی و ملی در پاسداشت روز خلیج فارس و به دبیری دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر اذعان داشت: از سه ماه پیش و پس از فراخوان مقاله برای جشنواره ملی خلیج فارس،  ۱۱۳مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که که در روز ۱۰ اردیبهشت ماه مقالات برتر معرفی و تقدیر می شوند.

رضا عوض پور افزود: از میان ۱۵۰ طرح و ایده نوآورانه که به دبیرخانه جشنواره دانایی ارسال شده نیز پنج طرح برتر معرفی و در روز اختتامیه جشنواره تجلیل می شوند.

پاسداشت هویت خلیج فارس رسالت همه افراد جامعه است

وی برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس را پاسداشت هویت و فرهنگ و تاریخ خلیج فارس دانست و اجرای خوب این برنامه ها را رسالت همه افراد جامعه دانست.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: خلیج فارس، یک آبراه استراتژیک است که قاره های آسیا، اروپا و آفریقا را به هم متصل می کند و بیش از دو سوم انرژی دنیا در این نقطه ذخیره شده و بیش از ۵۴ درصد از گستره خلیج فارس در ایران واقع شده است.

رضا عوض پور گفت: گهواره تمدن بشری در خلیج فارس نهفته است و از حیث اقتصادی نیز یکی از ظرفیت های بزرگ تجارت بین الملل محسوب می شود ضمن اینکه بزرگترین منابع کشاورزی، شیلات و محیط زیست دریایی در این منطقه وجود دارد لذا ما به عنوان مرزبانان خلیج فارس وظیفه پاسداشت از آن به بهترین نحو ممکن را بر عهده داریم.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false