انصارالله:گفت‌وگو در سایه جنایت‌های سعودی امکان پذیر نیست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انصارالله:گفت‌وگو در سایه جنایت‌های سعودی امکان پذیر نیست

سخنگوی رسمی انصارالله اعلام کرد که مواضع دوگانه شورای امنیت در قبال یمن پذیرفتنی نیست و تا عربستان سعودی دست از جنایتگری برندارد امکان گفت‌وگو وجود ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با روزنامه صدی المسیره این کشور پرده از دلایل به تاخیر افتادن برپایی مذاکرات و گفت‌و گوها سخن گفت.

وی در این مصاحبه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل به طور واضح جانب یک جلاد را گرفته است و بر اساس منافع و رویکردهای عربستان سعودی موضع‌گیری می‌کند؛ این درحالی است که شورای امنیت به عنوان باید به عنوان یک نهاد بین المللی بی‌طرف مسول تامین امنیت مردم جوامع باشد و در تصمیم‌گیری ها و مواضع خود مسایل سیاسی را دخیل نداند. شواهد زیادی در طول سال‌های گذشته در دست است که شورای امنیت ضد عدالت عمل کرده است.

عبدالسلام درباره نقش گفت‌وگوها در یمن اینگونه سخن گفت: اهمیت دور گفت‌وگوها در یمن برای حل بحران کنونی بر کسی پوشیده نیست ولی این عربستان سعودی است که با اقدامات تجاوزکارانه و جنایات خود نمی‌گذارد شرایط لازم برای گفت‌وگو در یمن مهیا شود و سازمان ملل در یک رویکرد دو پهلو از سویی قطعنامه ای علیه عربستان صادر نمی‌کند و اقدامات جنایتکارانه او را محکوم نمی‌کند و از سوی دیگر بر شروع دور جدید گفت‌وگوها در یمن تاکید می‌کند. با آغاز تجاوز عربستان به یمن جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل در یمن نیز از منصب خود استعفا کرد و برپایی مذاکرات عملا منتفی شد.

سخنگوی رسمی انصارالله در ادامه به نقش علما در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن تجاوزگر اشاره و تصریح کرد: تاثیر وجود و گفتار علما در جامعه برای مقابله با دشمن بسیار حائز اهمیت است. موضع گیری علما همواره بر اساس قرآن کریم و بصیرت حاصل از انس با آن بوده است.

وی در پایان از علما خواست تا با در نظرگرفتن مصالح امت اسلامی به ارشاد و هدایت مردم مسلمان یمن بپردازند و روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن آمریکایی، سعودی را در وجود آنان نهادینه کنند.

 
منبع: رسا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false