×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تامین نیازهای شرکت های مستقر در عسلویه توسط تولیدکنندگان بوشهری

دبیر انجمن مدیران صنایع استان بوشهر گفت: نیازهای مختلف شرکت های مستقر در عسلویه، توسط تولیدکنندگان بوشهری تامین خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، خضر خلیلی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: چهارشنبه گذشته و به همت مدیریت منطقه ویژه انرژی پارس، همایشی با حضور ۵۰ نفر از مدیران خرید شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه های گاز موجود در عسلویه و ۱۰۰ تن از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان برگزار شد و طی این نشست، مدیران صنایع توانستند به صورت مستقیم و بدون واسطه، کالاهای خود را به خریداران و بازار هدف، معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه چنین نشستی برای نخستین بار در استان برگزار شد، این حرکت را نقطه آغاز خوبی برای رشد تولید و رونق صنعت و اشتغال در استان ارزیابی کرد و افزود: پارس جنوبی، یک ظرفیت و فرصت منحصر به فرد برای استان و صنایع تولیدی محسوب می شود که با استفاده صحیح از این موقعیت می توان، واحدهای صنعتی حاضر در عسلویه را به عنوان بازار هدف تولیدات استان تبدیل کرد.

این فعال اقتصادی بیان داشت: از آنجا که تولید محصول مورد نیاز شرکت های مستقر در عسلویه توسط صنایع تولیدی استان، باعث کاهش هزینه حمل و نقل می شود و دسترسی آسان تر آنان به لوازم مورد نیازشان را فراهم می کند، این شرکت ها از سفارش کالای مورد نیاز خود به تولیدکنندگان داخل استان استقبال کردند و به زودی خرید نیازهای این شرکت ها از بازار تولیدات داخلی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

خلیلی با اشاره به اینکه علت عدم شکل گیری ارتباط صحیح تولیدکنندگان و عرضه کنندگان استان بوشهر با بازار قدرتمند داخلی در سال های گذشته دلایل مختلفی دارد تصریح کرد: در حال حاضر، مدیران استان، تمایل زیادی به حمایت از تولیدات داخل استان دارند و هدف از برگزاری این نشست هم آشنایی مدیران تصمیم گیر صنایع پتروشیمی استان با قابلیت های تولیدات بومی بود.

وجود ظرفیت تامین ۵۰درصدی نیاز صنایع پتروشیمی توسط تولیدکنندگان استان

وی با بیان اینکه تقاضای خرید شرکت های موجود در منطقه ویژه انرژی پارس، از طیف های وسیعی منجمله کانکس، البسه، مواد غذایی، کشاورزی و امثالهم است، از ظرفیت ۵۰ درصدی استان برای تامین این نیازها در حال حاضر خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در سال های آینده تولید کنندگان استان بتوانند درصد بالاتری از نیاز این صنایع را برطرف کنند.

دبیر انجمن مدیران صنایع استان بوشهر اذعان کرد: کمیسیون بانوان تولید کننده استان نیز به زودی تشکیل خواهد شد تا به رشد آنان در عرصه تولید کمک کند.

خضر خلیلی، از برپایی نمایشگاه مواد غذایی در محل نمایشگاه بین المللی استان بوشهر در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت خبر داد و اضافه کرد: از مدیران و کارشناسان خرید صنعت نفت استان برای بازدید از قابلت های تولیدکنندگان داخلی دعوت شده است.
 

انتظار تولیدکنندگان داخلی از مسئولان استان
وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده ابراز داشت: انجمن مدیران صنایع استان به عنوان یکی از تشکل های مردمی و مدنی آماده تعامل با دولت است و انتظار حمایت از تشکل های خصوصی و ایجاد شرایط گفتگوی سازنده با دولت را دارد.

دبیر انجمن مدیران صنایع استان بوشهر تصریح کرد: به هیچ وجه از مسئولین بوشهر انتظار خرید محصولات تولیدی بی کیفت در استان را نداریم زیرا این کار شرعا، قانونا و اخلاقا، خلاف است و باعث رواج تولید بی کیفیت می شود اما با توجه به وجود تولیدات با کیفیت در داخل استان انتظار حمایت از این محصولات و رونق صنعت مطرح است.

خضر خلیلی ادامه داد: انتظار می رود استان بوشهر هم مانند استان هایی نظیر یزد و فارس، با تصویب قانونی در زمینه الزام خرید نیازهای دولت از واحدهای تولیدی بومی، انگیزه و اشتیاق تولیدکنندگان استان را دو چندان کنند.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false