×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تولید آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر از مهم‌ترین توانایی این مرکز است

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر یکی از مهم‌ترین توانایی این مرکز انرژی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، ابراهیم کارخانه‌ای در بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای از نیروگاه اتمی بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر مایه افتخار و عزت ایران اسلامی است اظهار داشت: حضور در این نیروگاه و دیدن توانمندی متخصصان کشورمان در حوزه‌های مختلف آن نشان از نماد خلاقیت و توانمندی متخصصان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون مدیریت نیروگاه اتمی بوشهر برعهده متخصصان کشورمان است بیان کرد: اکنون فناوری هسته‌ای در کشورمان با توانمندی متخصصان بومی شده بگونه‌‌ای که اداره نیروگاه اتمی بوشهر برعهده نیروهای فنی کشورمان است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایمنی بالای نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: میزان پرتو دهی نیروگاه اتمی بوشهر یک‌هزار برابر کمتر از استانداردهای جهانی است که نشان از ایمنی بالای این نیروگاه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نیروگاه جدیدی در دستور کار است گفت: برنامه ساخت نیروگاه‌های جدید در کنار نیروگاه اتمی بوشهردر دستور کار است که این نشان از ظرفیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر است.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه تولیدآب شیرین از دریا یکی از ظرفیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر است افزود: تولید آب شیرین از نیروگاه اتمی یکی از مهم‌ترین توانایی این مرکز انرژی است که می‌تواند نقش مهمی در تامین بخشی از آب آشامیدنی مردم استان بوشهر داشته باشد.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false